Det roliga i det hela är att TS bråkar även med oss läsare här på familjeliv :) Som om det skulle hjälpa! "Jag tänker inte betala nåt!!" snäser hon här i tråden... Nehej? Njut av allt pappersarbete + eventuell tid du behöver infinna dig i tingsrätten då :)
Till din hjälp TS kan jag meddela att du inte alls blir skyldig att köpa en NY grill till dem, om de haft sin i bruk i flera år - du ska "avhjälpa felet", vilket innebär att du ska se till så deras situation är densamma som den var innan du duschade deras saker. Det kan innebära att du betalar för en reparation, till exempel, eller köper en begagnad grill. Och ja, du har naturligtvis rätt att se och testa grillen först - kanske behövde den bara torka lite? Många elektriska apparater klarar faktiskt lite vatten om det är fritt från salter och annat.
Bevisbördan ligger hos dem som anmält. (det finns också en chans att fallet helt läggs ner om det bara är ord mot ord, men jag skulle betta på att de nog har samlat på sig något vittne- och man kan få väldigt dålig karma av att ljuga TS!).
Mvh,
Olof