• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Lanza2017
    P0MP0M skrev 2018-05-26 17:50:10 följande:

Här är en till som gått över (bf+5), och känner typ att jag gett upp -det blir ingen bebis!

Var hos BM igår, hon undersökte och konstaterade att jag är öppen 1,5 cm och att det är ca 1 cm kvar av tappen. Gjorde en hinnsvepning; fick efter det lite värkar på kvällen och hoppet gick upp. Tyvärr gjorde värkarna inte direkt ont, och idag är allt som vanligt igen :(

Hjälper inte att folk ringer/smsar konstant och frågar om det är på gång än ><

Fy vad bitter jag låter! Hoppas på att få läsa fler glädjebesked från er andra snart så hoppet här tänds igen:D

så vi är ett par tyvärr som även gått över tiden :D har också gjort 3 hinnsvepningar samt är öppen 3-4 cm haft förvärkar o sammandragningar som gjort riktigt ont för att sen stanna av?!? Fattar inte min kropp längre o va den håller på med, och som du säger alla som ringer o tjötar o smsar man orkar inte mer :)) orkar inte ens svara längre o gör man inte det så tror de man är på bb typ haha! låter o är lika bitter jag med nu! Hoppas också på fler bebbar i tråden snart :))
  • anlibabe
    Lanza2017 skrev 2018-05-26 18:31:51 följande:

så vi är ett par tyvärr som även gått över tiden :D har också gjort 3 hinnsvepningar samt är öppen 3-4 cm haft förvärkar o sammandragningar som gjort riktigt ont för att sen stanna av?!? Fattar inte min kropp längre o va den håller på med, och som du säger alla som ringer o tjötar o smsar man orkar inte mer :)) orkar inte ens svara längre o gör man inte det så tror de man är på bb typ haha! låter o är lika bitter jag med nu! Hoppas också på fler bebbar i tråden snart :))

Känner mig precis lika bitter! Har verkligen känt senaste dagarna att det varit huuuur lugnt som helst och att jag inte ska haka upp mig på bf-datumet men efter en helg av intensivt jobb för mannen och att ensam ta hand om en 2-åring så känner jag mig fånge i min egen kropp! Kom nu lilla bebis!!!
  • Copycatkid

En liten uppdate från mig idag, har haft vattniga flytningar hela dagen och tyckt att det ibland kommit små vågor och nu är jag inne på förlossningen för kontroll och det visade sig vara fostervattnet som sipprade! Så nu ska jag tillbaka på kontroll igen imorgon vid 15 men barnmorskan här hoppades att det skulle dra igång av sig självt innan så hoppas hoppas :D har förövrigt inte känt något sen igår som skulle tyda på att det närmar sig så blev ganska snopen när det visade sig vara vattnet!

• marsen

Jag håller tummarna för er som fortfarande går och väntar! Här hemma önskar jag att jag var gravid igen!

Herregud, vet att man var nojjig när barnen var bebisar, men så här nojjig har jag nog fanken aldrig varit! Blir det värre med varje barn?!

Varje litet konstigt ljud eller rörelse så tror jag att nånting är fel. Nu för en stund sen kräktes hon för första gången och jag börjar direkt googla "när börjar bebisar kräkas" "om bebisen kräks i sömnen". Kommer inte ihåg att mina äldre barn började kräkas så tidigt som 1.5 dygn gamla?

Vi kom hem från sjukhuset ganska sent igår natt så natten till idag har jag ammat hela natten. Nu sover hon i sin säng men jag törs fasiken inte somna. Tittar andningen en gång i minuten och är så rädd för att hon ska kräkas när hon ligger på rygg!

Denna psykiska tortyr. Hur kan man älska en så liten människa, som man inte ens kännt i två dygn, så mycket?!

• pandoraDiem
    marsen skrev 2018-05-27 01:43:46 följande:

Jag håller tummarna för er som fortfarande går och väntar! Här hemma önskar jag att jag var gravid igen!

Herregud, vet att man var nojjig när barnen var bebisar, men så här nojjig har jag nog fanken aldrig varit! Blir det värre med varje barn?!

Varje litet konstigt ljud eller rörelse så tror jag att nånting är fel. Nu för en stund sen kräktes hon för första gången och jag börjar direkt googla "när börjar bebisar kräkas" "om bebisen kräks i sömnen". Kommer inte ihåg att mina äldre barn började kräkas så tidigt som 1.5 dygn gamla?

Vi kom hem från sjukhuset ganska sent igår natt så natten till idag har jag ammat hela natten. Nu sover hon i sin säng men jag törs fasiken inte somna. Tittar andningen en gång i minuten och är så rädd för att hon ska kräkas när hon ligger på rygg!

Denna psykiska tortyr. Hur kan man älska en så liten människa, som man inte ens kännt i två dygn, så mycket?!

Ja kärleken till de små är mäktig. Oroa sig lär man göra resten av livet, men tycker det är värst nu början när de är så små och man inte riktigt lärt sig att hantera oron. Jag är dock en sån som oroar mig mer när de ligger i magen så rent oromässigt tycker jag det är skönt att hon kommit ut. Vad det gäller kräkningar så kan de kräka från dag ett, först fostervatten sen mjölk. I mitt landsting rekommenderar de att ha barnet liggandes på sidan första dygnen. Sen rygg, tänker att de ganska snart lär sig att vrida huvudet när de kräks.
  • EhxJ

Här ligger man nu vaken och har rätt milda men täta förvärkar sedan 04.30. Absolut inte så smärtsamma än, men blir saaaaakta lite mer känning efter varje gång. Vet inte alls varför eftersom varje tidigare gång varit lur (!) men denna gången känns det som det är på G! Ska försöka uppdatera under dagen! Hoppas hoppas hoppas på morsdagspresent i form av en lillebror!

• EhxJ
    Copycatkid skrev 2018-05-26 21:04:42 följande:

En liten uppdate från mig idag, har haft vattniga flytningar hela dagen och tyckt att det ibland kommit små vågor och nu är jag inne på förlossningen för kontroll och det visade sig vara fostervattnet som sipprade! Så nu ska jag tillbaka på kontroll igen imorgon vid 15 men barnmorskan här hoppades att det skulle dra igång av sig självt innan så hoppas hoppas :D har förövrigt inte känt något sen igår som skulle tyda på att det närmar sig så blev ganska snopen när det visade sig vara vattnet!

Hurra för vattenavgång!! Låter ju som du har stor chans för en morsdagspresent då? Håll oss uppdaterade!
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 05:43:53 följande:

Här ligger man nu vaken och har rätt milda men täta förvärkar sedan 04.30. Absolut inte så smärtsamma än, men blir saaaaakta lite mer känning efter varje gång. Vet inte alls varför eftersom varje tidigare gång varit lur (!) men denna gången känns det som det är på G! Ska försöka uppdatera under dagen! Hoppas hoppas hoppas på morsdagspresent i form av en lillebror!

Hur går det för dig, har det blivit tätare? Kraftigare? :)

Vaknade nu med pyttelite molvärk så tror inte det blir bebis för min del idag men hoppas det är din tur istället!:D men känns skönt att jag blir igångsatt senast tisdag om inget händer så oavsett så är det bara två dagar kvar istället för en hel vecka till!
  • EhxJ
    Copycatkid skrev 2018-05-27 07:35:32 följande:

Hur går det för dig, har det blivit tätare? Kraftigare? :)

Vaknade nu med pyttelite molvärk så tror inte det blir bebis för min del idag men hoppas det är din tur istället!:D men känns skönt att jag blir igångsatt senast tisdag om inget händer så oavsett så är det bara två dagar kvar istället för en hel vecka till!

Det har absolut blivit kraftigare! Men inte ohanterbart än. Har inte klockat men kommer regelbundet och ganska ofta som det känns Har nu väckt sambon så vi kan ha en lugn frukost och lämna sonen i lugn och ro till barnvakten. Sen får vi se!!
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 07:41:41 följande:

Det har absolut blivit kraftigare! Men inte ohanterbart än. Har inte klockat men kommer regelbundet och ganska ofta som det känns Har nu väckt sambon så vi kan ha en lugn frukost och lämna sonen i lugn och ro till barnvakten. Sen får vi se!!

Åh vad spännande!! När börjar man klocka värkarna? Jag väntar ju första så har ingen aningen när det är läge att börja :) känner på mig att du får en morsdagbebis!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?