Inlägg från: snedtak |Visa alla inlägg
  • snedtak

    Problem på arbetet

    Jag tycker att det låter konstigt om det inte finns några rutiner alls om detta är ett större företag inom elektronikbranschen. De kanske är svara att hitta? Har ni en HR-avdelning eller kan du höra med en annan chef om rutiner för tex. semestaransökan? 

    Är du säker att du är personalansvarig chef? Det låter lite mer som att du är något form av teamledare eller arbetsledare. Om ditt FL-namn är samma som ditt riktiga namn verkar du vara väldigt ung.

    Om det är så att du verkligen är chef och ni verkligen saknar alla former av rutiner så är mitt förslag att inte göra alla förändringar på en gång. Göra en egen lista på saker du tror behöver förbättras, prioritera mellan dem och fundera på hur de kan förbättras. Välj ett område och starta där. Tex semesteransökan, hur man anmäler sjukdom och frånvaro, vilka tider man förväntas vara på jobbet (om ni har flexibla arbetstider), tider för raster m.m.
    Dessutom kan du prata med din egen chef om stöd i din nya roll. Har ni internutbildningar eller liknande för chefer? Det är visserligen din uppgift att leda din avdelning, men det är din chefs uppgift att leda dig.

Svar på tråden Problem på arbetet