• Trullis82

Ovitrelle/ någon mer?

Hej där!

Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

Så nu får vi se vad som händer...

Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

• Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-08-25 23:00:40 följande:

Jaha... åh!! Blev överlycklig.... men min läkare sa inget om blodprov. Får ringa och hörs med honom på måndag. Hoppas verkligen att jag blir gravid nu! Nu ska vi försöka mysa till de så gott de går! Ägget ska tydligen släppa imorgon 22.00 så vi ska nog ha sex idag imorgon och överimorgon. Vet inte om de kommer räcka, men jag hoppas de!!!

En annan sak du oxå aka tänka på e att inte ta gravtest för tidigt. Ovitrelle sprutan sitter i 10 dagar från injektions tillfället så min läkare sa att för att vara på den säkra sidan ta gravtest dag 14. Alltså samma dag mensen e tänkt att komma

Säkraste sättet att veta om man haft äl el inte e via blodprov.

Stickorna el mig e skit. Jag fick en höjning o maken o jag myste på som kaniner så jag var så säker på att nu kan vi inte misslyckas. Men tig även blodprov sen o det visade att jag inte hade äl den månaden :-/

Så enda gången jag kör med test är 14 dagar efter o då endast med CB veckoindikator.
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-08-26 00:26:16 följande:

En annan sak du oxå aka tänka på e att inte ta gravtest för tidigt. Ovitrelle sprutan sitter i 10 dagar från injektions tillfället så min läkare sa att för att vara på den säkra sidan ta gravtest dag 14. Alltså samma dag mensen e tänkt att komma

Säkraste sättet att veta om man haft äl el inte e via blodprov.

Stickorna el mig e skit. Jag fick en höjning o maken o jag myste på som kaniner så jag var så säker på att nu kan vi inte misslyckas. Men tig även blodprov sen o det visade att jag inte hade äl den månaden :-/

Så enda gången jag kör med test är 14 dagar efter o då endast med CB veckoindikator.

Jaha oj sitter sprutan i så länge! De visste jag inte.. nä ska nog inte ta ett för tidigt gravtest alls. Ska vänta över 14 dagar för att va så säker som möjlig. Jobbigt att få den där besvikelsen från testet där de står ? inte gravid? så hemskt... hoppas verkligen att de räcker med sex igår idag och förhoppningsvis imorgon. Då min man ska åka på jobbresa och är borta två dagar :( men eftersom jag tog sprutan igår runt 10 på morgonen bör ägget släppa idag vid 22 på kvällen.
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-08-26 08:40:49 följande:

Jaha oj sitter sprutan i så länge! De visste jag inte.. nä ska nog inte ta ett för tidigt gravtest alls. Ska vänta över 14 dagar för att va så säker som möjlig. Jobbigt att få den där besvikelsen från testet där de står ? inte gravid? så hemskt... hoppas verkligen att de räcker med sex igår idag och förhoppningsvis imorgon. Då min man ska åka på jobbresa och är borta två dagar :( men eftersom jag tog sprutan igår runt 10 på morgonen bör ägget släppa idag vid 22 på kvällen.

Jag gjorde som första gången med Ovitrelle då jag lyckades bli gravid.

Tog den på eftermiddagen kl 14. Det lyckades den gången men inte säkert det går den här gången för det.

Dag 14 gjorde jag ett CB veckoindikator o fick gravid 1-2 veckor.

Att i över ett år fått inte gravid till att får gravid, den känslan går inte att beskriva.

Tyvärr som sagt slutade ju det i tidigt MF.

Nu hoppas jag att det tar sig igen. Vi har gjort allt vi kan.
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-25 23:52:38 följande:

Jaha nu förstår jag! Alltså jag tog min första spruta imorse och nu har vi precis haft sex, så jag har inte någon erfarenhet alls av sprutan hehe, jag hoppas att vi fick till de nu ikväll. Tänkte ha sex imorgon och på måndag med, sen får de räcka. Ska ju börja ta vagitorier som heter lutinus som ska vara förebyggande för att barnet ska ? va kvar i magen? tydligen. Börjar på dag 17

Jag såg det sen att du tog den igår.. men får se vad som händer, dagarna går så långsamt fram. Funderar på att testa med grav test på typ onsdag, då är det 12 dagar sen jag tog sprutan.. Tar också lutinus började med dom i tisdags, så kladdiga! Glöm inte att använda trosskydd, det går inte utan haha.
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-26 00:21:47 följande:

Jag får lite ont i nedre delen av magen 2 dagar efter sprutan. Men som i mitt fall så har vi ju även samlag flera dagar i rad så jag har inte tänkt att det e sprutan utan snarare samlaget som gjort mig känsligare. Men kan vara en blandning.

Förra gången när jag fick mitt MF var det det samma. Samma känsla o väldigt tidiga symptom.

Men jag har ju haft samma symptom vid äl tidigare så inget är ju säkert förens pluset på stickan

Okej, ja det kan ju bero på allt möjligt. Inbillar väl mig att det ska vara ett grav symtom haha. Har också haft så tidigare, men då trodde jag att det berodde på äggplock, var gravid båda gångerna då, men den senaste slutade i MF i v 8. Beklagar ditt missfall.

När är din testdag? Jag funderar på att testa på onsdag, 12 dagar efter sprutan..
  • Blomma10
    dava01 skrev 2018-08-26 08:59:36 följande:

Jag såg det sen att du tog den igår.. men får se vad som händer, dagarna går så långsamt fram. Funderar på att testa med grav test på typ onsdag, då är det 12 dagar sen jag tog sprutan.. Tar också lutinus började med dom i tisdags, så kladdiga! Glöm inte att använda trosskydd, det går inte utan haha.

Hur fungerar de med lutinus? När ska man ta dom efter att man tagit ovitrelle?? Han sa inte de till mig min gynläkare... står här som ett frågetecken..
  • Trullis82
    dava01 skrev 2018-08-26 09:03:59 följande:

Okej, ja det kan ju bero på allt möjligt. Inbillar väl mig att det ska vara ett grav symtom haha. Har också haft så tidigare, men då trodde jag att det berodde på äggplock, var gravid båda gångerna då, men den senaste slutade i MF i v 8. Beklagar ditt missfall.

När är din testdag? Jag funderar på att testa på onsdag, 12 dagar efter sprutan..

Då min läkare sagt att Ovitrelle kan ge fel svar på gravtest så vill han att jag väntar till dag 14 för att inte ge falska förhoppningar alltså. Så för mig blir det 5/9. O förra gången jag testade då det e andra gången med Ovitrelle för mig så på dag 14 visade det gravid 1-2 veckor. Så det stämmer ganska bra. Hade jag testat på dag 12 hade det varit inte gravid. Så jag väntar hellre än får ett negativt svar.

O testar bara på CB veckoindikator. Har provat så många test o flera ha gett falska svar. Så litar endast på dessa. Dyra men så värt det.

Då e du o jag ganska lika i cykeln oxå?
  • Solen2
    Blomma10 skrev 2018-08-26 09:16:04 följande:

Hur fungerar de med lutinus? När ska man ta dom efter att man tagit ovitrelle?? Han sa inte de till mig min gynläkare... står här som ett frågetecken..

Vid min ivf behandling så tog jag lutinus 3ggr/dag efter själva återförandet. Så det borde nog du också göra. Sen skulle jag ta fram tills testdag som var ca 3v senare.
  • Blomma10
    Solen2 skrev 2018-08-26 09:49:23 följande:

Vid min ivf behandling så tog jag lutinus 3ggr/dag efter själva återförandet. Så det borde nog du också göra. Sen skulle jag ta fram tills testdag som var ca 3v senare.

Hej. Men jag har inte gjort någon ivf behandling, vi kör vanligt samlag. Utan jag har fått ett missfall förut och jag kan inte få egen ägglossning då jag har PCOS. Därför har jag fått ta Letrozol och sedan Ovitrelle och nu tydligen Lutinus. Som jag har förstått de så ska jag börja ta lutinus på tisdag.. jag hoppas jag har räknat rätt!
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 09:16:04 följande:

Till mig har dom alltid sagt fyra dagar efter ovitrelle. Utan ivf så tar man morgon och kväll. Eftersom jag blev nedrreglerad nu så tar jag tre st/dag.
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?