• Anonym (Op)

Sambo beter sig skumt

Så nu behöver jag lite seriös input.

Vi har varit tillsammans 4 år, alltid varit ?öppen? om allt och inte haft något emot att veta varandras lösenord, konton m.m. (Aldrig loggat in på hans konton tidigare förrän en gång för någon dag sedan). Aldrig funnits någon svartsjuka från min sida och har alltid låtit han umgås och prata med vem han vill när han vill. Ni vet det simpla ?ett förhållande ska inte vara ett fängelse?- så har JAG försökt få vårt förhållande att vara iaf.

-Senaste veckorna har han börjat med att ?åka ut med bilen? och ?måste köra den varm? i 2timmar på kvällen, det är fan sommar och jag vet mycket väl att biljäveln inte behöver köras varm 2 timmar per kväll.

-Han har alltid talat om för mig att ?man ska kunna visa sin partner ens telefon/dator/liknande om en känner sig osäker över något. Jag som går efter MAGkänslan och inte efter någon liten Random osäker känsla har aldrig känt att jag behöver kolla hans saker förrän för någon dag sedan.

Jag skulle visa han en rolig grej på hans telefon och när jag sätter mig bredvid han för att visa så börjar han med ursäkter som ?nej du kan visa på din,min funkar inte så bra? osv osv. Då skämtar jag till det typ ?döljer du ngt eller haha jag vill ju bara visa en snabb sak, du behöver inte oroa dig att ja ska kolla igenom telefonen?

Då blir han skogstokig och börjar skrika och säga att jag inbillar mig saker??? Och att jag förstör allting och en massa jävla skit som jag inte vet ens varför han sa.

Jaja, jag som alltid känner igen när någon döljer/ljuger om något hör direkt varningssignaler pga hans reagerande över att jag skulle visa en ynka grej på snapchat så jag frågar lugnt bara om han döljer något och ifall han gör det får han gärna berätta istället för att ?dölja? det. Bättre att vara ärlig och reda ut det liksom tänker jag.

Nej då blir han ännu mer galen och skriker att jag är dum i huvudet och att det är jag som döljer något ???? sen springer han ut i sin bil och drar.

Det är här jag för första gången går in på hans konto då och ser att han snackar med sitt ex I guess??

Det där exet har varit besatt av han i flera år och gjort många inviter men jag har inte brytt mig sålänge han inte besvarar dem och han ändå sade upp kontakten (hans egna intiativ)

Iallafall, jag såg det och han börja skrika och få utbrott och säga att JAG gjort fel som blir sårad över att han börjar dra in lögner och döljer saker som ALDRIG NÅGONSIN varit ett problem för oss innan. Men klart som fan jag blir sårad om vi levt med att alltid kunna vara ärlig och berätta för varandra saker och inte förbjuda varandra från att prata med andra vänskapligt osv.??????? Vad i hela helvete är det här.

Sen har jag sett att han byter sina lösenord väldigt ofta nu och tar med sin telefon överallt, lämnar den aldrig nära mig och vänder alltid bort skärmen.

Kan någon som varit med om liknande berätta lite?? Vad fan håller han på med? Varför gör han såhär när vi hade det så jävla bra? Alltså har fan aldrig förbjudit han från att prata eller umgås med någon eller varit svartsjuk och nu börjar han hålla på såhär ändå? Det måste ju vara något på gång? Han påstår att man ska ?kompromissa i ett förhållande? genom att han Inte ska behöva visa något om han inte vill det. Men förfan jag skiter väl i om han pratar med sitt jävla ex, det har inte varit något han behövt dölja tidigare så varför gör han det nu? :s

Tl;dr pojkvän har gått från att vara ärlig och öppen till att dölja saker som aldrig varit ett problem för oss tidigare.

Seriösa svar tack, helst från människor som varit med om liknande.

• Svar på tråden Sambo beter sig skumt
  • Anonym (M)
    Anonym (Göran) skrev 2018-04-22 02:29:15 följande:

Ofta görs en bedömning vem som bäst behöver lägenheten oavsett vem som bott där först. Det kan ibland göras andra bedömningar. Sök info på nätet. Finns mycket info.

Vet inte vem du riktar svaret till, men oavsett hur det ser ut gällande vem som äger, hade den först, om den är att anse samboegendom osv. så gäller normalt 3 månaders uppsägningstid (om man inte avtalat om annat, men har personligen aldrig stött på sambos som avtalat om det, tror inte det är särskilt vanligt). Man kan alltså inte bara sno nyckeln/byta lås och stänga ute sin sambo. Detta med vem som har rätt till lägenheten är något annat.
  • Anonym (Omg seriöst?)

Kan du inte räkna it själv ts att han knullar en annan bakom din rygg? Är du så blind menar du att du måste starta en tråd som så uppenbart visar att han är otrogen att det nästan blir pinsamt?

• Anonym (Bättre förr?)
    Anonym (Göran) skrev 2018-04-22 01:47:05 följande:

När man läser om otrohet, psykisk ohälsa, skilsmässor mm undrar man hur det fungerade förr i tiden. Det händer så ofta idag. Folk skiljer sig folk är otrogna folk går in i väggen. Trots att standarden är högre än någonsin blir folk olyckliga och beter sig som svin mot sin partner. Varför?

I min skolklass 1-6 fanns ett barn som hade skilda föräldrar. Åren 74-79. Varför håller inte relationerna idag. Något måste vara fel.

Släng ut idioten. Berätta för alla vad han håller på med. Kontakta hans föräldrar och be dem låta honom bo hos dem eller fråga om du får bo hos dina föräldrar.

Det finns nog tusen skäl till att skilsmässor har ökat. Ett kan vara att 1965 förbjöds våldtäkt på sin egen hustru
  • Anonym (man40)

Så där började jag med, när jag (tyvärr!!) var otrogen.

Ställ honom mot väggen big time.

• Anonym (Ccc)
    Anonym (Omg seriöst?) skrev 2018-04-22 04:01:07 följande:

Kan du inte räkna it själv ts att han knullar en annan bakom din rygg? Är du så blind menar du att du måste starta en tråd som så uppenbart visar att han är otrogen att det nästan blir pinsamt?

Ja jag håller med, vad finns det att tveka på liksom?

Du ser alla signalerna men vägrar liksom tro på dom. Litar du inte på ditt eget omdöme?

Blir det inte tydligt förrän du fått honom att erkänna?

Även om han inte varit fysiskt otrogen så håller han ju på med någon annan, varför skulle han annars byta lösenord, vägra låta dig se hans skärm, hans utbrott så fort du antyder något, att han åker iväg och varmkör bilen (herregud).

Sluta skoja bort hans beteende, säg att nu fan räcker det, det är ju uppenbart att du håller på med nåt.

Men hur du går vidare därifrån har jag ingen aning om.

För min del skulle relationen vara över.
  • lövet2
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 00:26:49 följande:
     Är det lika bra o acceptera att de har något på gång och gå vidare eller hur ska jag göra. Kan inte bevisa något förutom det jag skrivit här. Är inte speciellt intresserad av att se något mer heller, vill vara höra sanningen.
    Kanske du behöver bevis för din egen skull; för att du ska kunna gå vidare med huvudet högt. Så länge du inte har bevis, så kommer du kanske att alltid vara osäker på om det var dig det var fel på. Kanske du var paranoid och förstörde alltihop och kanske han var helt oskyldig? Risken finns att du tar på dig all skuld till slut. Om du däremot har bevis och vet till 100%, då är det nog lättare att lämna honom bakom dig.

Jag vill tillägga att det där med dusch och snygga kläder, det känner jag igen. Han ska i väg för att göra något (hjälpa en kompis att snickra, meka med en bil eller bara varmköra bilen), och då måste han först duscha, raka sig, ta på snyggare kläder och borsta tänderna. Eeeh ...?
  • Anonym (leave)

För min del hade det inte haft någon betydelse om han var otrogen eller ej. Det beteende han uppvisar är så pass dåligt och osexigt att jag hade lämnat enbart av den orsaken. 

• Anonym (Mjo)

I ditt fall är han garanterat otrogen.

MEN att hålla på sin mobil behöver i sig inte betyda nått. Min sambo har alltid sin telefon i byxfickan. Han lägger aldrig ifrån sig den nånstans men det betyder inte att han är otrogen för det.

• Lånehajen

Se till att skaffa bevis. Du behöver se svart på vitt att han är otrogen för att kunna komma vidare. GPS i bilen, spionkamera/mikrofon, vad som nu krävs. Det här är så suspekt och till 99.9% säkert att han är otrogen att ändamålet helgar medlen.

• Anonym (M)
    Anonym (Mjo) skrev 2018-04-22 14:02:42 följande:

I ditt fall är han garanterat otrogen.

MEN att hålla på sin mobil behöver i sig inte betyda nått. Min sambo har alltid sin telefon i byxfickan. Han lägger aldrig ifrån sig den nånstans men det betyder inte att han är otrogen för det.

Nej, men det är ju skillnaden som gör det misstänktsamt. Har ens partner alltid vart privat med sin mobil så är det ju inget särskilt konstigt.
Svar på tråden Sambo beter sig skumt