• Jeahla

    Ni som jobbar som barnmorskor

    Dum fråga jag vet.. men är ändå nyfiken.

    När ni är gravida, går ni till barnmorska eller behandlar ni er själva?

  • Svar på tråden Ni som jobbar som barnmorskor
  • EpicNurse
    Anonym (Fialotta) skrev 2018-04-13 20:28:43 följande:

    Det tror jag inte.

    Jag hade inte velat att mina kollegor tittade rakt in i fiffi på mig.


    Vad menar du? Är du barnmorska som vägrat undersökning?

    Har fött båda mina barn på den klinik jag arbetar på. Blivit under dessa år, inkl graviditeter och förlossningar blivit undersökt av kanske... 5-10 olika läkare som jag annars arbetar med. Varken dom eller jag bryr sig, speciellt inte eftersom jag vet att dom är kompetenta. Samma sak med alla mina kollegor, både läkare, sjuksköterskor och barnmorskor. När man jobbar med gynekologi/obstetrik blir man ofta ganska krass och tycker inte att det är någon big deal. För det är det inte. Och i den situationen är man är inte där som kollegor, utan som patient och läkare/barnmorska.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-04-13 20:40:56 följande:
    Hur ofta under din graviditet tittade bm in i din "fiffi"? Mig händer det inte speciellt ofta, förutom vid förlossning och efterkontroll, och då behövs det ju verkligen.
    Fast inte av en kollega.
  • Anonym (Fialotta)
    EpicNurse skrev 2018-04-13 20:45:06 följande:
    Vad menar du? Är du barnmorska som vägrat undersökning?