• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (99) skrev 2018-06-03 22:02:15 följande:
    Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
    Fast han ger ju TS dubbla signaler genom att säga att han behöver fundera över sina känslor ett tag.
    Och det är inte ok.
    Vill han verkligen att det ska vara slut så är det bättre att säga det rakt av istället för att låta TS leva i ovisshet.
    Att försöka slingra sig ur ett förhållande med en paus känns inte så lite fegt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-03 22:05:04 följande:
    Exakt! Jag har allt rätt att vara rasande arg på honom! Han visste inte hur jag skulle reagera när han tog upp att HAN inte hade könslor för mig längre, han visste verkligen inte det. Och jag visste verkligen inte att han skulle säga så till mig.

Men däremot visste han det efter, på mitt sätt hur jag reagerade, hur jag sa att jag älskade honom. Han sa själv att han varit i min situation och det bästa är att bryta helt.

ÄNDÅ hör av han sig till mig när han vet mycket väl hur starka mina känslor är och säger att HAN måste fundera. Det är inte ett dugg rättvist av honom tycker jag, när han själv vet hur dåligt man mår av detta och han kommer och ger mig falska förhoppningar.

Så jag tycker jag har all rätt att hata honom och vara så jävla arg på honom! Han kunde lika bra ha brytit helt från mig. Sagt nej nej nej. Men istället sa han att han måste meditera och få space pch få fundera på SINA känslor.

Men han funderade aldrig på mina känslor?! Och nej jag kommer inte höra av mig till honom för jag vet bara att det kommer dra mig ännu längre ner. Men jag har fortfarande rätt att vara arg på honom!
    Försök fokusera på den här ilskan du känner emot honom så kanske det blir lättare för dig att gå vidare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-04 05:18:40 följande:

Om du var så galet kär i honom, varför tog du inte initiativ till att ses oftare än ni gjorde?

Ni båda ville ju ha mer initiativ, men ingen gjorde nåt?

Du ville börja jobba med förhållandet när han signalerade att han ville ha en paus? Då insåg du att du inte kunde ta honom för givet?

Lägg inte all skuld på honom att det tog slut, även fast det känns skönast.

Ibland tar bara känslorna slut.

Ibland så tar man kanske varandra för givet efter ett tag och väntar på att den andra ska ta initiativ till att t ex träffas mer.
    Sådant kan hända när man har varit ihop ett tag och det är något man kan behöva jobba på.

Nej,det är kanske inte enbart hans fel. Känslor kan,som sagt,ta slut.
    Men det är inte enbart TS fel heller.
    Det är ju inte så lätt för henne att hantera det här heller när han ger henne dubbla signaler.
    Och det har TS all rätt att skuldbelägga honom för.
    Så det är nog inte bara TS som borde sluta höra av sig. Det gäller även honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 09:27:54 följande:
    Ja! Han har verklige gett mig dubbla signaler! Det tycker jag är fegt och taskigt gjort av honom. Sen att bara sluta bry sig och lätt gå vidare.

Som sagt han kunde bara ha låtit mig vara när jag mådde som värst när han dumpade mig första igången istället för att snurra till det ännu mer i mitt huvud och med mina känslor.

Det är bara fegt och taskigt av honom! Han är ett as!
    Han har kanske inte slutat bry sig. Det behöver man ju inte göra för att känslorna tar slut.
    Men han borde inte ha gett dig falska förhoppningar om han nu vill att det ska vara slut.
    Det håller jag med dig om.
    Steffqw skrev 2018-06-04 09:29:40 följande:
    Ja han är min första kärlek och mitt första förhållande. Lika med mitt första breakup. Så jag vet inte alls hur man ska hantera det och vad som händer i kroppen. Känns typ som någon har dött. Och ja jag var beroende av honom pch jag älskar honom än.

Så sjukt att man inte ens får vara med den man älskar. När kommer jag sluta älska honom?
    Det kommer att ta tid. Och låt det ta den tid det behöver.
    En dag kommer du att vakna och känna att du kan tänka på andra saker än honom för att till slut inte tänka på honom alls mer.
    Men jag tror att du behöver få hjälp att hantera det här om du får panikångestattacker.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2018-06-04 09:29:58 följande:
    Fast han är ju bara ärlig, omhand är kluven är det väl bättre att säga det än att ta ifrån henne alla förhoppningar?

Däremot behöver inte TS anpassa sig efter hans känslor. Han får vara i mellanläge hur bäst han vill medan TS vet var hon står i frågan, är hon också kluven? Eller har hon sagt upp allt i nuläget? Eller hoppas hon de kommer bli tillsammans? Hon ska ju bara följa sin egen kompass oberoende av hur han känner.
    Ja,det är en sak att vara ärlig om att ens känslor han försvunnit.
    Men,att sen vända och säga att han behöver fundera på det tycker jag är fel.
    Man vet väl om man är kär i en person eller inte?
    Det var onödigt av honom att säga till TS att han behöver fundera.
    Det kunde han ha väntat med tills han funderat klart.
    Han har ju nu lämnat TS i stor ovisshet och hon vet inte vilket ben hon ska stå på.
    Antingen vill man att det ska vara slut eller så vill man vara tillsammans.
    Och det hade varit ärligast av honom att hålla sig till det ena eller det andra istället för att svänga fram och tillbaka.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 09:35:54 följande:
    Han hör inte av sig till mig och jag hör inte av mig till honom. Det är slut mellan oss. Men jag sitter ändå och tror något när han sa att han behöver fundera. Det är något jag inte riktigt kan hantera. Om han aldrig sagt någoy att jag nog inte funderat alls. Men det är precis vad jag gör nu, vöntar och tror något.

Så vet inte riktigt hur jag ska hantera det? Jag kan liksom inte gå vidare pga av att han sa så till mig...
    Jag tycker du ska boka en tidigare tid hos kuratorn.
    Du behöver hjälp att hantera det här.
    Och jag tycker inte att ni ska ha någon kontakt med varandra alls.
    Du ska nog inte ha några förhoppningar.
    Är man kär i någon så vet man det. Då velar man inte fram och tillbaka.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 10:37:53 följande:
    Jag får panik oå jobbet. Orkar knappt jobba! Vet inte om det är bäst att sjukskriva mig?

Vad ska jag göra då? Jag kan ju intw bara sluta att hoooas när han har sagt en sak till mig? Ska jag kontakta å fråga honom rakt på sak?

Egentligen har jag bara lust att som sagt skriva att han har fått mig att må så jävla dåligt, för det har han ich jag vill att han ska veta det. Han ska inte få gå den lätta vägen utan att veta hur detta påverkar mig....
    Jag tror det är bra för dig att ha jobbet att gå till också. Så du får tänka på annat en stund.

Du ska inte höra av dig till honom.
    Du kommer inte att må bättre av det.
    Jag förstår om du vill tala om för honom hur dåligt han har fått dig att må.
    Men gör du det nu så lär du bara skjuta honom ännu längre ifrån dig.
    Tro mig,du kommer inte att må bättre av att få berätta för honom vilken skitstövel han är.
    Jag tror att du ska försöka hitta på något kul med dina vänner.
    Gå ut en kväll och gör dig riktigt snygg och hoppas att han eller någon han känner ser dig.
    Visa honom vad han har förlorat.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 10:56:27 följande:
    Jag sitter bara still på jobbet så har jätte svårt att fokusrra. Ska ta ledigt några dagar och åka hem till mor å far. Hoppas jag mår bättre och är starkare nästa vecka. Jag mår illa och får panik på jobbet!

Jag vill bara säga till honom att han är en riktig skit. Bara dra iväg ett mess, men vet att dwt inte är bra men vet inte om jag kommer kunna låta bli...

Jag trodde han brydde sig om mig men han frågar inte ens hur jag mår. Jag vill att han ska veta hur dåligt jag mår, på någoy sätt får det mig att kännas bättre, att han ska veta att jag mår dåligt
    Det kan kanske vara en bra idé att åka till dina föräldrar i några dagar. Då är du inte ensam.

Men på vilket sätt tror du att du skulle må bättre av att få tala om för honom att du tycker han är en skit och att han har fått dig att må dåligt?
    Låt det hellre stanna vid tanken och fokusera på ilskan du känner mot honom istället.
    Det kan göra det lättare för dig att gå vidare.
    Om han nu ville ha space så kommer han förmodligen inte att höra av sig för att fråga hur du mår.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 21:44:35 följande:

Jag sitter hoppas och tror. Tror på något som aldrig kommer ske. Jag vet själv att jag måste säga det från min sida. Att det är slut mellan oss. Det är svårt att gå vidare från någon när man inte fått ett ordentligt avslut. För det känner jag att vi inte har, iaf inte från min sida. Han sa att han skulle fundera och meditera. Okej? 

Nej det är inte avslut för mig. Jag har ventilerat med min bästa kompis om detta. Vi kom fram till att det är precis vad jag behöver och måste för att kunna gå vidare ordentligt.

Jag måste prata med honom och säga att det är slut, säga att jag går vidare nu, jag sitter inte och väntar på dig(för det är precis vad jag typ gör nu tack vare vad han sa till mig, den jäveln!) Jag vill ha mina nycklar, du kan skicka dom med posten. Du vet ju min adress, jag skickar dina med post. Du har fått mig att må så jävla dåligt. Tack och ha ett jävla bra liv!

Självklart kommer jag inte kontakta honom och säga detta nu. Nej, jag är inte redo eller stabil nog. När jag känner att det känns okej i min kropp, när jag kan säga till mig själv: idag känner jag mig helt okej. Då jävlar kommer jag skicka det där messet. 

Det lär dröja. Men det är de där jävla nycklarna och hoppet nör han sa så som håller mig kvar och gör att jag maler och tjatar på. Jag måste kunna gå vidare och det kan jag inte göra förrän jag har mina nycklar i handen och jag har sagt att jag inte kommer vänta mer på dig.

Men först måste jag lyssna på mig själv, mina könslor och min egna kropp. Den skriker just nu att jag vill honom tillbaka, messa, ring! Men nej, jag måste bli stabil och då kan jag messa....men inte nu, inte än på ett tag...

Och resten av dina saker som han har kvar hos sig?
    Du måste ju gå dit och hämta dem också,om du vill ha dem.
    Eller om du kan skicka dit någon annan att hämta både de sakerna och dina nycklar och ge honom hans.

Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-05 14:29:34 följande:
    Resten av sakerna kan han kasta eller skönka bort. Det är enbart nycklarna jag vill ha! Kanske är daga att sända iväg det där messet, för vad väntar jag på egentligen som ni skriver?

Det har snart gått 4 veckor sen han dumpade mig och 2 veckor sen han sa han behövde space. Hur länge space behöver han? Jag vill ha nycklarna, jag vill säga att jag inte väntar längre.

Jag mår ju bara dåligt av att gå runt i denna ovisshet som ni skriver. Nu ska jag ta tag i det!

Borde jag ringa eller räcker ett sms?
    Jag tycker det räcker med ett sms.
    Men skriv bara att du vill ha tillbaka dina nycklar och att han ska få sina.
    Ingenting om hur dåligt han har fått dig att må.
    Att du vill ha dina nycklar tillbaka borde räcka för att få honom att förstå att du vill ha ett slut på det här.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....