Anonym (99) skrev 2018-06-10 13:22:00 följande:
Ja vi har olika stilar. Jag tror på rakhet och tydlighet och att inte elda på spekulerandet.
Jag tror inte man tjänar någonting på att fokusera och spekulera i vad HAN gör eller hur HAN tänker eller vad HAN borde fatta eller inte.
Han ville inte fortsätta relationen, thats it. Det är det enda vi vet och det enda TS behöver veta.
Jag tror man ska rikta blicken mot sig själv istället. Fundera över varför man reagerar så starkt på en förlust, vad väcker det för reaktioner i en (ja, saknad, men gräv ännu djupare i frågan), varför är det så viktigt att höra honom säga att det är slut, varför kan jag inte fatta det beslutet själv osv.
Våga ställa alla dessa varför till sig själv. Det är tufft, men jag tror man tjänar på det i längden. Frågetecknen rätar ut sig.
Fokusera på sina egna tankar och känslor och hur man kan acceptera verkligheten istället för att kämpa emot den, och vad det egentligen innebär. Det tror jag på.
Jag tror inte att du förstår vad jag egentligen menar.
Jag tycker också att TS ska förösöka släppa taget och gå vidare.
Vilket jag även har skrivit flera gånger.
Därför försöker jag få henne att fokusera på den ilska hon känner gentemot honom.
Om hon tänker på att han har betett sig klumpigt åt så kanske det kan bli lättare för henne att släppa taget.
Att han ger henne dubbla signaler är ju inte ok.
Och jag tycker TS ska fråga sig om hon verkligen vill bli tillsammans med honom igen när han inte har samma känslor för henne som hon har för honom.
Vi är alla olika och hanterar sådana här saker på olika sätt.
Och även fast det inte är jag som blivit dumpad så kan jag känna att din ton är hård.
Vissa klarar av att hantera det medans andra behöver en mjukare ton.
Vad TS tycker känns bäst vet bara hon.