Lordi till final !!
Någon som såg finska uttagningen i går ?
Eller som kanske känner till Lordi från förut ?
Någon som har någon som helst åsikt om att de vann ?
Jag gillar låten starkt iaf
Men de ser ut som de rymt från Eisengaard ![]()
Någon som såg finska uttagningen i går ?
Eller som kanske känner till Lordi från förut ?
Någon som har någon som helst åsikt om att de vann ?
Jag gillar låten starkt iaf
Men de ser ut som de rymt från Eisengaard ![]()
Matilda: Är det sant det? Att Finland fick de högsta poängen någonsin???
Hmm, Lordi och Litauen var väl de som verkligen körde en "egen grej"?
De förstnämnda bra och de andra dåligt
Har precis pratat med min syrra som bor i helsingfors och hon berättade att hela stan blev alldeles galen när det blev klart att Lordi hade vunnit, folk sprang omkring och sjöng både Hard Rock Hallelujah, We are the winners of eurovision och Den glider in
Ingen kan tydligen fatta att dom verkligen vann... Det hade diskuterats mycket om man över huvudtaget kan skicka ett sådant band till ESC... Hihi
Jag är jättestolt över mitt kära Finland just nu!!!
Ja så läste ja på finska text-tv att vi fick 292 poäng och de högsta före det var.. något 280... kommer inte ihåg.. kan se om ja hittar de nånstans så kan ja lägga in de hit!
*stolt finne*
Finland har väl inte vunnit ESC på typ 40år? Tycker alla andra år har domskickat dåliga bidrag så dom är värdiga vinnare iår
Finland var urbra!!
Min 4åring bara älskar dem, han går hela tiden och sjunger "hard rock Halelulja".
Dessutom var det underbart att skrikCarola inte vann!
Blev så glad över Lordis vinst att jag grät...
Då kände man sig verkligen stolt över Finland...
Det var kanske dom ovanligaste vi skickade dit men vi sopade hela Europa med Lordi
Är mest nöjd över att Lordi sopade mattan med Carola.
Och att rätt låt vann för en gångs skull. Det är nog första gången för min del.
KimKebab: Men Bosnien och de andra juggeländerna sjunger ju bara om "hur skörden slog fel och åsnan blev halt och hjulet på kärran gick sönder så de inte kunde åka till marknaden och sälja grönsaker".
Alla låter likadant, nån gubbe som sjunger med gnällig röst och så lite ledsna stråkar i bakgrunden.
Min 1 ½ åring går omkring härhemma o sjunger "Had lock allejuja"!!!
Jag har plockat hem lite mer musik med Lordi och de har en hel del som tilltalar mig. Både mer melodiösa rocklåtar och tyngre. Ett tips till er rockdiggare!
Kan rekommendera hela skivan "Rockalypse" inte en dålig låt.