• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-24 17:22:08 följande:

Men rosa, slemmiga flytningar är väll ett väldigt gott tecken??

Jo blev glad först men sen tänker jag att det beror på att hon var inne och kände på tappen bara och att det inte har med förlossningen att göra, haha känner mig sjukt negativ men känns bara som man smyger upp hoppet och sen blir besviken varje dag när inget händer :D och det konstigaste nu är att mina ?vanliga? flytningar försvunnit, har haft ganska rikligt hela grav men hela dagen idag har varit snustorrt, vad kan det bero på?
  • Copycatkid
    LakritsMatte skrev 2018-05-24 17:30:29 följande:

Jaha så ringde MVC och bokade av min läkartid för tydligen hade dom råkat dubbelboka... och det var ju inte ?brådskande? för min del... dom har inte ens kollat med MIN BM om varför jag fick tiden, bara att jag blivit nekad igångsättning av dagens jour... så händer det inget spontant får jag gå till 11/6...

Har iallafall haft MYCKET sammandragningar och förvärkar sen hinnsvepningen i förmiddags, men inget regelbundet. Så jag har typ gett upp nu...

Men vad värdelöst! :O men kunde du inte få en ny tid då? Går hålla tummarna att denna hinnsvepning får det att kicka igång då! Men vad säger din BM? Borde inte hon kunna trycka mer på att du behöver en tid snarast eller så?
  • marsen

Tänk vad fort det kan ändras. Imorse kände jag ju nada. Som att jag inte ens var gravid. Under dagen har jag haft flertalet onda sammandragningar och de har ju varit VÄLDIGT sällsynta i mitt fall. Nu släppte slemproppen och denna gång var det ingen fråga om det var en slempropp eller inte. Nu var det ett faktum :D Snorig, grön/gulaktig, mumsig ;D Haha, att man kan bli så glad för något så äckligt :D Man får ju upp hoppet även om det inte behöver betyda ett jota egentligen.

• LakritsMatte
    Copycatkid skrev 2018-05-24 17:57:36 följande:

Men vad värdelöst! :O men kunde du inte få en ny tid då? Går hålla tummarna att denna hinnsvepning får det att kicka igång då! Men vad säger din BM? Borde inte hon kunna trycka mer på att du behöver en tid snarast eller så?

Dom hade inga lediga tider på hela nästa vecka, och veckan efter tyckte dom att jag ju ändå var i v42 så då var det ju så nära... min BM hade gått hem för dagen när dom ringde mig, och nu lär jag ju inte få tag i henne för det är sjukt svårt att komma i kontakt med sin BM här. Går via telefonväxel i en annan stad så man får liksom hoppas att de ens ids lämna ett meddelande...
  • LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-24 18:42:32 följande:

Tänk vad fort det kan ändras. Imorse kände jag ju nada. Som att jag inte ens var gravid. Under dagen har jag haft flertalet onda sammandragningar och de har ju varit VÄLDIGT sällsynta i mitt fall. Nu släppte slemproppen och denna gång var det ingen fråga om det var en slempropp eller inte. Nu var det ett faktum :D Snorig, grön/gulaktig, mumsig ;D Haha, att man kan bli så glad för något så äckligt :D Man får ju upp hoppet även om det inte behöver betyda ett jota egentligen.

Åh hoppas det betyder att det är på g!! Håller tummarna!
  • EhxJ

Aaaaaaahhh!! Nu fick jag plötsligt en mkt stark jag-är-less-känsla! Kan det inte starta för nån av oss stackare som är kvar nu?

Nu går jag och lägger mig. Ser fram emot att logga in här imorgon och läsa något spännande som hänt under natten (förhoppningsvis) hehe

• marsen
    EhxJ skrev 2018-05-24 22:47:52 följande:

Aaaaaaahhh!! Nu fick jag plötsligt en mkt stark jag-är-less-känsla! Kan det inte starta för nån av oss stackare som är kvar nu?

Nu går jag och lägger mig. Ser fram emot att logga in här imorgon och läsa något spännande som hänt under natten (förhoppningsvis) hehe

Hahahahha, konstigt nog är jag faktiskt inte less på att vara gravid än. Såklart att man längtar ihjäl sig och hade velat föda nyss på grund av det. Men den här graviditeten har gått så himla fort så jag har typ inte hunnit med! Jag fattat typ inte att jag nu är på övertid och faktiskt kommer ha en bebis SNART!?

Men ja, jag hoppas också att vi alla kan få logga in tidig morgon och ge glädjande nyheter! Eller om nån vaknar inatt med värkar och loggar in för att göra något medan man klockar, att fler har skrivit nått roligt under natten :D
  • marsen
    EhxJ skrev 2018-05-24 22:47:52 följande:

Hahahahha, konstigt nog är jag faktiskt inte less på att vara gravid än. Såklart att man längtar ihjäl sig och hade velat föda nyss på grund av det. Men den här graviditeten har gått så himla fort så jag har typ inte hunnit med! Jag fattat typ inte att jag nu är på övertid och faktiskt kommer ha en bebis SNART!?

Men ja, jag hoppas också att vi alla kan få logga in tidig morgon och ge glädjande nyheter! Eller om nån vaknar inatt med värkar och loggar in för att göra något medan man klockar, att fler har skrivit nått roligt under natten :D
    Copycatkid skrev 2018-05-24 17:55:42 följande:

Jo blev glad först men sen tänker jag att det beror på att hon var inne och kände på tappen bara och att det inte har med förlossningen att göra, haha känner mig sjukt negativ men känns bara som man smyger upp hoppet och sen blir besviken varje dag när inget händer :D och det konstigaste nu är att mina ?vanliga? flytningar försvunnit, har haft ganska rikligt hela grav men hela dagen idag har varit snustorrt, vad kan det bero på?

Pessimistiska tankar får pessimistiska svar ;)

Haha, när jag tänker på det så har jag typ inte heller några vanliga flytningar längre. Konstigt!
  • LakritsMatte

Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 06:41:35 följande:

Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...

Wihooo!!!

Jag kan säga att jag också vaknat flera gånger av onda förvärkar inatt. Har klockat dem sen 05. Kommer med 3 minuter emellan men är typ bara 40-50 sek. Sen gör de inte förlossningsont än. Måste böja mig över något och andas igenom, men vi är inte där riiiktigt än :p
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?