• Anonym (Orolig)

Grannen har anmält oss

I helgen fixade jag balkongen, spolade av den med en högtryckstvätt, putsade fönster osv.

Sen kom grannen längst ner upp och gapade om att jag förstört både deras fåtölj som de ställt ut, nån bok och elektriska grill.

Jag bad självklart om ursäkt, vad skulle man göra liksom? Man måste ju få städa.

Nu på morgonen hittade jag en lapp i brevlådan om att de anmält mig för förstörelse.

Kommer det att leda nånstans?

• Svar på tråden Grannen har anmält oss
  • Anonym (meh?)

"Man måste ju få städa".

Jo men jag hade aldrig använt en högtryckstvätt på en balkong om du har grannar under. En högtryckstvätt genererar ju ganska mycket vatten. Det är inte som att stå med en skurborste och gnugga på golvet eller var ni nu sprutat nånstans.

Om vi vänder på det. Hur hade DU reagerat om någon stod och hällde ur en eller två hink skurvatten på sin balkong som sen rann ner på dina prylar? Eller kanske på dig när du satt och solade dig på balkongen?

Grannen ovanför måste väl också få städa, eller hur? Han kanske antog precis som du att det nog inte gör nånting.

Nu vet jag inte var din granne anmält dig men för din skull hoppas jag att anmälan "går igenom" så du lär dig en läxa.

• Anonym (Lili)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-17 10:34:22 följande:

Det gör de hela tiden, och breder ut sina grejer en bra bit utanför sin uteplats.

Så de grillar på balkongen? Fast de har en uteplats?

Uteplatser brukar vara helt ok att grilla på.
  • Anonym (Empi)
    Anonym (i) skrev 2018-04-17 19:15:54 följande:

Är detta en skämttråd?

Stå på balkongen och använda en högtryckstvätt så att allt vatten sprutar till grannarna och förstör dyra utemöbler. Sedan dessutom inte förstår att man ersätter när man förstör andras saker.

Du är inte normalbegåvad va?

Jag kan tyvärr meddela att det finns såna nötter. Jag har en granne över mig som hällt ut vatten på sin balkong flera gånger så det skvittrat ner på min och jag har måst torka av alla ytor efteråt. Jag har inget som går sönder dock. Men det är äckligt ändå :(
  • Fiona M
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-17 10:36:19 följande:

Tänker inte besvara mer än det jag frågar efter, om de faktiskt har nåt att komma med. Hur ska de ena kunna bevisa vad som hänt?

Eftersom du inte tycker du gjort fel kommer du inte neka till att du använt högtryckstvätt iaf?
  • Anonym (meh?)
    Anonym (Empi) skrev 2018-04-17 20:04:13 följande:

Jag kan tyvärr meddela att det finns såna nötter. Jag har en granne över mig som hällt ut vatten på sin balkong flera gånger så det skvittrat ner på min och jag har måst torka av alla ytor efteråt. Jag har inget som går sönder dock. Men det är äckligt ändå :(

Har inte råkat ut för det fenomenet själv däremot har jag haft en granne som kedjerökte til fördärvelse. Varje vår kunde man se alla hundra fimpar som låg i buskarna på gården. Emellanåt kom en och annan fimp ner till oss som frugan irriterat samlade ihop, sedan slängde hon dem i hennes brevlåda när burken var full. Grannen fick visst nån propp i lungan och lungcancer och dog för något år sedan.

Skam den som ger sig. Er granne kanske drunknar i balkongvattnet eller halkar och slår ihjäl sig... Om man bortser från blodbadet som ev följer så blir det väl lugnt därefter. ;)
  • Anonym (Lili)
    Anonym (i) skrev 2018-04-17 19:15:54 följande:

Är detta en skämttråd?

Stå på balkongen och använda en högtryckstvätt så att allt vatten sprutar till grannarna och förstör dyra utemöbler. Sedan dessutom inte förstår att man ersätter när man förstör andras saker.

Du är inte normalbegåvad va?

Finns folk till allt...

Har en vän som råkat ut för att grannen över slängde ner sina soppåsar och blöjor från sin balkong ner på deras uteplats dagligen.

En annan råkade ut för att grannar satte sig och bajsade i hissen och trapphuset.
  • Anonym (Empi)
    Anonym (meh?) skrev 2018-04-17 20:19:24 följande:

Har inte råkat ut för det fenomenet själv däremot har jag haft en granne som kedjerökte til fördärvelse. Varje vår kunde man se alla hundra fimpar som låg i buskarna på gården. Emellanåt kom en och annan fimp ner till oss som frugan irriterat samlade ihop, sedan slängde hon dem i hennes brevlåda när burken var full. Grannen fick visst nån propp i lungan och lungcancer och dog för något år sedan.

Skam den som ger sig. Er granne kanske drunknar i balkongvattnet eller halkar och slår ihjäl sig... Om man bortser från blodbadet som ev följer så blir det väl lugnt därefter. ;)

Haha. Ett lätt oväntat svar måste jag säga :D Jag tror grannen är rätt ung så den lär inte dö i första taget, men jag är inte helt säker på vem den är eftersom den vägrat öppna dörren när jag velat skälla.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-17 10:12:12 följande:

I helgen fixade jag balkongen, spolade av den med en högtryckstvätt, putsade fönster osv.

Sen kom grannen längst ner upp och gapade om att jag förstört både deras fåtölj som de ställt ut, nån bok och elektriska grill.

Jag bad självklart om ursäkt, vad skulle man göra liksom? Man måste ju få städa.

Nu på morgonen hittade jag en lapp i brevlådan om att de anmält mig för förstörelse.

Kommer det att leda nånstans?

"Anmält" till vem? Bostadsbolaget? Föreningen? Polisen?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (mor) skrev 2018-04-18 06:30:25 följande:

"Anmält" till vem? Bostadsbolaget? Föreningen? Polisen?

Det vet jag inte.
  • Anonym (Cleaner)

Sanslös tråd. Högtryckstvätt på en balkong, så sjukt korkat! Man hade ju velat se det!

Svar på tråden Grannen har anmält oss