• Thorax

BIM juli 2018

Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 07:28:48 följande:

Jag har tyvärr inte lyxen att ha semester än. Går på semester först på måndag och då drar jag igång med ett studiearbete och så behöver jag måla huset. Så jag håller mig sysselsatt :D

Thorax: Färdig med trädgården!! Jag är sååå avundsjuk :D :D Jag kommer aldrig bli klar med min känns det som.

Eller ja färdig blir man väl aldrig men färdig för i år :D

Behöver en grävmaskin för resten och de orkar jag inte denna sommar haha
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 07:40:37 följande:

Haha sant :D

Jag behöver 3 ton grus för att lägga på några rabatter som jag har tröttnat på att rensa. Men det blir nog till hösten när det är lite svalare ute. Tänkte försöka att inte lägga alla måsten på semestern. Jag har en förmåga att jobba ihjäl mig och sen är jag helt slut när jag ska börja jobba igen. Så i år har jag bestämt mig för att planera in ledig tid varje dag där jag ska sola och bada eller bara titta på film.

Får se om det fungerar bättre :)

Grävmaskin låter inte som något litet jobb, det gör du rätt i att ta nästa sommar ;)

Haha och jag vill gräva upp landet så de blir större :D

Men detta lilla får duga tills vidare.

Känner igen det där, man vill liksom vara klar med att på samma dag så man kan njuta sen. Men de hinns aldrig med på en dag :D

Men kände samma att försöka varva ner och dela upp de. Låter som du har en bra plan där med planera in ledighet i ledigheten:) vad är de för måsten du har?

Haha ja jag ska utnyttja brorsan som är utbildad att gräva upp buskar samt jämna till marken överallt, sätta upp staket och allt sånt. Men en sak i taget *pust*
  • Thorax

Min mens är på intågande så vi försöker igen i aug

Men hänger här liiiite till och ser hur de går för er andra <3

• Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 08:16:43 följande:

Va? Redan? Du har ju inte BIM förrän om 8 dagar, hur vet du att den kommer komma?

Första känslan jag fick när jag läste ditt inlägg var "nej lämna mig inte" *s*

Du måste hänga kvar tills vi har BIM, sen kan vi göra sällskap till nästa tråd om det nu inte skulle gå vägen.

Det är inte kört förrän det är kört vet du ;) <3

Tusan också det måste jag också måla, hade förträngt det haha.

Måste han också få plats menar du haha.

Vad mysigt, vad är de för hund?

Hahaha tror vi ska byta boenden med varann, jag vill ta bort bärbuskarna :D

Jag fick sån kraftig mensvärk jag alltid får nån dag innan, sån som bränner som eld och lite blod :( hopplöst med oregelbunden. Ena månaden så är den 36 dagar sen andra månaden så 25 dagar helt plötsligt.

Självklart är jag kvar, vi måste ändå testa samtidigt :D en pakt håller man :)
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-12 09:02:37 följande:

Vi renoverar ovanvåningen o fixar varsitt sovrum till våra 2 barn . Så tiden står inte helt still denna månaden tack o lov. Sen nästa vecka ska vi på liten Sverige semester.

Vad kul med både renovering och Sverige semester. Jag älskar att åka runt i Sverige. Det finns så många fina plaster här.

Åker ni förbi Holland så passa på att kika in till ristafallet, där är de jättefint såhär års
  • Thorax
    MaalinJ skrev 2018-07-12 11:21:32 följande:

Jag vill också gå över till augusti tråden. Min mens är snart slut. Blir 7:e seriösa försöket för oss. (kör oskyddat sen okt förra året) hittar inte ugustu tråden. Vad heter den? :)

BIM augusti <3

Heter den
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 10:11:59 följande:

Haha, man ska inte fråga vad andra ska göra för då kommer man på vad man själv behöver göra men förträngt :D :D

Tydligen behöver han det haha Orkar inte med att ha det rörigt hemma och det blev det när han kom för jag har fyllt hela huset själv. Så nu måste jag rensa ut mina saker så han får plats med sitt.

Det är en samojed :)

Jag vill bara ta bort röda vinbärsbusken för jag äter inte det. Men hallon får gärna vara kvar och krusbär :)

Värdelöst med oregelbunden mens! Jag har alltid precis på dagen. Har ätit p-piller halva mitt liv och nu när jag slutade med dem så håller de ändå exakt samma cykel som med. Så 28 dagar exakt :)

Jag håller iaf tummarna för att din inte kommer.

Ja det måste vi göra!! Är ju bara 7 dagar kvar nu :)

Jag brukar få molvärk sista veckan som blir starkare och starkare så nu hoppas jag bara att den inte kommer nästa vecka.

Haha typ bara rödvinbärs vi har. Och en liten krake till hallon jag köpte i våras som kämpar på Hahaha. Krusbär är ju sååå gott

Vad härligt att ha så regelbunden, snacka om att kunna planera sitt lov med semester och resor bra då :D

Kanske ska testa p piller och se om de funkar på mig också haha.

7 dagar går snabbt :) och om 2 veckor är de semester så därför går de ännu snabbare hoppas jag.

Samma här, Och sen dagen innan kommer denna brännande värk jag har nu som om man svalt för mycket chili.
  • Thorax
    niiskuneiti skrev 2018-07-12 19:03:47 följande:

Har någon erfarenhet av rfsu graviditest, det orangea paketet? Vad säger er erfarenhet?

Sånt Mvc använder sig av oftast så borde ju vara tillförlitligt.
    nist skrev 2018-07-12 16:59:55 följande:

BIM -2 ömma bröst, risigt humör och vattniga vita flytningar.

Tog ett test -4 som visade negativt så hoppas inte på något. Hur mår ni?

Hoppas de bara är sent plus för dig.

Jag mår oförskämt bra, vill må sämre ju haha
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 12:47:07 följande:

Haha då kan du behålla dina buskar :D

Jag fick 15-20 hallonplantor som jag satte som en häck mot uteplatsen. Det blev faktiskt jättemysigt. Kommer säkert ångra det när de sticker iväg med sina rotskott. Men det är ju ett senare problem :D

Ja fast oftast så planerar jag inte semestrarna efter mensen för den är inte så jobbig.

Haha försent att testa nu ;) :D

Ja det kommer gå fort om man bara håller sig sysselsatt. Då går jag på semester innan dig, jag går imorgon eftermiddag :)

Den brännande värken har jag aldrig haft. Jag har de sista två månaderna haft kraftig ÄL känning precis innan mensen har kommit. Alltså timmen innan har jag haft jätteont. Men sen släpper det när mensen kommer.

Just nu sticker det och hugger det bara lite till och från i livmoderområdet. Har ju gjort det en vecka eller så nu. Har inte haft det tidigare, men det är säkert bara en förkänning av att mensvärken ska komma snart.

Bara skänka skotten till mig ;)

Hallon kan man verkligen inte ha för mycket av ju. Såå gott.

Men nej vad fusk, och i detta väder också dessutom. Snacka om bra start på semestern. Glöm inte ta det lugnt nu och njuta av den ;)

Jag hoppas verkligen det är annat än den sura röda tanten du känner. Vilken bra start på semestern de kommer bli i så fall :)
  • Thorax

Oj, hänt många sidor sen jag var inne :D

Hinner inte läsa allt men här kom mensen så tar bort mig från listan. Nästa ÄL är ändå i juli så stannar kvar lite tills den är över

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist, Esmes

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

17 juli - LisaMaria 2, andra försöket

18 Juli - lyckligast80, Tiolina h

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

26 Juli - Lo

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4

• Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-15 10:49:55 följande:

Så tråkigt Thorax :(

Jag håller tummarna för dig nästa månad <3

Tack för omtanken <3

Men bara upp på hästen igen.

Jag hoppas innerligt att du plussar nu :)
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-15 16:45:39 följande:

Vi håller tummarna för det, bara fem dagar kvar :)

Du kan ju testa nu också och få ett säkert resultat :)

Du är väl på +15-16?
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-16 15:00:00 följande:

[quote=78884857][quote-nick]Thorax skrev 2018-07-15 20:02:27 följande:[/quote-nick]Du kan ju testa nu också och få ett säkert resultat :)

Du är väl på +15-16?[/

Äl +17 idag, BIM -4

Ja borde kunna testa men vill vänta och se om mensen kommer. Har fått för mig att jag inte är gravid, vet inte varför haha!

Tusan, räknade en dag fel :D

Haha nej men jag vet vad du menar. Hade den känslan jag också, dock hoppade jag hade fel. Trots mensen vill jag testa Hahaha
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-16 17:55:51 följande:

Haha nära nog ;)

Jag både vill strunta i att testa om mensen kommer men vill ändå testa för att utesluta.

Så jag sitter här och velar om jag ska beställa hem och ta på fredag morgon oavsett. Äl +21 borde ju vara rättvisande haha!

Du måste ju ha bästa tålamodet jag stött på :D

Tycker helt klart du ska beställa hem. Kommer mensen så har du test till nästa gång. Kommer den inte så ser du ett plus, liksom win win vilket som med testen ;)
  • Thorax
    Vicki89 skrev 2018-07-17 09:11:55 följande:

Jag skriver också in mig i listan. Inte många dagar kvar att vänta, men det känns som en evighet....

Nu börjar försöken på riktigt! Ska bli så spännande

Använd gärna senaste listan så det blir rätt :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist, Esmes

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

17 juli - LisaMaria 2, andra försöket

18 Juli - lyckligast80, Tiolina h

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS,mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

26 Juli - Lo

27 juli - smultronbär

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-17 14:40:39 följande:

Äl+18/BIM-3 och letar tecken för fullt. Men den enda skillnaden mot alla andra månader är att kroppen är knäpptyst. Ingen molvärk, inga ömma bröst, ingenting.

Har beställt hem gravtest idag. På fredag kommer resultatet, börjar bli nervöst nu :D

Sååå spännande ju, hoppas verkligen nu
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-19 09:07:43 följande:

Vaknade med mensvärk och blev sur för det är BIM imorgon.

Så jag tog ett test bara för att få det ur världen och förbereda mig på att blodet skulle komma.

Men va?! Jag är gravid för första gången i mitt liv!! Jag kan inte tro det och bara sitter här och skrattar som att någon driver med mig :D

Så stickningarna var inte att jag var skengravid....jag är chockad.

Vad kul, stort grattis fina du.

Helt otroligt <3
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-19 09:30:30 följande:

Tack <3

Direkt när jag såg det tänkte jag på dig och ville ringa och berätta. Men jag har ju inte ditt nummer :D

Så jag tänkte jag skriver på en gång så du får se :)

Det är helt otroligt, jag är ju gammal i dessa sammanhang så trodde inte det skulle ta sig alls.

Vad gulligt tänkt av dig :)

Du kan ju skriva pm om du vill så kan du få det.

finns ju 70åringar som blivit gravida så varför inte oss yngre gamlingar haha :D
Svar på tråden BIM juli 2018