Anonym (Jag) skrev 2018-04-28 23:08:29 följande:
Mål formulerar jag i arbetslivet. Jag kan sätta mål om att få två nya vänner innan årets slut. Men jag vet inte hur jag går till väga. Många mön som har svårt att få kontakt med kvinnor tror jag har liknande problem. Just därför skrev jag att det inte räcker med att vistas bland kvinnor. Det är mer komplicerat än så många gånger.
Där har du helt fel...! Livet fungerar på precis samma sätt som din arbetsplats å vet du inte hur du ska göra för att få kontakt med kvinnor är ju första målet att lära dig det..
Jag kan ta ett exempel ur mitt liv. Jag är väldigt frusen av mig så jag behövde ett par varma vantar. Inga jag hittade i butiken passade. (Har väldigt små å smala händer å ville inte ha barnvantar) Först blev jag sur å sket i det, gick å frös halva vintern. Sedan kom jag på att jag kan fixa mina egna vantar. Hade aldrig stickat för. Googlade å hittade många videos på youtube. Men shit hag skulle behöva kunna sticka med 5 stickor samtidigt å dessutom först fixa ett hål fört minen som sedan stickades separat. Man skulle oxå göra en vänster å en höger vante... Infet enkelt projekt med andra ord. Men skam den som ger sig. Jag gick till garnbutiken å sa som det var. Köpte det jag behövde å prövade hemma framför datorn. Jävlar vilken ful vante det blev det funkade inte alls.. hum hag fick testa något annat å gick tillbaka till garnbutiken. Då berättade hon i butiken att de hade stick café där varje onsdag kl 19-21 jag var välkommen dig för att få hjälp, där fanns det många som kunde sticka vantar... perfekt! Jag fixade barnvakt å åkte dit tre veckor på rad. Lärde mig att sticka med hjälp av de andra hade riktigt trevligt på vägen å nu har jag uppfyllt det målet i livet... Det är så här det funkar hela tiden, ett må med ett syfte uppstår å man skapar en plan. Den här sommarens semester ska jag lära mig att gjuta i betong. Fråga mig inte nu hur man gör för jag har inte börjat än men i augusti hoppas jag att jag lyckats lära mig å kan återkomma med resultatet! Livet är en skola hela tiden å jämt!!