• Anonym (Op)

Sambo beter sig skumt

Så nu behöver jag lite seriös input.

Vi har varit tillsammans 4 år, alltid varit ?öppen? om allt och inte haft något emot att veta varandras lösenord, konton m.m. (Aldrig loggat in på hans konton tidigare förrän en gång för någon dag sedan). Aldrig funnits någon svartsjuka från min sida och har alltid låtit han umgås och prata med vem han vill när han vill. Ni vet det simpla ?ett förhållande ska inte vara ett fängelse?- så har JAG försökt få vårt förhållande att vara iaf.

-Senaste veckorna har han börjat med att ?åka ut med bilen? och ?måste köra den varm? i 2timmar på kvällen, det är fan sommar och jag vet mycket väl att biljäveln inte behöver köras varm 2 timmar per kväll.

-Han har alltid talat om för mig att ?man ska kunna visa sin partner ens telefon/dator/liknande om en känner sig osäker över något. Jag som går efter MAGkänslan och inte efter någon liten Random osäker känsla har aldrig känt att jag behöver kolla hans saker förrän för någon dag sedan.

Jag skulle visa han en rolig grej på hans telefon och när jag sätter mig bredvid han för att visa så börjar han med ursäkter som ?nej du kan visa på din,min funkar inte så bra? osv osv. Då skämtar jag till det typ ?döljer du ngt eller haha jag vill ju bara visa en snabb sak, du behöver inte oroa dig att ja ska kolla igenom telefonen?

Då blir han skogstokig och börjar skrika och säga att jag inbillar mig saker??? Och att jag förstör allting och en massa jävla skit som jag inte vet ens varför han sa.

Jaja, jag som alltid känner igen när någon döljer/ljuger om något hör direkt varningssignaler pga hans reagerande över att jag skulle visa en ynka grej på snapchat så jag frågar lugnt bara om han döljer något och ifall han gör det får han gärna berätta istället för att ?dölja? det. Bättre att vara ärlig och reda ut det liksom tänker jag.

Nej då blir han ännu mer galen och skriker att jag är dum i huvudet och att det är jag som döljer något ???? sen springer han ut i sin bil och drar.

Det är här jag för första gången går in på hans konto då och ser att han snackar med sitt ex I guess??

Det där exet har varit besatt av han i flera år och gjort många inviter men jag har inte brytt mig sålänge han inte besvarar dem och han ändå sade upp kontakten (hans egna intiativ)

Iallafall, jag såg det och han börja skrika och få utbrott och säga att JAG gjort fel som blir sårad över att han börjar dra in lögner och döljer saker som ALDRIG NÅGONSIN varit ett problem för oss innan. Men klart som fan jag blir sårad om vi levt med att alltid kunna vara ärlig och berätta för varandra saker och inte förbjuda varandra från att prata med andra vänskapligt osv.??????? Vad i hela helvete är det här.

Sen har jag sett att han byter sina lösenord väldigt ofta nu och tar med sin telefon överallt, lämnar den aldrig nära mig och vänder alltid bort skärmen.

Kan någon som varit med om liknande berätta lite?? Vad fan håller han på med? Varför gör han såhär när vi hade det så jävla bra? Alltså har fan aldrig förbjudit han från att prata eller umgås med någon eller varit svartsjuk och nu börjar han hålla på såhär ändå? Det måste ju vara något på gång? Han påstår att man ska ?kompromissa i ett förhållande? genom att han Inte ska behöva visa något om han inte vill det. Men förfan jag skiter väl i om han pratar med sitt jävla ex, det har inte varit något han behövt dölja tidigare så varför gör han det nu? :s

Tl;dr pojkvän har gått från att vara ärlig och öppen till att dölja saker som aldrig varit ett problem för oss tidigare.

Seriösa svar tack, helst från människor som varit med om liknande.

• Svar på tråden Sambo beter sig skumt
  • Anonym (Lögner)

Jag blir arg av att läsa ditt inlägg. För jag har varit med om samma. Hans aggressiva reaktion när du frågar honom säger ALLT!!!!

Han är så nära att bli påkommen så han blir förbannad. Lägger över det på dig.

Jag lider med dig till 100%! Sådana där Svek gör så jävla ont! Även om man innerst inne förstår att det är de som gör bort sig och att man förtjänar bättre så gör det så ONT ONT ONT att bli sviken och utbytt. Plus smärtan i att man inte var värd sanningen utan att det ska smygas och ljugas. Varför inte bara säga att man träffat någon annan och då ge ens partner chansen att dra??? Nej då ska de luras och ljugas så att de får ha både och. Det är så sjukt respektlöst!

• Anonym (knep)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:00:08 följande:
    Alltså, jag vet att signalerna är där men vad som får mig att tveka är pga hur han reagerar. Jag känner mig förvirrad över mina egna tankar när han får det att framstå som att detta är mitt fel bara och att det är jag som gjort något fel, inte han.

T.ex - det är inte fel av han att han ljög och dolde om sitt ex utan det är JAG som är ?the bad Guy? för jag inte godtog att han inte ville visa vad som stod på när jag kände att något var fel. Då blir jag osäker. Jag kan inte förstå hur han kan först ljuga och dölja och sen när jag kommer på han så vänder han det till mitt fel. Vad har jag gjort för fel ens som aldrig ens snokat igenom hans saker förutom nu, en gång, pga magkänsla och att han visade att något ej stod rätt till.. jag som partner har väl rätt till sanningen så man kan bryta och sluta slösa tid på en person som ändå inte kan behandla min tillit med respekt.
    Fast det är ju liksom det som är meningen med hans reaktion, att få dig att börja tvivla på dig själv och bli osäker. Hans beteende är ju klassiska manipulationstekniker. 

Att han gör fel men försöker få dig att framstå som the bad guy kallas "påförande av skuld och skam". Han vet att det är han som gjort fel men försöker lägga skulden på med olika metoder så att det ska bli så besvärligt som möjligt för dig att fortsätta ifrågasätta honom om det han gjort. Tanken är att det till slut blir  jobbigare att ifrågasätta än att låta bli så du låter hellre bli.

Sluta tvivla på dig själv, både du och han VET att det är han som gjort fel inte du, men det kommer han inte erkänna förrän han inte har något annat val. Så länge han KAN lägga det på dig för att slippa undan själv så kommer han göra det. Och så länge det fungerar och får dig att tvivla på dig själv och hamna i idiotdiskussioner om vems fel det var när det är ganska självklart vem som gjort fel så kommer ni inte komma någon vart. Det är ju det som är hela poängen.

När det gäller manipulation så är det viktigt att lära sig känna igen det vara kall och inte dras med. Hela poängen är ju att föra konversationen bort från det som är känsligt för honom. Så fort han försöker vända det på dig så för du tillbaka det till honom genom att säga "nu pratar vi om dig och vad du har gjort, mig kan vi prata om sen"

Gör så här istället: Ställ saker på sin spets och ge honom inte utrymme att slinga sig. När han börjar slingra sig så säger du:

"Jag tänker inte lyssna på dina bortförklaringar och försök att slinga dig, om du inte vill att jag tar mina saker och drar NU så har du en enda möjlighet och det är att vara ärlig. Fortsätter du skylla ifrån dig så ser jag ingen poäng att prata mer med dig och det är bättre att vi går skilda vägar. Vad väljer du?"
  • Anonym (klassiskt)

Något döljer han och med den kombon (upprepat onödigt varmkörande av bil sedan han klätt upp sig) är det mest troligt otrohet av något slag.

Det är meningslöst att fråga honom. Han har redan visat att han bara reagerar - på klassiskt otrohetsvis - med att försöka blanda bort korten med att hitta saker att skuldbelägga dig för. Han kommer att neka tills du får otvetydiga bevis och  (Får du någong gång bevis för otrohet kommer han att skylla på att du inte sett honom i relationen, för lite sex etc etc)

Du får helt enkelt utgå från detta och bestämma själv vad du vill göra. Avvakta? Göra slut? Avvakta men planera praktiskt för separation?

• Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:00:08 följande:

Alltså, jag vet att signalerna är där men vad som får mig att tveka är pga hur han reagerar. Jag känner mig förvirrad över mina egna tankar när han får det att framstå som att detta är mitt fel bara och att det är jag som gjort något fel, inte han.

T.ex - det är inte fel av han att han ljög och dolde om sitt ex utan det är JAG som är ?the bad Guy? för jag inte godtog att han inte ville visa vad som stod på när jag kände att något var fel. Då blir jag osäker. Jag kan inte förstå hur han kan först ljuga och dölja och sen när jag kommer på han så vänder han det till mitt fel. Vad har jag gjort för fel ens som aldrig ens snokat igenom hans saker förutom nu, en gång, pga magkänsla och att han visade att något ej stod rätt till.. jag som partner har väl rätt till sanningen så man kan bryta och sluta slösa tid på en person som ändå inte kan behandla min tillit med respekt.

Gå på din magkänsla säger jag bara. Du vet nog redan svaret. Känner igen det ovan jättemycket att han började skrika och lägga över det på mig och jag var tydligen svartsjuk. Jag gjorde som dig att jag började tveka och tänkte att okej, kanske känner jag fel. Kanske det inte är något! Men sen någon månad senare kom allting fram och tyvärr var det till och med värre än jag hade kunnat föreställa mig! Magkänslan stämmer och du vet att hans beteende inte stämmer. Var samma för mig att det vändes till mitt fel och det är bara manipulation. Tyvärr finns det såna människor som kan vara otrogna men inte tycker att den skadan räcker utan de ska sen fortsätta ljuga om det i flera månader och år. Vissa säger aldrig sanningen och ljuger i oändlighet så hoppas inte på för mycket. Gå på din känsla! Känns det som han ljuger gör han förmodligen det och det är dumt att vänta månader eller år på en person som aldrig kanske kommer säga sanningen. Du får hitta din egen sanning.
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 20:12:25 följande:

Har sagt till han men känns som han inte tar en på allvar. Han bara gnäller om att jag gjort fel och inte han. Att jag inbillar mig saker osv osv. Vi var likasinnade i början men nu ser jag att han verkar ha ändrat tankesätt. Helt otroligt hur man kan vilja förstöra ett förhållande som var bra pga lögner.

Var stark! Tvivla inte på dig och gå inte på hans försök att lägga över det på dig och trycka ned dig. Samt lägger skulden på dig. När han försöker prata bort så gå bara till botten med det hela tiden "Nej jag är inte så utan det är Du, försök inte förklara bort dig eller lägga det på mig" om och om igen. Syna honom. Låt inte han sätta sig på dig och var hård. Han har ingen rätt hålla på att vara otrevlig och skrika, säga taskiga saker utan din oro beror ju på han. Det är han som är problemet här - inte du.
  • Anonym (Skild och gift)

TS, jag tror aldrig jag läst en sån här tråd där alla är så överens om att han är otrogen. Jag kan tyvärr bara hålla med...

Så här gjorde jag när min (ex) fru började reagera som din man.

Jag la min jobbtelefon i hennes bil och följde henne på en gratis app som heter "find my iphone". Tror det är samma app som folk kallar "hitta min telefon". Det fungerar som en utmärkt GPS. Glöm dock inte att stänga av allt ljud.

Sen när han kommer hem efter att ha "varmkört bilen (skojjar du med mig?!) så fråga du vart han körde. Givetvis kommer han att ljuga. Mitt råd är dock att göra det mer än en gång. För försöker du sätta dit honom efter en körning kan kan lätt ljuga och få det att låta som om allt är ditt fel. Nä låt han tro att du inte misstänker någonting. Samla på dig flera bevis. Du kommer behöva det!

Det var så jag tog min ex fru första gången...

Jag laddade också ner en spion app på min ex frus dator. (Vår gemensamma dator.) Det gav också otroligt bra information. Hittade hennes hemliga email och 3 olika email adresser som mailat henne. Jag googlade alla email adresser och fick napp på en av dom. Det ledde till ett LinkedIn konto vilket gav mig ett namn och telefon nummer.

Det var så jag tog min ex fru andra gången...

Mitt sista råd är att sluta fråga honom om han är otrogen. Han hugger hellre av sig armen än att erkänna för dig. Ta det lugnt, ha is i magen och samla bevis. Du kommer att behöva överhängande bevis för att få honom att erkänna. (Goolga på det om du inte tror mig!)

TS jag är ledsen för din skull men det du går igenom just nu är troligvis början på slutet...

• Anonym (galen)

Jag fick med en känsla av något och gick in i min nu ex, killes dator. Och rätt hade jag. Han hade börjat prata med sitt ex och han pratade om mig, skit om mig.  Och det är väl samma här, jag som gjorde fel men jag anser inte det. Jag  tycker det är "självförsvar". Har inte för en sekund haft dåligt samvete elle rångrat mig. Hade jag inte brytit  mig in hade jag aldrig fått reda på att han brutit våra giftaslöften.
    Självförsvar säger jag. Det kan man inte dömmas för.

• Anonym (Op)
    molly50 skrev 2018-04-24 09:47:04 följande:

Hur går det,TS? Har du försökt prata med honom något mer?

Har försökt men han LOOOOOOVAAAR att han inte gjort något osv osv. Sen är han irriterad för jag är ?långdraget sur? över en ?skitsak? haha? Jag tycker nästan synd om han för han tror att jag är så dum att jag inte förstår eller vet något. Antar han inte är vuxen nog för att binda sig ännu.

Hans telefon innehåller bara hans ex, sökhistorik på endast nakna kvinnor 24/7 enligt tidstämpeln och massa annat skit.

Ah, Justja, för ett år sedan hittade jag en blogg som han ägde (sökte inte ens efter han utan den kom upp på nån lista och kände igen namnet) där han hade bilder på helnakna kvinnor och bad sina läsare om nudes :)). Men han gick seriöst in o blogga där VARJE gång han gick på toa, mitt i natten, mitt under MIDDAGEN!!! Och när höggravida jag fick gå och jobba fastän jag kräktes 10ggr per dag. Japp då satt han hemma med sin lilla grej och bad andra tjejer om nudes.
  • Anonym (knep)
    Anonym (Op) skrev 2018-04-24 13:01:41 följande:
    Har försökt men han LOOOOOOVAAAR att han inte gjort något osv osv. Sen är han irriterad för jag är ?långdraget sur? över en ?skitsak? haha? Jag tycker nästan synd om han för han tror att jag är så dum att jag inte förstår eller vet något. Antar han inte är vuxen nog för att binda sig ännu.

Hans telefon innehåller bara hans ex, sökhistorik på endast nakna kvinnor 24/7 enligt tidstämpeln och massa annat skit.

Ah, Justja, för ett år sedan hittade jag en blogg som han ägde (sökte inte ens efter han utan den kom upp på nån lista och kände igen namnet) där han hade bilder på helnakna kvinnor och bad sina läsare om nudes :)). Men han gick seriöst in o blogga där VARJE gång han gick på toa, mitt i natten, mitt under MIDDAGEN!!! Och när höggravida jag fick gå och jobba fastän jag kräktes 10ggr per dag. Japp då satt han hemma med sin lilla grej och bad andra tjejer om nudes.
    Ok, och du fortsatte vara ihop med honom för att......???
Svar på tråden Sambo beter sig skumt