• Trullis82

Ovitrelle/ någon mer?

Hej där!

Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

Så nu får vi se vad som händer...

Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

• Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Längtar efter en bebis
    Trullis82 skrev 2018-05-23 22:11:37 följande:

Jag tar bara en tablett då jag nu sista gången hade 4 ägg. Innan 2 ägg med samma kur.

Har ätit 3 kurer Letrozol. O nu denna gång första gången jag provat Ovitrelle.

Jag gjorde ju ett CB early i måndags dom visade svagt positivt. Men sen har många skrivit att dessa brukar ge spök streck, o att Ovitrelle kanske fortfarande sitter kvar i kroppen o det ger fel svar.....

Så nu blev jag super deppig o känner ju inga stora förhoppningar över att vi lyckats denna gång. Du skrev om stickningar i tjej magen o det har jag haft.

Spända ömma bröst i kanske 2 veckor

Ett jävla humör,lätt retad

Cravings= lakrits ...... som på mina andra två barn

Meeeen, inget behöver ju vara likadant

Haha men du kanske är gravid dåh vem vet hihi , aah okej så detta är 3 barnen som ni vill ha, så roligt som oss .... Hur blev du gravid med dom om man får fråga normalt eller med samma behandlingar .
  • Trullis82
    Längtar efter en bebis skrev 2018-05-23 23:53:17 följande:

Haha men du kanske är gravid dåh vem vet hihi , aah okej så detta är 3 barnen som ni vill ha, så roligt som oss .... Hur blev du gravid med dom om man får fråga normalt eller med samma behandlingar .

Normalt. Olika pappor. Men det sista barnet med mannen jag bor ihop med nu. Så då var det ju inga problem men tydligen nu .

Man blir lite paff när man tror att det bara ska gå som innan.

Vi skulle inte ha fler barn. Jag har alltid sagt att jag vill ha två o min man tyckte redan innan att han var för gammal. Min yngsta blir 8år. Men efter lite bedjande ögon fick jag mitt efterlängtade barn. Men sen var det stopp för oss båda. Jag började med p-spruta när tösen var 1år o haft i 5år. Sen fick jag blödningar o då fick jag sluta med den sprutan. Med tiden utan något stopp växte sig mamma känslorna starkare o starkare men jag visste ju oxå vad min man ville. INGA FLER. Så jag sa aldrig något. En dag säger han: älskling, jag märker att det är något.... du har betett dig konstigt länge nu. Har jag gjort något, är du arg på mig?

O då berättade jag att jag önskar mig en liten till.

Innan han svarar var nog dom längsta sekunders i mitt liv.

Jasså, det för du svarar han med ett leende..

Jaha, men då kör vi på det då.

Jag fann inga ord. Jag kände mig så lycklig.

Men sen blev det ju inte riktigt som det var tänkt då eftersom det inte gick på egen hand. Jag har alltid skojat o sagt att jag blir med barn om min man bara tar av sig kallsongerna. Men ja.....tji fick jag

Så nu har vi kämpat i 1,5år. Sökte ju hjälp ganska sent då jag inte fattade att något var galet. Var mest rädd för att det var något konstigt i nedre regionen o sökte till gyn för en undersökning.

Har världens underbaraste gyn läkaren som nästan är mer peppad än jag

Min starka sida är inte uthållighet utan jag tycker att det är psykiskt påfrestande det här. Jag gör inget annat än tänker på det.

Försöker verkligen ha tankarna på annat men faller tillbaka igen.....

Men du ger mig lite hopp i alla fall, det tackar jag mycket för.

Hoppas att vi kan följas o lyckas med en liten båda två

Min äldsta blir 14

Så det blir en rejäl sladdis
  • Trullis82

Kan tillägga att det värsta av allt är nog att familjen snart slänger ut mig för mitt humör är utom kontroll...

Ibland blir jag så arg på mig själv så jag börjar gråta. Känner inte igen mig själv liksom.

Bara fräser hela tiden

Stackars familjen......måtte det gå över

• Trullis82

Kan tillägga att det värsta av allt är nog att familjen snart slänger ut mig för mitt humör är utom kontroll...

Ibland blir jag så arg på mig själv så jag börjar gråta. Känner inte igen mig själv liksom.

Bara fräser hela tiden

• Trullis82

Idag var det rosa på pappret så ni får vi se om mensen e på ingång då :-/

Inget test idag heller. Brukar gå på en dag.

Men å andra sidan kanske det inte behövs nu

• Längtar efter en bebis

[quote=78738017][quote-nick]Trullis82 skrev 2018-05-24 06:16:24 följande:[/quote-nick]Idag var det rosa på pappret så ni får vi se om mensen e på ingång då :-/

Men å andra sidan kanske det inte behövs nu[/wiki

Oooh såå sööta ni är, vilken fin man du har ... aah du har en stor grabb så roligt han kan hjälpa till hemma .. nää jag har små barn dotter 3 år och min son snart 1 år...

Kan vara kanske nidblödning ? Men min dotter fick jag rosa några droppar ett tecken att jag va gravid den dagen mensen skulle kma fick jag, jag som trodde mensen var igång var hel deppig och med sonen fick jag grund några dagar innan...

Hört oxå att med Letrozole man kan blir gravid med tvillingar större risk än pergotime någon som vet ?

• Längtar efter en bebis

[quote=78738017][quote-nick]Trullis82 skrev 2018-05-24 06:16:24 följande:[/quote-nick]Idag var det rosa på pappret så ni får vi se om mensen e på ingång då :-/

Men å andra sidan kanske det inte behövs nu[/wiki

Oooh såå sööta ni är, vilken fin man du har ... aah du har en stor grabb så roligt han kan hjälpa till hemma .. nää jag har små barn dotter 3 år och min son snart 1 år...

Kan vara kanske nidblödning ? Men min dotter fick jag rosa några droppar ett tecken att jag va gravid den dagen mensen skulle kma fick jag, jag som trodde mensen var igång var hel deppig och med sonen fick jag grund några dagar innan...

Hört oxå att med Letrozole man kan blir gravid med tvillingar större risk än pergotime någon som vet ?

• Längtar efter en bebis
    Trullis82 skrev 2018-05-24 01:16:53 följande:

Bara fräser hela tiden

Försök hålla dig lugn och tänk positiv hitta på.något roligt ist för att fokusera mkt på detta
  • Längtar efter en bebis

Jag väntar på mensen dom är försenad några dagar då spökar min hjärna och jag tror hela tiden att jag är gravid. Då vi har haft aktivt sex hela tiden haha. Hoppas mensen kommer snart för nästa vecka åker utomlands med familjen till Turkiet och skulle inte va roligt få då.mensen. ????

Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?