• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-05-20 20:56:14 följande:
    Strunta i honom då,tycker jag.
    Tjatar du på honom så finns risken att ni blir ovänner till slut.
    Jag kan inte låta bli...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-21 11:16:26 följande:
    Fundera då på om det är värt att bli ovän med honom för att han tycker du tjatar på honom.
    Vi träffades idag. Gav varandra lång kram, kändes som jag aldrig ville släppa honom. Pirrade till i magen när jag såg honom.

Vi pratade vardagligt sedan kom vi till allvaret. Han vet inte vad han känner just nu. Han känner sig typ känslodöd med allt.

Därför vill han ge det tid mellan oss. Få fundera om dessa känslor för mig som försvunnit beror på just bara mig att han inte har några känslor kvar. Eller om det beror på att han just är känslodöd med allt och kan därför inte känns något.

Typ som han är i en dålig period vad jag fattade det som. Så svårt att tolka honom och veta vad han egentligen menar...

Jag sa att han ska få sitt space och få fundera. Men att jag inte kan sitta och leva i förhoppningar. Då sa han inga förhoppningar då, något dog innuti mig när han sa så.

Så ja jag får väl ge han tid. Men hur länge? När ska jag kunna kontakta honom och fråga om hur han känner nu, en vecka, en månad, 1 år?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-21 22:05:04 följande:
    Jag tycker du ska låta bli att höra av dig till honom nu och låta honom höra av sig när han känner sig redo.
    Du kommer inte att må bättre av att höra av dig till honom och bara få höra samma sak om och om igen.
    Att han vill fundera ett tag och få space,och därmed lämna dig i ovisshet tycker jag är riktig taskigt av honom.
    Han leker ju med dina känslor.
    Som om han vill vara säker på att du fortfarande väntar på honom om han skulle ångra sig.
    Låt honom vara nu. Hör han inte av sig så vänta inte längre. Gå då vidare.
    Du ska inte behöva vänta i flera veckor och kanske månader på något som kanske aldrig kommer att bli av.
    Jag låter kanske hård nu.
    Men du måste fokusera på dig själv nu. Inte på honom.
    Det är ju de om jag ska ge honom en tidsram? Vänta en vecka och höra av mig? Eller säga till honom per tele att du får en vecka på dig sedan vill jag ha ett svar om det är helt slut mellan oss?

Tycket också det är taskigt av honom. Jag kommer inte kunna låta bli att inte höra av mig till honom som alla säger att jag ska göra i denna tråd. Jag tycker om honom så mycket.

Så vilket av alternativen bör jag följa och är bäst för mig? :(
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-21 23:01:02 följande:

Nej du ska absolut inte säga att han har en vecka på sig, du framstår som desperat! Du ska inte höra av dig alls!

Så jag ska inte säga till honom du får tänka hur länge du vill men jag kommer inte att vänta på dig...?

För på något sätt känns det som jag vill visa honom att ja inte kommer sitta och vänta på honom att jag kommer gå vidare.....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-22 10:59:56 följande:
    Det som är bäst för dig är att inte höra av dig till honom alls.
    Även om det är svårt.
    Du kommer inte att må bättre om du fortsätter kontakta honom. Snarare tvärtom.
    Se det som så att om han verkligen vill ha dig tillbaka så kommer han att höra av sig.
    Men eftersom han säger att han inte vet vad han vill så ska du nog inte ha så stora förhoppningar.
    Det låter mer som något han säger för att han inte vågar göra slut rakt av.
    Så det bästa för dig är att försöka släppa och gå vidare. Även om det är svårt.
    Han får dig ju bara att må dåligt.
    Och även om ni skulle bli tillsammans igen så är det inte alls säkert att det kommer att bli detsamma mellan er igen som det var innan.
    Man bygger lätt upp luftslott när man är ledsen och sårad och fortfarande saknar den man blivit lämnad av.
    Och det är vad jag tror att du gör.
    Idag smsa jag honom och ringde. Jag frågade vad gör du ikväll. Tidigare i veckan hade jag skrivit och undrat om jag kan ringa honom i helgen för jag måste verkligen prata.

Han har varken svarat på mitt sms eller svarat i tele. Jag vill verkligen prata med honom. Jag vill säga till honom att jag inte orkar mer. Jag vill säga att det ska vara slut mellan oss.

FÖr det vi sa till varandra när vi sågs var att han skulle få sitt space. Men jag vill inte hålla på med något space. Jag vill säga till honom att jag är matt, jag orkar inte mer, detta tar all min energi. Jag vill inte längre vänta på honom. Jag vill släppa honom och glömma.

Ska jag smsa honom imorgon om han inte svarar? Och att inte kontakta honom alls även om han ignorerar är inget alternativ. För det handlar om att JAG måate få ett avslut från min sida. JAG måste säga till honom att jag inte vill något mer, aldrig någonsin.

SÅ att han ignorerar mig tycker jag är bara en dålig stil. När jag tydligt har markerat att jag ville prata med honom....
  • Steffqw
    smulpaj01 skrev 2018-05-26 03:34:29 följande:
    Ja du behöver ringa honom. Var lugn men saklig (om du kan det, vet att det är svårt), säg som du skrivit här att du faktiskt inte orkar mer att det är över nu och att det var hans val inte ditt (sånt brukar ta ).
    Sedan sörjer du att det på riktigt är över och först då kommer du kunna gå vidare. Du verkar vara en jättefin tjej så du kommer garanterat träffa kärleken igen (den riktiga kärleken )
    Jag ringde men han svarade mej inte? Han vet mycket väl att jag vill prata och han skrev att det var okej.

Så jag kommer smsa honom och skriva att jag har något viktigt att säga honom och kan bara ta det via telefon. Det handlar om oss. Jag har försökt ringa dig. Du kan väl höra av dig...

För jag måste som sagt få MITT avslut säga till honom att jag inte tänker vänta på om hans känslor ändras.

Ska jag skicka smset?
  • Steffqw
    EnAnonumius skrev 2018-05-26 10:00:47 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att säga dessa ord som "jag tänker inte vänta på att hans känslor kommer att ändras"?
    Du vet ju redan att han saknar de rätta känslorna, för dig, för att ha ett förhållande med just dig. Han har ju sagt det rakt upp i ansiktet på dig att han inte har de rätta känslorna för att kunna ha ett förhållande med dig på sikt.

Så nej du skall inte skicka i väg något SMS.. Du skall låta honom vara IFRED.
    Det är många i denna tråden som har rådigt dig detta.
    Med sådan ord, så kommer du bara att framställa dig själv som dum som tror att killen kommer att ändra sig, fast i grund och botten när det handlar om att det var något DU själv önskade att han fick tillbaka "känslorna" för dig egentligen så att "ni kunde vara ihop". 
    Skilj på "ditt önsketänkande och känslor" från hans. Du har förväxlat detta en hel del i dina senaste inlägg.
    Jag vill ha ett avslut. Det är som jag sitter och väntar på att han ska ändra dig. Jag måste ringa till honom och säga tydligt att jag inte vill längre. Att jag inte vill vänta in honom. För det handlar om att jag måste få avsluta det också från min sida. Jag måste få känna och veta att det verkligen är slut mellan oss, att jag inte än sitter där och väntar på att han ska fundera på sina känslor.

För det vi sa till varandra senast var att han skulle få sitt space och fundera. Men jag vill inte längre. Jag vill inte vänta på honom. Därför vill jag vara tydlig med honom att det är slut mellan oss.

Vi har också varandras nycklar som måste komma överrens om att ge eller skicka...
  • Steffqw
    Fredrica skrev 2018-05-26 10:02:22 följande:
    LYSSNA PÅ HENNE! Låt honom vara!!!!

Du gör bara allt värre!!!
    Men det handlar om mig och mitt psyke att jag måste få ett sista avslut mellan oss. Jag kan inte sitta fundera på vårt sista samtal att han skulle få fundera. Nej det går inte i min hjärna.

Jag måste tydligt markera från min sida att det verkligen är slut. Jag måste verkligen det för mig själv...
  • Steffqw
    Fredrica skrev 2018-05-26 10:02:22 följande:
    LYSSNA PÅ HENNE! Låt honom vara!!!!

Du gör bara allt värre!!!
    Det handlar om mitt välmående och mitt psyke. Jag måste börja bearbeta att det är över på RIKTIGT.

Just nu är det oklart vad vi har. Då han sagt att han måste få fundera på sina känslor och jag ska inte ha några förhoppningar.

Men JAG måste börja bearbeta att det är slut mellan oss. Jag vill inte sedan en vecka senare få det där samtalet från honom att han har nu funderat och inte känner något.

Jag vill ha det där avslutet nu. På ett sätt har han sagt att det är slut. Men när vi sedan träffades sa han ju något helt annat, att han MÅSTE FUNDERA PÅ SINA känslor. Så HAN har sänt ut två budskap till mig.

Vilket skapar en förvirring i mig. Och jag kan inte leva på detta vis, på förhoppningar, vilket jag gör just nu.

Därför måste jag ringa till honom och tydligt säga att jag inte kommer vänta på honom något mer. För det är för mitt välmående, för att JAG ska kunna börja bearbeta att det är slut på riktigt och för att han inte ska höra av sig om någon vecka eller två att det är slut.

Då kommer jag att bli knäckt på nytt och få börja om min bearbetningsfas. Idag har det gått två veckor sedan han dumpade mig. Sedan har det gått 5 dagar och han sa att han måste fundera på sina känslor.

SÅ han har rört till det ordentligt i mitt huvud. Och då tycker jag att jag med all rätt kan ringa honom och säga att han får tänka hur länge han vill men jag kommer gå vidare och jag vill att det tar slut nu!
  • Steffqw
    Fredrica skrev 2018-05-26 10:36:58 följande:
    du kan ju bara sms :

- ge mig min nyckel och du, jag tänker inte vänta på dig mer det är över -

Sen blockar du hans nr efter han lämnat nyckeln
    Men jag vill inte vara så elak mot honom. Jag vill säga i telefon att det är slut. Känns så fegt och taskigt att smsa.

Men ändå är han jävligt feg och taskig när han inte ens svarar mig och jag tydligt sagt att jag måste prata.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....