• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (Sandy) skrev 2018-05-14 14:23:21 följande:
    Jag har gått igenom exakt samma sak som du och i ärlighetens namn kan det bli värre av att du ringer. Jag vet att det är svårt! Men försök låta bli. Gör saker som du mår bra av istället: träna, umgås med familj och vänner, läs en tidning i solen, ta en iskall öl ute. Sitt absolut inte hemma och uggla. Inte bra för dig!
    Vad hände dig då?

Men jag vill prata med honom..träffa han
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-14 15:11:06 följande:

Klart att du vill träffa honom eftersom du älskar honom, men du måste förstå att han inte har det behovet, eftersom han inte känner samma sak. Du önskar att han ska ändra sig, du hoppas. Men hoppet eller fortsatt kontakt kommer bara förlänga ditt lidande. Ibland kan man behöva få svar för att enklare kunna gå vidare, men tycker ditt ex ändå varit rak med hur han känner. Du kommer inte gilla hans svar eller få honom att ändra sig. Du behöver släppa taget så du kan börja läkeprocessen. Jag tycker synd om dig, första gången hjärtat går i krass är den värsta, men man överlever och det kommer du med att göra.

På ett sätt känns det bättre att få svar på min frågor, det känns som jag kan gå lättare vidare. Men på ett annat sätt vet jag hur ont det kommer göra att få höra honom säga de där orden igen....

Mitt huvud är som en degklump just nu, jag vet varken ut eller in längre....jag vill höra hans story, hur han tänker och känner. Jag vill inte släppa taget om honom, han är min bästa vän..
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 15:30:05 följande:
    Ledsen att säga det, men han är inte din bästa vän längre. Så länge du känner som du gör, så kan inte ni inte vara vänner. Vänner, då är man på samma våglängd, nu är du kär i honom, han har inte alls de känslorna, en vänskap i stor obalans, fungerar inte.
    Jag tror inte heller att han kommer berätta vad han tänker och känner och hur skulle du hantera detta om det är "fel" tankar och känslor. Tänk om han känner lättnad att tagit det beslutet, att han mår bra, skulle du kunna hantera detta i så fall.
    Det är just det, jag tror ju att han mår bra och det får mig bara att hata honom och bli så ledsen.... Han skrev till mig igår och frågade om han fick ringa mig. Jag svarade att ikväll fungerar inte, vi får ta det någon annan dag...ok?

Han svarade tillbaka Självklart. När du vill!

Jag vill prata med honom men vet vad han kommer säga...men ändå vill jag bara träffa honom för jag saknar han så mycket!!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-14 22:52:26 följande:
    Jag tycker inte att du ska ringa honom. Det kommer bara att göra dig mer ledsen.
    Fortsätt gå till kuratorn,umgås med vänner och familj. Gör sådant du tycker om.
    Sådant som kan skingra dina tankar,om så bara för en stund.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha,mer än att hans känslor för dig har svalnat?
    Att få höra det igen lär bara göra mer ont för dig. Och det tror jag att han vet. Och därför ringer han dig inte. Han vill inte såra dig mer än han redan gjort.
    Och du kan inte tvinga honom att få tillbaka sina känslor.
    Det låter kanske hårt. Men det är tyvärr så det är.
    Det finns alltid ett ljus i mörkret. Och det kommer även att finnas för dig i sinom tid.
    Låt det bara ta den tid det tar.
    Det kommer att ordna sig och du kommer att träffa en ny. Det vågar jag lova.

Styrkekramar till dig!
    Han skrev sms igår och undrade om han fick ringa. Jag skrev tillbaka ikväll fungerar inte vi får ta det någon annan dag...ok? Han svaradet tillbaka: Självklart. När du vill!

Jag vill så gärna prata med honom...
  • Steffqw
    Anonym (varit där) skrev 2018-05-15 08:16:29 följande:

Jag har varit i din situation och kan trösta dig med att du kommer att komma över det så småningom fast det känns tungt just nu. Jag tycker som andra i tråden att du bör låta bli att kontakta honom eftersom det riskerar att dra ut på lidandet.

Kan kan inte låta bli, vill prata med honom...Han fanns där hos mig varje dag...

Hur gick det för dig...hur gick allt till???
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-14 22:54:14 följande:
    En annan sak att ta i beaktande är att om du börjar ringa och tjata på honom och avkräva ett svar så finns risken att ni slutar som ovänner.
    Och det vill du väl inte?
    Jag saknar ju honom så mycket....det gör så ont...
  • Steffqw
    Anonym (varit där) skrev 2018-05-15 08:44:49 följande:
    Det var samma sak som för dig, vi hade varit tillsammans ett tag men bodde inte ihop och han sa en dag att han inte hade de rätta känslorna för mig. Jag blev förstås jätteledsen men det gick som sagt över med tiden. Jag kan förstå att du vill ha kontakt med honom men det skulle vara som att peta i ett infekterat sår. 
    Hur länge mådde du dåligt? Ha ni någon kontakt idag?
  • Steffqw
    Afterlife skrev 2018-05-15 08:47:25 följande:
    Väldigt starkt av dig TS!
    Tänk nu att du behöver köpa lite tid för att landa i det här innan du, eventuellt, pratar med honom. Hitta liksom ett förhållningssätt som inte är "jag är så kär, jag vill ha honom tillbaka". Jag brukar, och det kanske inte är helt hälsosamt, göra listor i huvudet på allt negativt. Försök komma ur spiralen att allt var fantastiskt med honom. När du kommer lite mer i balans kommer du att inse att det inte var det.
    Så svårt känns som jag går sönder innuti......allt är perfekt med den här killen....mår så dåligt...
  • Steffqw
    Anonym (Mina) skrev 2018-05-15 09:14:52 följande:
    Tänk efter nu....Var allt verkligen så perfekt med den där killen?

Ingen av er tog initiativ till att träffas oftare och du ville inte ens ha sex med honom.

Efter 1 år och 8 månader är man vanligtvis helt nyförälskade, går inte att jämföra med ett förhållande på flera år där lusten kan svikta i perioder.

Jag tror det är mer att du är sårad och kär i kärleken än i just honom.

Men det kommer du inte kunna se i nuläget utan det kommer om ett tag.

Hoppas du mår bättre snart! Jobbar du så du får tänka på annat på dagarna?
    Det är honom jag är kär i, han jag älskar och vill vara med, Vi tog intiativ till att ses, dock satt vi inte ner mellan fyra ögon och prata om det, något jag trodde vi skulle göra nu när vi träffades senast. Men nej.....

Vi hade ofta sex, men ett tag var jag inte sugen, det är något vanligt! Det handlar om sexet här, det handlar om att vi inte öpnnade upp oss för varandra tidigare tror jag. 

Men jag vill öppna mig upp för han, jag vill ringa honom och säga att vi ska ses för att prata och reda ut allt, för just nu känns allt så sjukt. Jag vill ha en förklaring från honom, veta vad som rör uppe i hans huvud, för jag tror inte på att kärleken bara kan försvinna så där och att man inte ens kan kämpa för den, vi har inte ens försökt...

Jagvar hemma igår från jobbet, men ska försöka ta mig dit idag om jag oarkar...
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-15 10:18:42 följande:
    Jag tror det är mer att den killen var ts trygghet och hennes värld. Så det är nog inte det att kärleksrelationen är borta, utan hennes trygghet och det som var viktigt i hennes värld.
    Jag önskar ts en trygg stabil grund och en kärlek till henne själv, så hon vet att hon är värd så mycket bara genom att hon är hon, att hennes grundkärlek är hennes kärlek till henne själv. Förhoppningsvis når hon dit (kanske efter det hon passerat denna kris och märker att hon lever och mår bra)
    Ja han var min trygghet och fanns alltid där för mig, därför det känns så jävla svårt nu att han inte kommer finnas där för mig, därför jag känner att jag vill ha kvar honom som en trygg punkt i mitt liv, som en trygg vän....vil inte förlora honom :( vet inte vad jag ska ta mig till

Kan inte sova, äta ordentligt, svårt att andas, har inte lust med något....hur länge ska detta pågå? Förstår inte varför jag ska behöva må så här. vad har jag gjort för att förtjäna detta lidande.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....