• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-23 16:55:41 följande:

Min stannar nog till juni med :( var inne hos bm och hon kunde inte göra någon hinnsvepning för tappen var fortfarande för bakåtlutad så alla förvärkar har inte gjort ett skit för tappen.. känns hopplöst när man inget kan göra och foglossningen sakta tar livslusten ur en.

Men om huvudet åkt ner så borde den ju ligga mer emot tappen kan man ju tycka, hade det åkt upp så borde trycket lättat.. men hur tusan ska man flytta bebisens huvud då? Hoppa hopprep? Stackare iallafall som fick det beskedet :/

Åh nej.. Förstår att det känns jobbigt :( Men jag har läst om många då tappen varit typ helt opåverkad ena dagen och bebis kommit nästa, så det behöver inte betyda att det är långt borta :) Men man får ju upp hoppet lite om det hänt något såklart.

Ja, jättekonstigt. Hon fick gå jättelångt bak för att känna vart den var. Och hon sa själv typ " och då blir ju trycket inte rakt på så det kan öppnas" Vet inte om hon sa så för att typ mena "så det är inte konstigt att det inte hänt något sen förra gången, men det betyder ingenting" eller "så du kan nog räkna med att gå över ett bra tag". Typiskt att jag inte ställde mer frågor när jag var där!
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-23 20:45:11 följande:

Åh nej.. Förstår att det känns jobbigt :( Men jag har läst om många då tappen varit typ helt opåverkad ena dagen och bebis kommit nästa, så det behöver inte betyda att det är långt borta :) Men man får ju upp hoppet lite om det hänt något såklart.

Ja, jättekonstigt. Hon fick gå jättelångt bak för att känna vart den var. Och hon sa själv typ " och då blir ju trycket inte rakt på så det kan öppnas" Vet inte om hon sa så för att typ mena "så det är inte konstigt att det inte hänt något sen förra gången, men det betyder ingenting" eller "så du kan nog räkna med att gå över ett bra tag". Typiskt att jag inte ställde mer frågor när jag var där!

Man kan ju hålla tummarna för att det är så, eller att när hon var där och greja så kanske tappen börjar mogna. Men har ändå helt ställt in mig på igångsättning 2 juni för då blir jag ju inte mer besviken iallafall.

Så knepigt att bebisen hamnar på sniskan! Åh hatar när man är efterklok med sånna saker, men man blir ju ofta lite ställd när man får veta något man inte förväntat sig eller man inte riktigt förstår och då kommer ju inga spontana frågor heller. Ska du inte ringa imorgon då och säga att du har lite frågor?
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-23 23:16:52 följande:

Man kan ju hålla tummarna för att det är så, eller att när hon var där och greja så kanske tappen börjar mogna. Men har ändå helt ställt in mig på igångsättning 2 juni för då blir jag ju inte mer besviken iallafall.

Be sambon massera tappen varje dag. Då känner ju också han om det går framåt :)

Så knepigt att bebisen hamnar på sniskan! Åh hatar när man är efterklok med sånna saker, men man blir ju ofta lite ställd när man får veta något man inte förväntat sig eller man inte riktigt förstår och då kommer ju inga spontana frågor heller. Ska du inte ringa imorgon då och säga att du har lite frågor?

Ja men precis. Här hade jag ju väntat mig att hon skulle kunna göra en hinnsvepning också har inget hänt, förutom att trycket hamnat på "fel ställe" haha! Men men, ut kommer hon ju förr eller senare iaf :) Pratade med en kompis igår och tydligen så hade tappen hamnat bakåt med båda hennes och hon födde innan BF båda gångerna, så det var ju ett lugnande besked att övergången inte behöver bli så lång :)
  • marsen

Jahapp. BF +1

Då får vi känna på hur det känns att gå över också. Även fast man vet att den ena graviditeten inte är den andra lik så hade man ju ställt in sig på innan BF som med de andra. Och nu har känslan infunnit sig att hon aldrig kommer komma. Jag känner ingenting!

• LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-24 11:07:47 följande:

Jahapp. BF +1

Då får vi känna på hur det känns att gå över också. Även fast man vet att den ena graviditeten inte är den andra lik så hade man ju ställt in sig på innan BF som med de andra. Och nu har känslan infunnit sig att hon aldrig kommer komma. Jag känner ingenting!

Jag lider med dig. Är ju på BF-2 visserligen men var hos BM idag, hinnsvepning igen. 2 cm öppen, tappen typ bibehållen annars. Förlossningsläkaren som hade jour nekade tidigare bedömning för igångsättning, hon tyckte inte foglossning och sammandragningar var skäl nog. Skrev ut citodon istället. Har fått tid till läkare på MVC på tisdag (BF+3) för ny bedömning och hinnsvepning, hoppas den läkaren är snällare...
  • EhxJ

Status här är med heeeeelt lugnt med magfronten. Har lite foglossning och känner mig otymplig. Men snarare så att jag har mindre sammandragningar och förvärkar. Hur är det möjligt? Vi kanske ska döpa om tråden till: Fler som ska föda i juni......

• Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-24 11:07:47 följande:

Jahapp. BF +1

Attans, jag som höll tummarna för att bebisen skulle komma på bf :D

Själv hade jag rosaaktiga, slemmiga flytningar hela natten och morgonen men de försvann så nu är det bara förvärkar kvar haha, jag som fick en present till bebisen med en maj månadssten.. får nog byta den till juni skulle jag tro -_-?
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-24 15:31:32 följande:

Status här är med heeeeelt lugnt med magfronten. Har lite foglossning och känner mig otymplig. Men snarare så att jag har mindre sammandragningar och förvärkar. Hur är det möjligt? Vi kanske ska döpa om tråden till: Fler som ska föda i juni......

Exakt samma för mig känner typ inget längre.. förutom blodblandade flytningar i ett par dagar nu?

Det är väl bara att gå över till juni tråden finns ju redan en :D hehe

Har faktist funderat på det för mig verkar det inte bli en maj bebis bf+5 idag!!
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-24 15:39:58 följande:

Attans, jag som höll tummarna för att bebisen skulle komma på bf :D

Själv hade jag rosaaktiga, slemmiga flytningar hela natten och morgonen men de försvann så nu är det bara förvärkar kvar haha, jag som fick en present till bebisen med en maj månadssten.. får nog byta den till juni skulle jag tro -_-?

Men rosa, slemmiga flytningar är väll ett väldigt gott tecken??
  • LakritsMatte
    LakritsMatte skrev 2018-05-24 12:04:33 följande:

Jag lider med dig. Är ju på BF-2 visserligen men var hos BM idag, hinnsvepning igen. 2 cm öppen, tappen typ bibehållen annars. Förlossningsläkaren som hade jour nekade tidigare bedömning för igångsättning, hon tyckte inte foglossning och sammandragningar var skäl nog. Skrev ut citodon istället. Har fått tid till läkare på MVC på tisdag (BF+3) för ny bedömning och hinnsvepning, hoppas den läkaren är snällare...

Jaha så ringde MVC och bokade av min läkartid för tydligen hade dom råkat dubbelboka... och det var ju inte ?brådskande? för min del... dom har inte ens kollat med MIN BM om varför jag fick tiden, bara att jag blivit nekad igångsättning av dagens jour... så händer det inget spontant får jag gå till 11/6...

Har iallafall haft MYCKET sammandragningar och förvärkar sen hinnsvepningen i förmiddags, men inget regelbundet. Så jag har typ gett upp nu...
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?