• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Skuggan1 skrev 2018-06-09 10:36:07 följande:
    Ensamheten, tomhetskänslan, klumpen i magen, trycket i bröstkorgen m.m är väldigt jobbigt. Blir ännu svårare då man inte har någon aning om när det går över.

Jag vet inte hur man bäst tar sig igenom det värsta efter en sån här sak. Än så länge så står jag ut och hoppas på en vändning snart.

Min egna förhoppning är att så fort jag mår bättre så ska jag sträva efter att bli en starkare/bättre person än innan förhållandet.

Just nu tar jag fortfarande en dag i taget. Hoppas du orkar kämpa vidare och att du kommer ur den värsta svackan snart.
    Du verkar ändå stark mitt i allt det här och verkar veta vartåt du ska sträva.
    Jag hoppas att TS kan ta hjälp av dig och dina erfarenheter för att kunna komma vidare.

Kram och lycka till! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-09 13:11:00 följande:
    Det är fult gjort av honom. Han säger: Jag måste fundera på mina känslor. Jag säger OK.

Han lämnar mig i ovisshet. 3 Veckor har gått snart och ingen har sagt något, utom jag då som messa att jag ville ringa men ringde aldrig, som var strax efter vi träffades.

Om han nu har gått vidare tycker jag det är respektlöst av honom att inte höra av sig till mig och säga något. Att han möjligtvis har gått vidare kanske? Att han har funderat klart kan han iaf säga till mig.

För han borde väl fatta i sitt tröga huvud att jag självklart sitter och väntar på honom när han säger så där. När han själv också har varit med om det!
    Ja,man tycker ju att han borde förstå det.
    Men kanske är han rädd att såra dig ännu mer om han säger något.
    Speciellt när han själv har varit i samma situation.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-09 13:15:41 följande:
    Sen är det också fult gjort av han att säga så för att slippa se mig ledsen och såra mig ännu mer. Om det nu är så, vet ju inte alls.

För om man är ärlig och respekterar en då tycker jag man inte rör till med någon annans känslor så som han gjorde. FÖr det är precis vad han gjort. Att han ska fundera på sina känslor och säger så bara för att lugna mig när han inte ens menar det, utan säger så bara för att slippa se mig mer ledsen....

Jag vet inte längre...
    Han är kanske för feg för att våga säga att han har funderat klart och inte vill fortsätta med dig.
    Svårt att säga vad som försiggår i hans huvud utan att känna honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-10 12:16:51 följande:
    Så varför sitta och gissa då?

Blir det bättre, hjälper det TS?
    Det är ju just det jag inte gör när jag skriver att det är svårt att veta hur han tänker.
    Jag försöker hitta förklaringar för att TS ska sluta älta och fundera så mycket.
    Det tror jag hjälper henne mer än att vara hård.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-10 12:25:44 följande:
    Du sitter ju och spekulerar i varför han gör i eller så och kommer med möjliga anledningar till varför.

Det tycker jag är att spä på TS ältande.
    Men hur ska man kunna veta varför han agerar som han gör eller hur han tänker?
    Att TS inte svarar dig kan kanske bero på att du använder en väldigt hård ton emellanåt.
    Och det kanske inte heller är det bästa tillvägagångssättet alla gånger.
    Jag har flera gånger försökt ge TS rådet att inte kontakta sitt ex utan försöka gå vidare.
    Men det verkar du ha missat.
    Och varför ger du dig på enbart mig när det är flera andra som skrivit samma saker som jag?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-10 13:22:00 följande:
    Ja vi har olika stilar. Jag tror på rakhet och tydlighet och att inte elda på spekulerandet.

Jag tror inte man tjänar någonting på att fokusera och spekulera i vad HAN gör eller hur HAN tänker eller vad HAN borde fatta eller inte.

Han ville inte fortsätta relationen, thats it. Det är det enda vi vet och det enda TS behöver veta.

Jag tror man ska rikta blicken mot sig själv istället. Fundera över varför man reagerar så starkt på en förlust, vad väcker det för reaktioner i en (ja, saknad, men gräv ännu djupare i frågan), varför är det så viktigt att höra honom säga att det är slut, varför kan jag inte fatta det beslutet själv osv.

Våga ställa alla dessa varför till sig själv. Det är tufft, men jag tror man tjänar på det i längden. Frågetecknen rätar ut sig.

Fokusera på sina egna tankar och känslor och hur man kan acceptera verkligheten istället för att kämpa emot den, och vad det egentligen innebär. Det tror jag på.
    Jag tror inte att du förstår vad jag egentligen menar.
    Jag tycker också att TS ska förösöka släppa taget och gå vidare.
    Vilket jag även har skrivit flera gånger.
    Därför försöker jag få henne att fokusera på den ilska hon känner gentemot honom.
    Om hon tänker på att han har betett sig klumpigt åt så kanske det kan bli lättare för henne att släppa taget.
    Att han ger henne dubbla signaler är ju inte ok.
    Och jag tycker TS ska fråga sig om hon verkligen vill bli tillsammans med honom igen när han inte har samma känslor för henne som hon har för honom.

Vi är alla olika och hanterar sådana här saker på olika sätt.
    Och även fast det inte är jag som blivit dumpad så kan jag känna att din ton är hård.
    Vissa klarar av att hantera det medans andra behöver en mjukare ton.
    Vad TS tycker känns bäst vet bara hon.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-10 19:34:21 följande:

Men snälla låt mig få älta, gråta, vara arg på honom och tjata om jag ska kontakta honom. Det har endast gått 4 veckor sedan ha gjorde slut med mig och 3 veckor sedan vi senast hördes av.

Jätte bra att ni ger mig tips och sådant.

Men jag måste få vara ledsen och få skriva av mig här. Jag mår väldigt dåligt just nu som man gör efter att ens kille gjort slut som man fortfarande älskar. 

Vissa stunder känns det okej medan andra känns allt för jävligt. Som just nu. Fick en gråtattack. Men det hör väl till när man har gjort slut. 

För nu vet jag hur det känns att få sitt hjärta krossat. Bokstavligt talat känns det som någon har dragit ut det och stampat på det!

Och för mig fungerar det är skriva av mig här precis vad jag känner och tycker! Och det fungerar för mig att få alla tips och tankar från er!

Jag tar till mig att jag inte borde kontakta honom. Jag gör verkligen det! Men när man fortfarande är kär och killen har sagt att han ska fundera på sina känslor då är det väl ganska självklart att mina tankar slår om att det finns en gnutta hopp att han har ändrat sig.

För kärleken gör en så jävla blind! Jag tänker inte på vad som är bäst för mig just nu. Jag tänker bara att jag vill ha honom tillbaka i mina armar!

Ena stunden formulerar jag ett sms där jag skriver att jag fortfarande har känslor för honom. Medan andra stunden formulerar jag smset där jag enbart säger att jag vill ha mina nycklar.

Så ännu en gång kärlek och känslor kan verkligen göra en människa knäpp och få en att göra knäppa saker. Men jag försöker hålla mig stabil och inte skicka iväg något förhastat sms där jag kommer ångra vad jag skrev.

Du har självklart rätt till dina känslor. Ingen har påstått något annat.
    Vad du ska känna kan och ska ingen tala om för dig.
    Och du gör rätt som använder denna tråd som en slags ventilation för dina känslor.

Vi är många här i tråden som gått igenom samma sak som du och vet hur det är.
    Det är därför vi försöker ge dig de råd vi kan komma på för att du lättare ska kunna komma vidare.
    Vi förstår också att det är svårt för dig att veta vilket ben du ska stå på och var han står när han ger dig dubbla signaler.
    Men,som någon skrev,om han hade haft samma känslor för dig som du har för honom så hade han inte gjort slut.
    Försök att tänka så även om det känns hårt.

Det är jättebra att du tar till dig av det vi skriver.
    Försök att låta bli att kontakta honom annat än för att ni ska ha tillbaka era nycklar.
    Tar du kontakt med honom för att få ett svar så lär du bara må ännu sämre.

Kram på dig! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-11 13:04:31 följande:
    Har bett syrran skicka ett mess ang nycklarna. Jag orkar och pallar verkligen inte! Jag skulle inte orka se honom bara skriva OK och sen inte bry sig.

Då låter jag det hellre vara och försöker gå vidare utan kontakt. Sen får vi hoppas att mina förhoppningar minskar för varje dag.

Tror ni dom gör det??
    Jättebra!  Jag tycker du gör helt rätt! För din egen skull så är nog det här det bästa.

Klart att förhoppningarna kommer att minska. Ju längre tid som går utan att han hör av sig så kommer dina känslor att minska och med det även dina förhoppningar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-11 18:45:39 följande:
    Jag sa till syrran att hon skulle messa honom. Skrev vad hon skulle skriva. Jag sa sen att jag inte vill veta vad han svarar.

Då sa hon hur ska du då kunna gå vidare och avsluta om du inte ens kan se vad han har skrivit? Du kommer bara undra vad han svarade sen hela tiden.

För det var lite därför jag ville att syrran skulle skriva till honom och inte jag. För jag orkar inte se om han enbart skriver ett OK tbx. Det skulle krossa mig igen på nytt och jag tror jag skulle gå tillbaka till ruta ett.

Jag har liksom börjat bearbeta detta. Det känns bättre på jobbet. Det känns inte lika jobbigt att komma hem till min lägenhet. Jag får inte lika många gråtattacker längre.

Hmm hur ska jag egentligen göra i detta läge?

Syrran sa att jag skulle vänta tills jag klarar av att läsa vad han svarar, tills jag är redo helt enkelt.

Men när vet man att man är redo?!

För just nu känner jag mig i så obalans med känslorna. Jag vet att det skulle brista för mig hur jag ön fick se hans svar. Det skulle verkligen det!
    Jag tror att du kommer att veta när du är redo för att se svaret.
    Du kommer att känna det.
    Jag tror du gör klokt i att vänta med att se hans svar. Om han svarar.
    Om du vet med dig att du inte är redo så finns risken att du blir ledsen igen.
    Så jag tror att du tänker rätt nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-11 21:53:03 följande:
    Ja som jag känner nu skulle jag bara bli ledsen åter igen på ny(vilket jag är just nu men inte lika mycket som jag var för en vecka sedan).

Jag har kämpat nu i 4 veckor. 4 hela veckor och jag klarade mig igenom dom. Dom värsta och hemskaste fyra veckorna i mitt liv. Jag känner mig starkare, jag gör verkligen det.

Jag tror att jag skulle åka ner nästan till botten igen om jag valde att skicka iväg smset och läsa svaret här och nu ikväll eller imorgon.

Jag måste nog vara mer redo.

Som du säger Molly, jag känner nog i kroppen när jag verkligen är redo att skicka iväg smset och läsa svaret. 
    Det låter som att du har kommit igenom den värsta chockfasen.
    Googla och läs gärna om sorgens olika faser.
    En sorg behöver inte innebära att en anhörig har dött. Det kan också innebära att ha blivit lämnad i ett förhållande. T ex.

Ja,jag tror att du behöver vara mer redo om du inte ska gå tillbaka till ruta ett igen.
    Så vänta tills du känner dig redo. Det tycker jag är klokt tänkt.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....