• Johnnyorange

Tips till killar som är oskuld

Eftersom det finns en bitterhet hos många killar för att de inte får ligga så ska detta vara en tråd där vi tar upp vad som gör att vissa killar förblir oskuld, och hur de kan ta sig ur denna sits.

Det viktigaste tänker jag är att man inte isolerar sig i hemmet. utan ser till att försöka komma ut på saker där man kommer i kontakt med tjejer. 

Jag är själv en kille som har svårt att attrahera det motsatta könet, jag är dock inte oskuld, men borde ha betydligt mer sexuell erfarenhet med tanke på min ålder. Men eftersom jag blir nervös av sociala möten irl så har jag mest försökt via nätet, men det är stor konkurrens då tjejer verkar bli översvämmade av meddelanden. 

Så jag rekommenderar irl istället.

• Svar på tråden Tips till killar som är oskuld
  • Anonym (Lea)

Du som ger minus på mitt inlägg, du reflekterar förmodligen detta minus som gör att tjejer dissar. Precis som med allt annat i livet, du avgör, ditt ansvar, hur du approachar, hur du accepterar en situation, att skylla på invandrare ger invandrare (och alla andra tusentals män) din plats hos en jänta.

• Johnnyorange
    Anonym (Lea) skrev 2018-04-28 22:40:19 följande:

Du: Jag tycker det är lite jobbigt att visa intresse :(

Kärleken: I don't give a fuck?

Yeah i guess....
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tjej...) skrev 2018-04-28 22:25:27 följande:

Men då handlar ju inte ditt problem nödvändigtvis om att du har svårt att skapa kärleksrelationer utan om att du har svårt att skapa relationer på olika nivåer tex på kollegial vänskap , vänskaps relation till män, vänskapsrelation till kvinnor, kärleksrelationer... då får du ju fundera över hur du lär dig detta om det känns viktigt med relationer i livet. När jag vill lära mig något formulerat jag ett syfte och ett slutmål å dessutom några delmål. Sedan letar jag efter möjliga sätt att nå mina mål å jag ser till att hela tiden ha mitt syfte klart för mig. Hur tänker du? Hur ska du nå ditt mål? Har du formulerat ett mål? Hur gör du i övriga livet när du vill något du inte kan?

Mål formulerar jag i arbetslivet. Jag kan sätta mål om att få två nya vänner innan årets slut. Men jag vet inte hur jag går till väga. Många mön som har svårt att få kontakt med kvinnor tror jag har liknande problem. Just därför skrev jag att det inte räcker med att vistas bland kvinnor. Det är mer komplicerat än så många gånger.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lea) skrev 2018-04-28 22:48:33 följande:

Vad mer består du av än "brkräfta mig kvinnor!!!" ?

Vem är du bortom den desperationen?

Jag kanske misstolkar dig men du låter extremt nedlåtande. Jag bar aldrig i hela mitt liv bett en kvinna bekräfta mig.
  • GrandDuchess
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 22:03:14 följande:

Jag har svårt att hitta vänner oavsett kön. Men de få jag har är bara killar fast jag kan inte säga att någon är en nära vän. Har aldrig lyckats få kontakt med kvinnor på jobbet utöver just jobbkontakter. Har frågat ett par om de vill gå med på någon konsert tex, inte som dejt utan bara med som en arbetskamrat. Men ingen har ens velat det.

Kanske du borde börja med att jobba med dina relationer till andra människor mer generellt innan du satsar så tydligt på ?singelmarknaden?? Utmana dig själv lite socialt, bara med tanke på vänskap och utan baktankar. Sen tror jag också på att träffa någon utan syfte att just göra det, utan att man mer råkar klicka med någon man har nån annan sorts relation till från början.
  • Anonym (Jag)
    GrandDuchess skrev 2018-04-28 23:19:56 följande:

Kanske du borde börja med att jobba med dina relationer till andra människor mer generellt innan du satsar så tydligt på ?singelmarknaden?? Utmana dig själv lite socialt, bara med tanke på vänskap och utan baktankar. Sen tror jag också på att träffa någon utan syfte att just göra det, utan att man mer råkar klicka med någon man har nån annan sorts relation till från början.

Försökte rätt mycket med just det under studietiden. Nu försöker jag bland arbetskamrater, men som sagt utan någon större framgång. Studierna och jobbet är egentligen min enda framgång i livet. Kanske inte så bara förresten.
  • GrandDuchess
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 23:34:59 följande:

Försökte rätt mycket med just det under studietiden. Nu försöker jag bland arbetskamrater, men som sagt utan någon större framgång. Studierna och jobbet är egentligen min enda framgång i livet. Kanske inte så bara förresten.

Att fixa det sociala i alla sorters relationer är ju grunden till ganska mycket här i livet, och har man svårt för det sociala samspelet och att läsa signaler, kroppsspråk osv så bör man ju kanske försöka förbättra sig på detta utan att hela tiden ha som baktanke att man vill mer? Vill inte tjata här men tror att det kan vara bra att utmana sig själv inom det sociala rent generellt, bli bättre på det sociala spelet, sen blir det kanske lättare att ge sig in riktat mot singelmarknaden osv när man är mer säker på sig själv vad gäller detta.
  • Anonym (Jag)
    GrandDuchess skrev 2018-04-28 23:48:22 följande:

Att fixa det sociala i alla sorters relationer är ju grunden till ganska mycket här i livet, och har man svårt för det sociala samspelet och att läsa signaler, kroppsspråk osv så bör man ju kanske försöka förbättra sig på detta utan att hela tiden ha som baktanke att man vill mer? Vill inte tjata här men tror att det kan vara bra att utmana sig själv inom det sociala rent generellt, bli bättre på det sociala spelet, sen blir det kanske lättare att ge sig in riktat mot singelmarknaden osv när man är mer säker på sig själv vad gäller detta.

Bara för förtydligande, jag har inte försökt dejta på ett drygt ett par år. Jag beklagar mig inte för att det är svårt. Jag skrev i tråden bara för att poängtera att det inte bara är att vistas bland kvinnor för att det ska lösa sig. Jag är väl medveten om mina problem men som 35-åring är det inte lätt att hitta nya vänner oavsett kön, i synnerhet inte om man har sociala problem.
  • Anonym (Svenne76)

Unga män tenderar att investera sin självkänsla i sökandet efter en partner. Kondom och lågt ställda förväntningar är A och O för den som vill göra sin sexuella debut. Innan du för in din penis i kvinnans sköte försäkra dig om följande:

Att tjejen du träffat vill ha sex med dig.
    Att lubrikation finns.
    Att kondomen är ordentligt påsatt.
  • GrandDuchess
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 23:56:18 följande:

Bara för förtydligande, jag har inte försökt dejta på ett drygt ett par år. Jag beklagar mig inte för att det är svårt. Jag skrev i tråden bara för att poängtera att det inte bara är att vistas bland kvinnor för att det ska lösa sig. Jag är väl medveten om mina problem men som 35-åring är det inte lätt att hitta nya vänner oavsett kön, i synnerhet inte om man har sociala problem.

Ok, jag förstår. Och nej det är klart att det inte räcker att vistas bland människor av motsatt kön för att det ska hända nåt, haha. Om det vore så enkelt. Vet själv hur svårt det kan vara socialt, har alltid haft (och har) dåligt självförtroende och inte varit en sån som lätt kunnat mingla med folk man inte känner, skaffat nya vänner ute osv, men det som funkat bäst för mig är att träffa folk man lär känna via gemensamma intressen eller efter att ha chattat online med någon som man sedan träffar.
Svar på tråden Tips till killar som är oskuld