• Svar på tråden Newbie som mellannamn?
  • babsann

    Nej det är konstigt. Är du 16 eller? Du låter inte redo att skaffa barn.

  • K Kalle
    MissMcQueen skrev 2018-04-30 09:59:55 följande:

    Vad tycker ni, kan man ge sitt barn mellannamnet Newbie?


    Varför vill du att ditt barn ska heta "Nybörjare" i mellannamn? Tror du att barnet kommer att vara nybörjare hela livet eller varför???
  • K Kalle
    Meriall skrev 2018-04-30 10:54:30 följande:
    Det är nog inga problem som förnamn iom att det har betydelse också. Finns ju tex Zara också och det kan man heta.

    Inte som efternamn dock pga företaget bla.

    Tror inte de hade godkänt det som tilltalsnamn heller men troligen som mellannamn.
    Zara var ju ett flicknamn flera tusen år innan butikskedjan Zara kom till!
  • kioskmango

    Inte läst hela tråden men en fundering - Kan inte klädföretaget som har bebiskläder som heter Newbie bli lite bråkiga då? Obestämd? Ingen aning, men kanske värt att kolla upp?


    Personligen gillar jag inte det som namn, men jag tycker ni ska gå efter vad NI tycker är fint till ERT barn.

  • Lilyje

    Kan, det kan man väl?

    Men om man nu tycker så illa om sitt barn att man ens överväger ett sånt namn, så är det väl bättre att lämna bort barnet för adoption?


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Cis

    Omg nej! Dessutom hade ni inte fått igenom det hos skatteverket heller. På nivån bonde som vill döpa sin unge till traktora.

  • Litorina

    Nej. Jag tycker faktiskt att det vore lite respektlöst. Som om personen ska vara en bebis hela livet.

  • korv o mos
    MissMcQueen skrev 2018-04-30 09:59:55 följande:

    Vad tycker ni, kan man ge sitt barn mellannamnet Newbie?


    Nej det kan man verkligen inte, vad har du emot ditt barn?
Svar på tråden Newbie som mellannamn?