• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Lesjo

Hej!

Hittade hit idag, är i v 11(+0) så har BF 14 januari. Vill gärna vara med i en anonym fb grupp om någon startat? :)

• svenskbaggen
    Lesjo skrev 2018-06-26 21:22:03 följande:

Hej!

Hittade hit idag, är i v 11(+0) så har BF 14 januari. Vill gärna vara med i en anonym fb grupp om någon startat? :)

Meddelande till dig :)
  • Anonym (Orolig gravid)

Hej!

Har bf 19 januari men är sjukt orolig att det inte ska gå vägen. Därför vågar jag inte gå med i någon fb grupp ännu heller.

Har ett MA i bagaget sen i höstas som upptäcktes runt v 9.

Denna gång var jag på vul och såg hjärtljud i 7+3 men nu är jag lika orolig igen. Är i v 11 nu och helt plötsligt känner jag mindre symtom. Har haft väldigt få och lindriga symtom hela tiden sen jag plussade, lite smått illamående, och ömma bröst och lite mer kissnödig. Men nu är allt som bortblåst. KUB den 10 juli så blir 2 ovissa veckor fram tills dess. Har era symtom varit liknande hela tiden eller har någon av er varit med om detta att symtomen minskat eller försvunnit?

• Systeryster33
    Anonym (Orolig gravid) skrev 2018-06-27 11:31:43 följande:

Hej!

Har bf 19 januari men är sjukt orolig att det inte ska gå vägen. Därför vågar jag inte gå med i någon fb grupp ännu heller.

Denna gång var jag på vul och såg hjärtljud i 7+3 men nu är jag lika orolig igen. Är i v 11 nu och helt plötsligt känner jag mindre symtom. Har haft väldigt få och lindriga symtom hela tiden sen jag plussade, lite smått illamående, och ömma bröst och lite mer kissnödig. Men nu är allt som bortblåst. KUB den 10 juli så blir 2 ovissa veckor fram tills dess. Har era symtom varit liknande hela tiden eller har någon av er varit med om detta att symtomen minskat eller försvunnit?

Läs om spökveckorna! Kommer där du är nu! Hoppas allt är bra <3 kram
  • svenskbaggen

Hej!

Vi är flera i Facebookgruppen med upprepade missfall. Skönt att följas åt och prata om sin oro.

Själv har jag 4mf/ma innan denna graviditet. :)

Hoppas det blir bebis för oss alla i januari.
  • Förstabarnet33

Jag och min sambo var på vårt första ultraljud i måndags och fick äntligen se våran bebis för första gången. All oro jag hade innan jag kom dit är helt borta :) Nu vet jag att allt är bra och bebisen for runt som bara den i magen. En helt otrolig upplevelse. Vi var där för KUB, men bebisen låg fel i magen och ville inte vända sig åt rätt håll så vi ska tillbaka på fredag för nytt ultraljud :) Blev framflyttad 4 dagar så har ny bf 2/1.

Lycka till allihopa

• Kaffe81

Hej!

Känner lika! Gjorde UL i 7+6 och har varit illamående hela tiden men nu när jag är i 10+4 har allt försvunnit sedan några dagar. Mår lite illa för tillfället så hoppas nästan att det är illamåendet som kommit tillbaka. Ska på nästa UL för KUB om två veckor, ska bli väldigt skönt!
  • huntress

Nu har vi varit på Kubtest och ultraljudet och barnmorskan satte 4/1 2019.

Spännande, Rul har vi 14 augusti =)

Vi bor utanför kalmar, ngn annan här i krokarna eller Öland för det är dit vi kommer flytta nästa sommar =)

• Repet
    Förstabarnet33 skrev 2018-06-27 13:31:17 följande:

Jag och min sambo var på vårt första ultraljud i måndags och fick äntligen se våran bebis för första gången. All oro jag hade innan jag kom dit är helt borta :) Nu vet jag att allt är bra och bebisen for runt som bara den i magen. En helt otrolig upplevelse. Vi var där för KUB, men bebisen låg fel i magen och ville inte vända sig åt rätt håll så vi ska tillbaka på fredag för nytt ultraljud :) Blev framflyttad 4 dagar så har ny bf 2/1.

Lycka till allihopa

vi var på vårt andra UL i onsdags (har gjor vul innan, men det syns ju nästan inget på ett sånt) å håller med om att oron bara försvann, så sjukt häftigt att se tt det faktiskt lever nått där inne. Vår plutt satt upp, så vi kunde inte heller göra alla mätningar som skulle göras, men vi fick komma tillbaka på eftermiddagen samma dag. det positiva med att få komma tillbaka är ju att vi fick se plutten två gånger. och fick två kort på hen i olika positioner :)

Vi har också nästan samma BF, (vi har 31/1), kul att ha någon så nära i tid :)

Lycka till idag!

Snart måste det vara vår tur!
  • T90

Hall hallå. Är beräknad 31/1, så i v 10 nu. Är det någon mer än jag som har stickningar i underlivet, särskilt vid promenader? Även ljumskarna ömmar lite. När jag googlar om detta hittar jag mest om längre gångna som känner samma :)

Svar på tråden BF Januari 2019