• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

sextiotalist skrev 2018-05-30 13:26:31 följande:

Troligen det han har känt, mitt ex ansåg att jag hade ett dåligt beteende när jag gjorde mycket klart för honom att vårt förhållande är över och jag inte kommer ändra mig där. Då hade jag bearbetat detta i två år.

Ja men du gjorde ju det klart och tydligt att det var slut då.

Mitt ex har ju sagt en sak först att det är slut. Sen npgra dagar senare att han behöver betänketid. Han strular ju till det så jävla mycket för mig! Han kunde ju hållit fast vid att det är slut den där fredagen han sa det. Han behövde ju inte några sagar senare ge mig falska förhoppningar!!

Det är dålig stil av honom!!!
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-30 15:06:40 följande:

Fast det var ju det som gjorde mig till en dålig person, jag gav inte honom en chans att ändra sig och vårt förhållande en chans (nu var det ett förhållande som innehöll minimering, svartsjuka, silent treatment och försök till kontroll, så det hade varit väldigt mycket att ändra på om man så säger)

Fast han har inte gett oss någon chans. Han gör detra enbart för att han tror jag ska bli mindre sårad! Men det gör ku saken bara värre att dra ut på lidandet, han säga att han ska fundera på sina känslor skapar bara kaos i mitt huvud och med mina känslor!!
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-30 15:35:03 följande:

Men rent krasst. Vad är det du vill skulle förändras, han tvivlade på sina känslor och jag brukar konsekvent ge svaret, tvivlar man på sina känslor och man inte har så mycket investerat i varandra (barn, hem etc) då ska man lämna, för det är inte juste mot någon att ha ett kvar ett förhållande som är svalt innan man tar nästa steg.

Tvivel brukar efter ett tag ge upphov till irritation och avsky

Jag orkar inte bry mig om vad som kan ändras. Det hab har sagt har han sagt punkt.

Bara det att jag hatar och stör.mig.på hur han.kan säga en sak först och sedan gå och säga något annat några dagar senare. Det.är de som jag är arg och irriterad.över. han kunde lika bra låtit bli att säga att han måste fundera på sina känslor. Han kunde ha låtit bli. Han gör bara mer fuckt up i mitt huvud!
  • Steffqw

Nu har det gått 20 dagar, snart 3 veckor sen han sa att han ville göra slut. Det har gått 10 dagar sedan han sa att han behövde betänkte tid för att fundera på sina jävla fucking känslor.

Det har gått 5 dagar sedan jag skrev med han sist. Jag har verkligen kämpat och försökt att inte skriva. Det är en kamp mot mitt hjärta. 

Ge mig alla tips som finns för att må bättre. Hur lång tid ska det ta tills jag inte mår så här? :(

• Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-31 10:03:36 följande:

Men han har kanske varit osäker och försökt hitta tillbaka till det ni en gång hade.

Är man det minsta osäker så gör man ju inte bara slut så där på en gång.

Jag förstår att det är svårt.

Men försök se honom som den person han är nu. Den du inte gillar.

Kanske blir det lättare att gå vidare då.

Det som gör mest ont är att vi inte har någon kontakt allts. Han bryr sig inte om att fråga hur jag mår. Der gör också så jävla ont att inte få träffa honom. Fan vad jag älskar denna kille...när ska jag komma över honom????

När kommer mina känslor släppa???
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-31 13:20:18 följande:

Det är omöjligt att svara på men ju tidigare du accepterar det här och försöker leva ditt liv ju snabbare går det. Om du ältar och hör av dig till honom så kommer det ta längre tid. Du måste tyvärr inse att det här är inte killen för dig. Klä upp dig och gå ut och drick öl med en kompis, det är mitt bästa tips. Solen skiner (iaf i Sthlm) och det finns massor med bra män där ute som bara väntar på att få träffa en som du!

Jag försöker leva mitt liv, jag försöker verkligen. Men gång på gång kommer den jobbiga känslan. Mår illa, får panik. Jag vill komma över honom så snabbt som möjligt! Han var min första kärlek...min första pojkvän...
  • Steffqw

Svara ärligt nu. Tror ni att han seriöst funderar på sina känslor för mig och rent allmänt som han sa att han skulle och behövde?

Eller tror ni att han helt enkelt har gått vidare och skiter i mig fullständigt? 

Om det är de sistnämnda han nu har gjort är han en riktig skitstövel som inte ens hör av sig till mig.

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-05-31 20:48:42 följande:
    Känns helt meningslöst att vi ska sitta här och gissa, tror inte heller du mår bättre av det.

Vet bara av egen erfarenhet att om jag är tveksam på mina känslor för någon, så går det bara åt ett håll - bort. Har känslorna eller lusten försvunnit kommer de aldrig tillbaka.
    Att ta en paus är lika med att göra slut på ett långsamt sätt, skulle ALDRIG acceptera en paus med någon. 

Även om det är tufft så tror jag det bästa du kan göra är att acceptera att det är slut, att han inte kommer tillbaka.

Att sväva i ovisshet är vidrigt, jag skulle 1000 ggr hellre ringa honom och höra honom säga att det är slut än att sitta och vänta.
    Och en kille som gör som din gör skulle man ju bara ruttna på, är klar med snubbar som aldrig kan bestämma sig, som är otydliga, glidande och framförallt fega. Avtändande.
    Jag vet att det är meningslöst att sitta och gissa. Men jag vet bara inte vad jag ska göra av med alla mina tankar och känslor. Jag bara måste få ut som på något sätt, just därför jag skriver här.

Jag försöker gång på gång acceptera att det är slut mellan oss. Men jag sitter också och väntar på att han ska höra av sig, men han kommer ju aldrig göra det....

Jag tror ju att han ska höra av sig på grund av det han sa till mig senast vi sågs. Att han måste fundera på sina känslor. Jag försöker säga till mig själv: Lev inte på förhoppningar, släpp honom!

Jag vet inte.....kanske kommer förhoppningarna till slut försvinna. Eller kanske jag måste kontakta honom för att få ett ordentligt avslut och inte sitta å leva i ovisshet. För det känns som det är jag gör just nu....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-01 09:55:09 följande:

Jag förstår det. Men finns det egentligen någon anledning för er att ha kontakt förutom när det gäller nycklarna?

Han är kanske rädd att du ska bli sårad om han hör av sig igen eller vill ha kontakt när han vet att du fortfarande har känslor kvar för honom.

Han vet kanske att du fortfarande har förhoppningar om att det ska bli ni gen och inte klarar av att bara vara vän med honom.

Det tar tid. För mig tog det 3 år att komma över sveket mitt ex utsatte mig för.

Men då hade han dessutom varit otrogen.

Men försöker du fokusera på annat och sysselsätta dig med saker och umgås med dina vänner så kommer du att släppa taget allt eftersom.

Jag tror han har glömt mig och gått vidare. Det som gör mest ont är att han inte ens bryr sig å frpgar hur jag mår. Han är okänslig, han visar en sida jag aldrig trodde om honom. Mår så jävla dåligt.
  • Steffqw

Jag mår så dåligt. Går inte på jobbets toalett och bryter ihop varje dag vad ska jag ta mig till???

Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....