• Johnnyorange

Tips till killar som är oskuld

Eftersom det finns en bitterhet hos många killar för att de inte får ligga så ska detta vara en tråd där vi tar upp vad som gör att vissa killar förblir oskuld, och hur de kan ta sig ur denna sits.

Det viktigaste tänker jag är att man inte isolerar sig i hemmet. utan ser till att försöka komma ut på saker där man kommer i kontakt med tjejer. 

Jag är själv en kille som har svårt att attrahera det motsatta könet, jag är dock inte oskuld, men borde ha betydligt mer sexuell erfarenhet med tanke på min ålder. Men eftersom jag blir nervös av sociala möten irl så har jag mest försökt via nätet, men det är stor konkurrens då tjejer verkar bli översvämmade av meddelanden. 

Så jag rekommenderar irl istället.

• Svar på tråden Tips till killar som är oskuld
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tjej...) skrev 2018-04-28 21:38:41 följande:

Det gäller att vistas där kvinnor vistas. Så är det inget svårt alls! Kvinnor liksom män gillar att träna, röra på sig så på gymmet eller i simhallen går det utmärkt att mötas. Testa ett kvinnodominerat yrke ett tag som tex förskola skola eller vården så kryllar det av kvinnor som gärna möts för att lära känna nya bekantskaper...

Om det åndå vore så enkelt. Jag har på danskurser, jobbar med många kvinnor, åkt på singelresor mm men jag har fortarande aldrig ens kysst en kvinna. Bara för att man rör sig runt kvinnor betyder inte det att man hittar en tjej som kan tänka sig gå och fika på en dejt ens.
  • Anonym (Tjej...)
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 21:42:48 följande:

Om det åndå vore så enkelt. Jag har på danskurser, jobbar med många kvinnor, åkt på singelresor mm men jag har fortarande aldrig ens kysst en kvinna. Bara för att man rör sig runt kvinnor betyder inte det att man hittar en tjej som kan tänka sig gå och fika på en dejt ens.

Men om du jobbar med många kvinnor finns ju möjligheten att först hitta vänner som du kan lära känna. När du känner någon kvinna är det ju bara att ställa de rätta frågorna. Hur tänker du om jag gör så här? Hur skulle du reagera på det här? Vad tycker du om det här? Kanske har kollegorna vänninor som du kan dejta osv. Så har jag gjort. Jag har några killkompisar där vi står varandra nära. En relation har aldrig varit aktuellt men att diskutera livet å relationer, samvaro, närvaro, kommunikation osv är något jag verkligen uppskattar mycket... börja där ...
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tjej...) skrev 2018-04-28 21:52:06 följande:

Men om du jobbar med många kvinnor finns ju möjligheten att först hitta vänner som du kan lära känna. När du känner någon kvinna är det ju bara att ställa de rätta frågorna. Hur tänker du om jag gör så här? Hur skulle du reagera på det här? Vad tycker du om det här? Kanske har kollegorna vänninor som du kan dejta osv. Så har jag gjort. Jag har några killkompisar där vi står varandra nära. En relation har aldrig varit aktuellt men att diskutera livet å relationer, samvaro, närvaro, kommunikation osv är något jag verkligen uppskattar mycket... börja där ...

Jag har svårt att hitta vänner oavsett kön. Men de få jag har är bara killar fast jag kan inte säga att någon är en nära vän. Har aldrig lyckats få kontakt med kvinnor på jobbet utöver just jobbkontakter. Har frågat ett par om de vill gå med på någon konsert tex, inte som dejt utan bara med som en arbetskamrat. Men ingen har ens velat det.
  • Anonym (Tjej...)
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 22:03:14 följande:

Jag har svårt att hitta vänner oavsett kön. Men de få jag har är bara killar fast jag kan inte säga att någon är en nära vän. Har aldrig lyckats få kontakt med kvinnor på jobbet utöver just jobbkontakter. Har frågat ett par om de vill gå med på någon konsert tex, inte som dejt utan bara med som en arbetskamrat. Men ingen har ens velat det.

Men då handlar ju inte ditt problem nödvändigtvis om att du har svårt att skapa kärleksrelationer utan om att du har svårt att skapa relationer på olika nivåer tex på kollegial vänskap , vänskaps relation till män, vänskapsrelation till kvinnor, kärleksrelationer... då får du ju fundera över hur du lär dig detta om det känns viktigt med relationer i livet. När jag vill lära mig något formulerat jag ett syfte och ett slutmål å dessutom några delmål. Sedan letar jag efter möjliga sätt att nå mina mål å jag ser till att hela tiden ha mitt syfte klart för mig. Hur tänker du? Hur ska du nå ditt mål? Har du formulerat ett mål? Hur gör du i övriga livet när du vill något du inte kan?
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2018-04-27 01:21:31 följande:

Hur många killar kommer till en dejt idag? Många kommer bli eviga singlar. Finns inte tjejer så det räcker till alla med dagens mansöverskott.

100 000-tals män har kommit hit från andra länder.

Killar behöver vara ngt alldeles extra för att bli sedda idag. Är inte som förr. Hård konkurrens! Hoppas ni förstår det.

Bli kända, då har ni straffspark på tjejer!

Lycka till!

Du har en poäng, men att ha den inställningen stänger inte bara några dörrar, den stänger alla så om jag vore du hade jag slutat göra mig till ett offer över din situation, äg den istället. Det är trots allt enda chansen att en kvinna mot alla odds det dig, om dörren är öppen.

Jag vet, jag har precis börjat dejta en kille som aldrig på jorden förväntade sig att en tjej som mig skulle dyka upp, hade han varit bitter pojke som du hade jag aldrig märkt honom och det hade gjort han ännu mer bitter och sen hade han stått för sin egen dörr i tio år för att gnälla och skylla ifrån sig. Det spelar ingen roll om det så vore 50 miljoner andra män och du, för det finns bara en som är du, och misslyckas du med att äga din egen person, och förmedla honom, är det ingen annan varken kvinna eller mans fel, bara ditt och antingen gnäller du vidare, och fortsätter stå för dörrar, eller så gör du som min snygging, du är alltid ÖPPEN för MÖJLIGHETER.
  • Anonym (Lea)
    Johnnyorange skrev 2018-04-27 01:32:04 följande:

Min upplevelse är också att många tjejer inte själva tar initiativet och raggar. Det finns självklart undantag, men det är oftast vi killar som förväntas sätta bollen i rullning. Vilket är extra problematiskt för mig, då jag trivs bättre med att vara passiv och bli uppraggad än att vara den som tar alla initativen.

Du: Jag tycker det är lite jobbigt att visa intresse :(

Kärleken: I don't give a fuck?
  • Anonym (Lea)
    Anonym (dgtfggd) skrev 2018-04-27 07:15:44 följande:

Exakt min upplevelse också. Jag är inte heller oskuld men har varit med 5 totalt, min uppfattning är att om man inte är invandrare eller jävligt bra på något så har man en väldigt lång väg att gå och man får dra hela lasset själv.

Vad är det som gör att invandrare är så populära egentligen?

Om du tror problemet är att du inte är invandrare eller superbra inom någon merit, så kan jag säga ett tredje förslag på problemet: din oattraherade offerattityd som syns igenom hela din energi om man skulle möta dig fem sekunder.

Om du nu tycker att invandrare lyckas bättre, haffa en och fråga hur han gör, ta inspiration av de som får det du själv önskar ha. Ansvar!

Över ditt resultat.
  • Anonym (Lea)
    Anonym (ff) skrev 2018-04-27 20:49:25 följande:

Det jag gjort är att försöka finna annat i livet än sex. Ganska skönt att helt enkelt utgå från att ingen vill ligga med en, känns som ett problem mindre faktist.

Smart kille, så när tjejer möter dig kommer du inte sända ut "min kuk svälter !!!! Rädda mig!!!" Utan du sänder ut att du är stabil, att ditt liv är bra och att du identifierar dig runt större saker i livet än att knulla.
  • Johnnyorange
    Anonym (Tjej...) skrev 2018-04-28 21:35:42 följande:

Det här är ju helt galet att du som kille (och dessutom rätt oerfaren vad gäller kvinnor) anser att vi vet vad ?många kvinnor? vill ha!

På samma sätt som jag som kvinna aldrig skulle få flr mig att uttrycka vad ?de flesta killar vill ha? som om det skulle vara en viss typ av kvinnor...

Jag känner inte en enda kvinna som är intresserad av det du kallar maskulina machokillar (vad set nu exakt skulle vara). Däremot gillar de flesta jag känner en man som är självsäker, ärlig, trevlig, social, intressant, erfaren, har något att erbjuda, lyssnar, intresserad av att diskutera, att dela med sig av sina tankar erfarenheter å lyssnar på mina. En som vill resa se världen som inte är rädd för att uppleva nytt, som förstår att världen är i ständig förändring, pga oss människor, en man som inte sitter hemma å gnäller om att det var bättre förr utan som själv är villig att delta å förändra samhället till något bättre... då får han gärna vara känslig om han vill en machoman med gamla unkna föreställningar kring manligt å kvinnligt går helt bort om du frågar mig å mina väninnor..

Din och min definition av macho är kanske olika.
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 21:42:48 följande:

Vad mer består du av än "brkräfta mig kvinnor!!!" ?

Vem är du bortom den desperationen?
Svar på tråden Tips till killar som är oskuld