• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Vegas
    Pillan28 skrev 2018-06-25 14:44:56 följande:

Har ni valt att berätta för nära och kära om graviditeten ännu? Vi har endast berättat för de allra närmaste men jag längtar efter att berätta för alla vänner så jag slipper ljuga och försöka dölja mitt mående.. är i v.11 nu och tror att vi ska försöka hålla det hemligt några veckor till innan vi "går ut" med graviditeten! Hur har ni tänkt och har ni några roliga idéer på hur man kan berätta/avslöja?!

Hej! Jag är i vecka 13 (12+1) Jag har berättat för 2 väldigt nära vänner samt 2 nära kollegor och min chef. (Min chef endast för att han ska vara borta i 2 månader nu) och båda våra familjer.

Vi ska på kub imorgon och efter det berättar vi nog för resten också. Vet inte om vi gör en grej av det eller om vi bara skickar bild på ultraljudet. :) Hur hade du tänkt göra?
  • FrökenFlower

Vi är 13+2 och gjorde nipt idag efter dåliga kubresultat så vi väntar på det resultatet tills vi berättar.

Har dock berättat för en kollega då det eventuellt skulle påverka hennes jobbhöst så jag ville att hon skulle veta så hon hade med det i sina beslut :). Men ingen annan.

• FrökenFlower

Vi är 13+2 och gjorde nipt idag efter dåliga kubresultat så vi väntar på det resultatet tills vi berättar.

Har dock berättat för en kollega då det eventuellt skulle påverka hennes jobbhöst så jag ville att hon skulle veta så hon hade med det i sina beslut :). Men ingen annan.

• Johanna Gbg

Hej! Har följt tråden lite lätt en tid, men tänkte nu att jag skulle skriva ett gäng rader.

Vi väntar nu vårt tredje barn och är i v.10+0 enligt VUL och 11+0 enligt sista mens, får se framöver var vi landar. Båda våra barn har genetiska avvikelser, dock helt olika och inte relaterade till varandra. Hos dottern är det, iaf än så länge, endast estetiskt med fläckar i huden så inget vi direkt tänker på. Hon hade dessutom en medfödd cysta i gallgången, något som upptäcktes för två år sen och innebar att hon fick operera bort hela gallsystemet. Sonen har en lite mer omfattande variant med en ovanlig kromosomavvikelse och ett stort hjälpbehov. Pga detta kommer vi få göra ett moderkaksprov om ca ett par veckor. Vi är inte bärare av någon av dessa avvikelser, men risken för upprepning är ändå något förhöjd.

Denna graviditet är den jag känner av mest av mina tre, har mått illa till och från när som helst under dygnet, börjar bli lite bättre nu, men måste typ äta lite hela tiden. Tröttheten har också slagit till rejält dom senaste två veckorna, ibland vet jag inte var jag ska ta vägen, så trött så jag mår dåligt. Hoppas det värsta släpper snart.

Tänkte vänta ett litet tag till innan jag hoppar med i Facebookgruppen, men när vi vet att allt verkar gå vägen här så är jag intresserad. ????

Ser fram emot att få lära känna er och följa er genom graviditeten!

• mysjkin
    Kaffe81 skrev 2018-06-21 18:04:07 följande:

Vad kul, jag med! Har du gjort något ultraljud?

Skoj med samma bf! Vi ska på ultraljud (KUB) på tisdag nästa v, och nu på torsdag har vi möte med BM. Hoppas på att hon lyssnar efter hjärtljud. Har det börjat synas på dig? Min mage putar ganska mycket. Har en 7-åring också, och det sägs ju att magen kan synas tidigare med bebis #2! Har du gjort ultraljud?
  • Kaffe81
    mysjkin skrev 2018-06-25 22:57:46 följande:

Skoj med samma bf! Vi ska på ultraljud (KUB) på tisdag nästa v, och nu på torsdag har vi möte med BM. Hoppas på att hon lyssnar efter hjärtljud. Har det börjat synas på dig? Min mage putar ganska mycket. Har en 7-åring också, och det sägs ju att magen kan synas tidigare med bebis #2! Har du gjort ultraljud?

mysjkin skrev 2018-06-25 22:57:46 följande:

Kul! Vi gjorde ultraljud i vecka 8 då vi gjort IVF, såg bra ut då, en liten räka med ett pickande hjärta. Blev bakflyttad lite då så är i vecka 10+2 nu, BF blev inte ändrat så fick inte ihop det riktigt men det kanske jämnar ut sig när den växt till sig lite mer. Vilken vecka är du i? Är bortrest ett par veckor nu så ska göra KUB om 2 veckor, hinner inte träffa BM innan så vet inte om det blir rätt tajming då men vi testar. Jag tror inte det har börjat synas, magen känns ganska uppsvälld men det är jag rädd att kan vara ett resultat av lite försämrad kost just nu
  • svenskbaggen
    Johanna Gbg skrev 2018-06-25 22:17:16 följande:

Hej! Har följt tråden lite lätt en tid, men tänkte nu att jag skulle skriva ett gäng rader.

Vi väntar nu vårt tredje barn och är i v.10+0 enligt VUL och 11+0 enligt sista mens, får se framöver var vi landar. Båda våra barn har genetiska avvikelser, dock helt olika och inte relaterade till varandra. Hos dottern är det, iaf än så länge, endast estetiskt med fläckar i huden så inget vi direkt tänker på. Hon hade dessutom en medfödd cysta i gallgången, något som upptäcktes för två år sen och innebar att hon fick operera bort hela gallsystemet. Sonen har en lite mer omfattande variant med en ovanlig kromosomavvikelse och ett stort hjälpbehov. Pga detta kommer vi få göra ett moderkaksprov om ca ett par veckor. Vi är inte bärare av någon av dessa avvikelser, men risken för upprepning är ändå något förhöjd.

Denna graviditet är den jag känner av mest av mina tre, har mått illa till och från när som helst under dygnet, börjar bli lite bättre nu, men måste typ äta lite hela tiden. Tröttheten har också slagit till rejält dom senaste två veckorna, ibland vet jag inte var jag ska ta vägen, så trött så jag mår dåligt. Hoppas det värsta släpper snart.

Tänkte vänta ett litet tag till innan jag hoppar med i Facebookgruppen, men när vi vet att allt verkar gå vägen här så är jag intresserad. ????

Hoppas hoppas allt ser bra ut på provet nu. :)

Jag är också sjukt trött. Tur att ica har frysmat.

Hur gamla är dina tidigare barn?

Min son har också hudsjukdom. Har glömt vad den heter, men är samma som Michael Jackson hade (det har han levt på) som gör att man gradvis blir vitare, förlorar pigment.
  • Johanna Gbg
    svenskbaggen skrev 2018-06-26 06:05:15 följande:

Min son har också hudsjukdom. Har glömt vad den heter, men är samma som Michael Jackson hade (det har han levt på) som gör att man gradvis blir vitare, förlorar pigment.

Fy för trötthet!

Min dotter fyller 5 i oktober och sonen har nyligen fyllt 6.

Vet vad du menar för sjukdom. Dottern får café-au-lait-fläckar så hon får bruna fläckar istället.

Hur gammal är din son? Har du fler barn?
  • svenskbaggen
    Johanna Gbg skrev 2018-06-25 22:17:16 följande:

Johanna Gbg skrev 2018-06-26 09:14:13 följande:

Fy för trötthet!

Min dotter fyller 5 i oktober och sonen har nyligen fyllt 6.

Vet vad du menar för sjukdom. Dottern får café-au-lait-fläckar så hon får bruna fläckar istället.

Hur gammal är din son? Har du fler barn?

Han blev precis 17, vissa perioder har vart jobba för honom men nu tror jag nästan inre han tänker på det fast det är ganska mycket i aniktet.

Jag har en pojk på 3,5 också :)
  • Jejje93

Blääää, går in i vecka 13 på fredag och idag för första gången fick jag ett extremt illamående och kräktes upp allt i magen och lite till. :(
    Trodde man klarat sig om man ej mått illa innan vecka 12???

Svar på tråden BF Januari 2019