• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • EhxJ
    marsen skrev 2018-05-25 07:36:40 följande:

Wihooo!!!

Jag kan säga att jag också vaknat flera gånger av onda förvärkar inatt. Har klockat dem sen 05. Kommer med 3 minuter emellan men är typ bara 40-50 sek. Sen gör de inte förlossningsont än. Måste böja mig över något och andas igenom, men vi är inte där riiiktigt än :p

LakritsMatte skrev 2018-05-25 06:41:35 följande:

Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...

Men nu känns det ju verkligen som det händer något för er tjejer!!! Heja heja! Här är det BF idag! Men sovit gott och ostört hela natten (inte ens fått gå upp å kissa, weird)
  • marsen

Lite längre emellan värkarna nu, men mer intensiva! Blodblandade flytningar också. OMG. Jag kanske får en bebis idag!!

• EhxJ
    marsen skrev 2018-05-25 09:03:12 följande:

Lite längre emellan värkarna nu, men mer intensiva! Blodblandade flytningar också. OMG. Jag kanske får en bebis idag!!

Ååååh ja OMG! Det låter onekligen så! Heja heja heja! Väldigt roligt att du uppdaterar oss!
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-25 09:03:12 följande:

Heja, heja! Tredje förlossningen var så för mig också. Oregelbundna värkar som också växlade i intensitet hela vägen. Men när det var några med 6 min mellanrum så var de såpass intensiva att jag förstod att det var på riktigt även om vissa var 10 min emellan. Några timmar senare var bebisen född. Håller tummarna att det blir samma förlopp för dig och att din bebis kommer idag!!!
  • pandoraDiem
    Inga bekymmer skrev 2018-05-25 09:49:51 följande:

Heja, heja! Tredje förlossningen var så för mig också. Oregelbundna värkar som också växlade i intensitet hela vägen. Men när det var några med 6 min mellanrum så var de såpass intensiva att jag förstod att det var på riktigt även om vissa var 10 min emellan. Några timmar senare var bebisen född. Håller tummarna att det blir samma förlopp för dig och att din bebis kommer idag!!!

Samma här. Fick aldrig regelbundna värkar och var egentligen för långt mellan dem. Dock var de alla drygt en minut och när det välbekanta trycket kom så åkte jag in. Var helt öppen när jag kom in så det där med 3 på 10 min stämmer inte alltid. Ibland får man lita på magkänslan istället.
  • Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 06:41:35 följande:

Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...

marsen skrev 2018-05-25 07:36:40 följande:

Wihooo!!!

Jag kan säga att jag också vaknat flera gånger av onda förvärkar inatt. Har klockat dem sen 05. Kommer med 3 minuter emellan men är typ bara 40-50 sek. Sen gör de inte förlossningsont än. Måste böja mig över något och andas igenom, men vi är inte där riiiktigt än :p

Men åh vad roligt! Hoppas det är på g för er nu :D

Några mer tecken förutom värkar?

Själv hade jag onda förvärkar igår och de rosa flytningarna kom tillbaka så kaaanske ett steg närmare iallafall :) men de försvann här imorse igen konstigt nog, verkar bara komma på natten för min del!
  • marsen

Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!

• Isabelle1717
    marsen skrev 2018-05-25 11:03:02 följande:

Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!

Så spännande!
    Håller med om att det är kul att få live-updates
  • EhxJ

• EhxJ

Hurra!!!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?