• Anonym (99)

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-31 20:33:48 följande:

Svara ärligt nu. Tror ni att han seriöst funderar på sina känslor för mig och rent allmänt som han sa att han skulle och behövde?

Eller tror ni att han helt enkelt har gått vidare och skiter i mig fullständigt? 

Om det är de sistnämnda han nu har gjort är han en riktig skitstövel som inte ens hör av sig till mig.

Känns helt meningslöst att vi ska sitta här och gissa, tror inte heller du mår bättre av det.

Vet bara av egen erfarenhet att om jag är tveksam på mina känslor för någon, så går det bara åt ett håll - bort. Har känslorna eller lusten försvunnit kommer de aldrig tillbaka.
    Att ta en paus är lika med att göra slut på ett långsamt sätt, skulle ALDRIG acceptera en paus med någon. 

Även om det är tufft så tror jag det bästa du kan göra är att acceptera att det är slut, att han inte kommer tillbaka.

Att sväva i ovisshet är vidrigt, jag skulle 1000 ggr hellre ringa honom och höra honom säga att det är slut än att sitta och vänta.
    Och en kille som gör som din gör skulle man ju bara ruttna på, är klar med snubbar som aldrig kan bestämma sig, som är otydliga, glidande och framförallt fega. Avtändande.
  • Anonym (99)

Få ut känslorna genom att köra slut på dig. Spring, gå på gymmet, spela badminton, börja boxas.

Skiten ska ut, inte kapslas in. Sitt inte passiv och mal.

Inget blir bättre av att älta 24-7.

Försök hitta stoppknappen, gör annat, håll dig aktiverad.

Det handlar inte om att förtränga känslorna och tankarna utan bara ge dem mindre fokus och mindre utrymme.

Det finns inga enkla lösningar att komma över någon, men det snabbaste sättet är att på riktigt, fullt ut, acceptera att det är slut. Han är inte kär längre, han vill inte ha mig, vi funkade inte, han kommer träffa andra osv. Bara bring it on! Ryck av plåstret.

• Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-01 11:12:48 följande:

Jag tror han har glömt mig och gått vidare. Det som gör mest ont är att han inte ens bryr sig å frpgar hur jag mår. Han är okänslig, han visar en sida jag aldrig trodde om honom. Mår så jävla dåligt.

Steffqw skrev 2018-06-01 20:46:35 följande:

Jag kämpar dag för dag med alla mina miljoner känslor! Varje dag är en kamp för mig. Jag mår så jävla dåligt just nu! Och allt är pga av en kille jag älskar. Jag sitter här och tror att han ska höra av sig

Egentligen tror jag behöver höra från honom att det verkligen är slut, att han har funderat klart. Men samtidigt vill jag inte höra honom säga det.

Det är så svårt! Det är kaos i mitt huvud. Men mest handlar det om att jag lever i ovisshet och hoppas på något...

Vad ska jag göra..??

Du börjar låta som en papegoja som upprepar samma och samma.

Varför rycker du inte av plåstret och får ett avslut???

Det är inte lätt att bli lämnad,

man ÄR ledsen, det är ok, men du verkar inte ta in något som någon skriver ändå.

Du har fått flera bra råd, det finns ingen mirakelkur eller quickfix på hjärtesorg.

Så länge du håller på att kämpa emot kommer du aldrig vidare.

Du vill ju inte ens komma vidare eftersom du väljer att leva på hoppet att han ska höra sv sig och ångrat sig.

Du gör det bara svårare för dig själv när du lägger ALLT hos honom, ta kommandot själv och fejsa verkligheten istället för att vara ett viljelöst offer.

Förstår att du är ledsen, men ta dig samman och släpp hoppet om honom, och se till att få ett avslut nu.

Allt annat är bara patetiskt dramaqueenande.
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-02 00:30:34 följande:

Jag ska kontakta honom och få ett avslut när jag är mer känslomässigt stabil!!!

Det ÄR redan slut, bara att du vägrar att ta in det.

Men visst, lev på hoppet ett tag till om det känns bättre, stanna i pausen och hoppas medans han är klar och vidare och inte har en tanke på att komma tillbaks.

Kommer ju bli ytterligare en smäll när du får det svart på vitt.
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-03 21:27:50 följande:

En kompis sa till mig att jag skulle skriva till honom ett mess att han har gjort så jag mår så jävla dåligt.

Inte för att få något svar från honom eller få honom att bry sig. Mer att jag ska få ut min ilska och agg på något sätt....men jag vet inte...

Jag vill ju att han ska veta hur jävla dåligt jag mår så han får dåligt samvete. Men jag vill inte att han ska kontakta mig. Jag vill bara att han ska veta att jag mår skit tack vare honom...

På vilket sätt har han gjort fel?

Du gick ju med på en paus?

Eller?

Att känslor tar slut tillhör livet, det är alla människors rätt att avsluta och gå vidare, man ska inte straffas för det och ge dåligt samvete typ ?titta på mig nu, se hur jag lider och mår så jävla dåligt och det är ditt fel, DITT FEL för du älskar inte mig längre, hur kan du inte älska mig, hur kan du lämna mig och låta mig må så här buuuhuuu?

Är det sunt? Nej inte direkt va.

Du behöver antagligen djupgående terapi och ta reda på varför du reagerar så här starkt, få hjälp att se dina egna mönster och få hjälp att reda ut dina känslor så du inte kollapsar varje gång livet är tufft.

Tror du behöver bygga upp en stabil grund i dig själv så du står pall för livets stormar.

Ditt ex är inte lösningen på dina problem.
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-05-13 19:16:26 följande:

Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? :(

Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-03 22:07:37 följande:

Jag vet inte vad jag egentligen hat gått med på. Han sa att ville ha tid och fundera på sina känslor. Om det är en paus, ja ingen aning.

För mig är det ett slut. Det är så slut mellan oss.

Bra, då kan du börja gå vidare nu!

Då behöver du inte undra mer.

När du ändå är förbannad och tycker han betett sig sonen idiot, ring honom och säg att ni får lösa det där med nycklar och grejer nu, dra inte ut på det, det blir bara värre och tar längre tid att läka om du måste börja rota i såret en gång till om du väntar med nycklarna.
  • Anonym (99)
    Thereisthat skrev 2018-06-03 22:20:13 följande:

Jag pratar efteråt! Det är då killen dumpat och sen hört av sig. Så gör man inte för om vi förmodar att TS ex inte innehar samma hjärnkapacitet som en påse rester från utedasset på landstället så fattar han att det bara leder till falska förhoppningar! DET är svinigt och DET har TS all rätt att vara förbannad på!

Han har väl samma separationsångest som TS kanske. Eller hade. Nu verkar han ju sansat sig iaf.
  • Anonym (99)

Om du var så galet kär i honom, varför tog du inte initiativ till att ses oftare än ni gjorde?

Ni båda ville ju ha mer initiativ, men ingen gjorde nåt?

Du ville börja jobba med förhållandet när han signalerade att han ville ha en paus? Då insåg du att du inte kunde ta honom för givet?

Lägg inte all skuld på honom att det tog slut, även fast det känns skönast.

Ibland tar bara känslorna slut.

• Anonym (99)

Alltså jag fattar inte, varför måste du vara stabil för att höra av dig om nycklarna?

Varför inte bara lösa det nu så du slipper den stressen (eller vill du behålla sista livlinan till honom så länge det går och leva på hoppet? Dålig strategi i så fall, det förlänger bara lidandet)

Du hade nog varit lika ledsen om han hade gjort slut tydligt också, tror du inte det? Det är väl inte pga att du inte vet vad han vill som är problemet? Eller?

Du kan ju ta kontrollen själv och avsluta så slipper du fundera mer. Jag förstår verkligen inte varför du skjuter upp allt och säger att du måste vara stabil.

Vill han ha dig kommer han ju reagera på om du avslutar och sluta ta dig för given.

Med tanke på hur du mår du kommer det ta månader, eftersom du vägrar släppa honom.

Skulle du må bättre om han skrev och frågade hur du mådde och du fick säga hur förtvivlad du är och han sa förlåt för allt men jag har funderat klart och jag vill att det är slut?

Skulle det underlätta för dig att gå vidare?

Vad är det du väntar på egentligen?

Varför ska du börja dramaqueena om nycklar och grejer då och hur fel och dåligt han betett sig mot dig när du blivit ?stabil??

Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....