• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Kaffe81
    maawliiin skrev 2018-07-10 19:28:06 följande:

Åh vad roligt!

Hur gick kuben? Visst var det häftigt, måste ju vara en otroligt stor skillnad från den lilla räka du såg sist! <3

Vi har redan fått tid för rutinultraljudet den 17 augusti, så spännande, vi tänkte kika vad det är för en som ligger där inne. Sen dessförinnan ska vi till bm för att lyssna på hjärtat! Allt är så nytt och spännande.

Är väl kanske mer en liten chipsmage jag har också egentligen, men vill ändå inbilla mig att det mer ser ut som en gravid mage. Än har jag inte gått upp i vikt men byxorna börjar bli väldigt trånga. Mitt illamående avtog ganska rejält där efter vecka 12, men har ju inte min vanliga aptit, men kräka det har jag sluppit iaf. Hoppas att det ger med sig för dig också!

Det gick bra på KUB-testet! Vattenspalten var liten 1 mm så god marginal till vad som var stort så det var skönt! Tog blodprov efteråt så har inte fått resultatet än men är inte så orolig nu, viktigast känns som det hon kunde mäta, resten är ju bara sannolikhet. Var riktigt häftigt att nu se en sprattlande liten krabat den här gången, en liten mini-människa

Vad spännande med rutinultraljudet! Måste kolla med barnmorskan när vi kan få det inbokat. Spännande att se vad det är också! Jag kommer behöva göra kejsarsnitt pga tidigare operationer så är inne på att inte kolla vad det blir, så blir det någon form av överraskning vid förlossningen när själva förlossningen kommer vara planerad.

Tror jag ska se mig om efter ett par gravidbrallor (och ny bh!) ändå, tror det kanske inte bara är chipsmage ändå även om den mest känns svullen och gasig.
  • Missdecibel86

Helt glömt kika in, är gärna med på fb om det är hemligt. :)

Är i 11+1 nu och illamåendet försvinner sakta och bokat kub den 25:e, nervös!

• Jeex

Om det finns några från Göteborg med omnejd som vill vara med i en fb-grupp där vi kan boka in träffar och liknande, eller vill tipsa om bra saker för gravida/nyblivna mammor i området, skicka då ett meddelande till mig.

Gruppen är givetvis hemlig :)

• Jennifer22
    Jeex skrev 2018-07-11 10:55:43 följande:

Om det finns några från Göteborg med omnejd som vill vara med i en fb-grupp där vi kan boka in träffar och liknande, eller vill tipsa om bra saker för gravida/nyblivna mammor i området, skicka då ett meddelande till mig.

Jag är gärna med i Gbg-gruppen! :) heter Jennifer Sorto på Facebook :)

Gruppen är givetvis hemlig :)

• svenskbaggen
    Missdecibel86 skrev 2018-07-11 08:08:06 följande:

Helt glömt kika in, är gärna med på fb om det är hemligt. :)

Är i 11+1 nu och illamåendet försvinner sakta och bokat kub den 25:e, nervös!

Du har fått meddelande :)
  • svenskbaggen
    Förstabarnet33 skrev 2018-07-13 07:05:04 följande:

Jag är gärna med i fb gruppen om den är hemlig :)

Då har du också fått meddelande :D
  • Jeex

[quote=78878388][quote-nick]Jennifer22 skrev 2018-07-12 20:51:10 följande:[/quote-nick][/quote]

Har lagt till dig som vän

• Prinsessan

Är den facebookgrupp ni pratar om hemlig?

Inte bara sluten, utan hemlig.

Vill inte att någon kan se att jag är medlem?

Svar på tråden BF Januari 2019