• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Thereisthat skrev 2018-05-13 21:26:31 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag vet ju hur det käns men jag vet inte vad just du ska göra. Men även om aptiten är dålig så försök att få i dig något. Ta en frukt, en yoghurt, något att dricka och försök att få i dig lite näring.

Som sagt, jag lider verkligen med dig. Jag vet själv hur jobbigt det är.
    Känner att jag behöver prata med en psykolog eler nåt.... orkar inte
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-05-13 21:49:36 följande:
    Det tycker jag. Det finns faktiskt stödlinjer du kan ringa redan nu om det känns jättejobbigt. Kolla länken: www.1177.se/Tema/Psykisk-halsa/Soka-vard-och-hjalp/Soka-vard/Jourtelefoner-och-radgivning/

Men jag tycker ändå att du ska äta något. Du kommer bara må sämre om du har fastande mage :(
    Jag pallar inte ät något nu när jag är själv.....Vill inte para med någon i telefon...vill träffa någon å prata..
  • Steffqw
    Anonym (Ingen dum idé) skrev 2018-05-13 21:46:44 följande:
    Det tycker jag du skall göra, det gjorde jag och det hjälpte. Jag väntade dock 1.5 månader innan jag gjorde det. Jag grät, grät och grät och sedan grät jag lite till. När jag väl gick till psykologen så mådde jag lite bättre, men där grät jag lite till men det blev också vändningen för mig,
    Idag är dag två sen han dumpade mig...jag mår så jävla dåligt. Kan inte vänta en måbad med att prata med någon. Har nära och kära men känner att jag vill prata med någon utomstpende då jag känner just nu att enda lösningen på mina problem är att ta livet av mig....då slipper jag känna så här...

Så vill få något ångestdämpad utskrivet..
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-13 22:08:10 följande:
    Rent generellt, brukar du reagera så starkt på motgångar,?

För detta med hjärtesorg har vi nog alla upplevt och det är smärtsamt, men ytterst får självmordstankar, behöver söka psykolog, få ångestdämpande. Du behöver absolut professionell hjälp. Mycket för att du faller så djupt.
    Ja jag reagerar starkt...har otrolig dålig självkänsla och självförtroende.....skulle kännas bättre att få prata med någon..
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-05-13 22:14:03 följande:
    Jo men det är bara ikväll. Att boka tid för psykologisamtal kan du göra imorgon men just ikväll är telefon det enda alternativet.
    Ska försöka sova..... :( :(
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-05-13 22:23:32 följande:
    Jag skulle råda dig att söka professionell hjälp. Det är något som verkligen behövs ibland. Men kom ihåg en sak: att du reagerar starkt beror troligtvis på att det gick så fort och kom så plötsligt för dig. Så du är absolut inte konstig för att du reagerar starkt på det här! Alla reagerar olika.
    De har dropin tid idag och tänkte gå dit för att lätta mitt hjärta....Han lovade att han skulle ringa mig igår eller idag.....känns inte som han kommer göra det...han lovade verkligen.... :( han är så känslokall mot mig..
  • Steffqw
    Anonym (:() skrev 2018-05-13 22:44:34 följande:

Vill bara skriva att om du har så jobbiga känslor och tankar att du faktiskt ens funderar minsta lilla på att skada dig själv eller dylikt, så ÅK till en psyk-akut.. Där får du prata med någon, och kanske eventuellt något lugnande utskrivet, om det skulle behövas.
    Du ska absolut inte sitta där ensam och må så dåligt!

Eventuellt att du ringer en förälder eller annan närstående som kanske kan komma och hålla dig sällskap? 

Jag vet att det låter klyschigt och inte ens hjälper dig just nu, men det BLIR faktiskt bättre.. det blir det. Men vet att man inte ens kan tänka så, när man mår så dåligt som du verkar göra :(
    Du är inte ensam. Du är aldrig ensam. Det finns alltid någon! Om inte, så finns iallafall vi "främlingar" på internet.

Förstår bara inte han han inte ens tänkter det minsta på att fråga hur jag mår när han vet hur jävla dåligt jag tog det i fredags när vi pratade i tele. Han lovade att han skulle ringa mig...
  • Steffqw
    Anonym (Ingen dum idé) skrev 2018-05-13 22:28:59 följande:
    Jag reagerar likadant och jag har också dålig självkänsla. Jag vet att det är därför det blir så, min psykolog har även bekräftat det. Försöker jobba på det, men inte så lätt. Se till att du får hjälp så fort du kan.
    Ska försöka gå till kurator idag..
  • Steffqw
    lienair skrev 2018-05-13 21:39:48 följande:

Hej, lider med dig, Det är inte roligt. Det finns en del grejer du kan göra om du vill göra ett försök att få tillbaks honom.

Ofta är det så att det som känns som det vore rätt är helt fel och tvärtom. Det är en massa psykologi inblandat om hur vi fungerar som individer, vissa skillnader mellan män och kvinnor men ändå stora likheter.

Att en relation, eller att någon gör slut har oftast att göra med att attraktionen har försvunnit. Men det verkliga skälet är oftast svårt att få reda på och det spelar heller ingen roll, för grundorsaken är ändå tappad attraktionskraft.

Då gäller det att skapa mer attraktion, att bli mer attraktiv i den andres ögon.

Att hålla på och böna och be gör dig mindre attraktiv, att komma med blommor och uppvakta, köpa dyra presenter och annat gör dig också mindre attraktiv. Det visar bara att han lätt kan få dig.

Precis tvärtom mot vad vi har lärt oss från filmer o TV ska du inte komma med blommor o presenter och sjunga nedanför balkongen även om det är det som kanske känns rätt.

Har du redan köpt presenter o blommor, bönat och bett? Har du skrivit långa tårdrypande SMS osv? ingen fara, det går att ordna upp. (kommer snart till det)

Den mänskliga hjärnan är knäpp. Vi vill ha saker som vi inte kan få, vi vill ha saker som ger oss status (ofta). Kvinnor o män som är superstjärnor eller tillhör eliten på något sätt är attraktiva för att vi aldrig kan få dem. och det gäller nu att du blir mer attraktiv. Det sämsta du kan göra då är att böna och be och uppvakta. Det bara är så. Logiken och det som känns bäst går ibland helt tvärtemot.

Jag vet inte vilken kommunikation ni haft tidigare men det du ska göra nu är att skicka ett mess om det är det som är er vanligaste kommunikationsmetod. I det så skriver du bara något i stil med: " tack för denna tid, ha en bra sommar" eller nåt i den stilen och sedan så går du in i total radiotystnad i minst trettio dagar. messar han tillbaka eller ringer så svarar du inte. (om det inte är praktiska saker som måste lösas, typ lämna nycklar, kläder, prylar eller så)

Har du hållit på och bönat och bett så behöver du göra ett litet tillägg till messet där du säger typ " ursäkta att jag hållit på som jag gjort men det har varit en känslomässig bergodalbana för mig de senaste dagarna, sorry. Ha en bra sommar." eller nåt i den stilen. men grejen är den är att det ska vara kort och snärtigt och du i princip vänder på steken och lämnar honom.

Walk away and don´t look back (inte nu i alla fall)

Sannolikt kommer han att börja messa tillbka men det totalignorerar du. sitt på händerna och svara inte.

Om det är praktiska saker som inte är av akut karaktär svara dagen efter. är det halvakuta saker, vänta minst en timme med att svara beroende lite på hur snabbt du brukar svara i vanliga fall.

Sen ska du ta hand om dig själv. Träna, fika med polare, jobba, sola, häng på stan, gå ut, gör din favorithobby. Se till att du mmår bra. Det är svårt, men fokusera på det. fixa naglarna, fixa håret, unna dig saker. gör dig snygg och fräsch, gör dig mer attraktiv. 

Om ungefär två veckor kommer du märka att det fungerar, du tänker mindre på honom, du mår bättre, du kollar inte telefonen, insta, fejjan, snap var tredje minut, du är lugnare och mer harmonisk.

När det gått sådär trettio dagar kan du höra av dig igen. men jag kan skriva mer då. ;en börja som jag sagt så ska du se att det blir bättre.

lite snabbt skrivet kanske, men där har du några bra grundregler att hålla dig till.

Inget av detta kommer fungera...han vill inte ha min längre...punkt...
  • Steffqw
    Anonym (Mina) skrev 2018-05-14 08:13:01 följande:
    Han gör helt rätt hur tungt det än känns för dig. Han är redan klar med detta beslut och beredd att gå vidare i livet. Men minsta kontakt från honom skulle ge dig falska förhoppningar och göra din sorgbearbetning längre.
    Mwn jag skulle bara vilja ringa honom. Får ett riktigt svar varför han inte sa något och gjorde som han gjorde. Det känns så hemskt att inte längre få prata med någon man har haft kontakt med i 2 år varje eviga dag!!!! :(
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....