• Thorax

BIM juli 2018

Avis på alla som räknar ner till bim. Jag räknar ner till äl fortfarande :D går så sjukt långsamt ändå vill jag stanna tiden för vi har så mycket med huset så jag vet inte hur jag ska hinna riktigt

• Thorax

Skönt med er som har regelbunden. Och billigt haha.

Går åt många test då äl kan ske med en veckas marginal :D

• Thorax
    Natalie87W skrev 2018-06-27 18:48:13 följande:

Hej tjejer!

Jag har bim 2 juli (tror jag) och i nuläget är väl det enda jag känner är ömma bröstvårtor (normalt brukat jag ha sjukt ont i hela brösten efter äl, denna gång är det bara bröstvårtor) plus att jag sen i lördags har galna problem med magen, varvar mellan löst och hårt efter igår som var första gången jag faktiskt kunde ?tömma? ordentligt sen i fredags.

Jag har sällan problem med magen mer än 1 dag som mest. Plus att jag idag har mått illa till och från och har lite svårt att få i mig mat. Det hugger i magen vid plötsliga rörelser.

Det är 2 gången jag och min fästman försöker seriöst. Det skulle vara såååå underbart med ett plus! <3

Vad känner ni andra för symtom? :*

Välkommen :)

Minns att första var illamåendet som kom smygandes, andra var växtvärken.

Nu har jag inte ens haft ÄL än så inväntar den sen bim den 20e.
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-06-28 08:56:21 följande:

Här gick tempen ner efter en liten uppgång igår så verkar som att jag inte fått något ägglossning denna månad :( trist väntan nu när man vet att mensen kommer, en hel månad innan nästa chans...

Vad trist :(

Finns det ingen chans alls att de var ÄL du hade då?

Ibland smyger den sig förbi ändå
  • Thorax
    Månflicka skrev 2018-06-28 09:36:59 följande:

Nu var försöken över för denna månad och jag håller tummar och tår att det ska gå vägen denna gång.

Tar det inte nu har jag bara 2 ägglossningar kvar att försöka på, sen droppar mitt sgi och vi får vänta något år.... (är ny egen företagare)

Känner stress både jag och min man och dessa försök med pliktskyldigt sex på ägglossningsdagarna förstör sexlivet känns det som:(

Förra månaden var jag sjuk, men vi ville inte låta bli att försöka, den här månaden vid ägglossning har min man haft massa värk i ryggen, Vi har fått till det men det har inte direkt varit några lustfyllda romantiska tillfällen.

Denna stress dödar min och sambons sexlust helt, vi som haft ett så bra sexliv under våra 8 år tillsammans.

Hur känner ni och era män? Någon som känner igen sig?

Just därför vi kör som de kommer. Vill inte döda njutningen. Visst har jag koll på äl och försöker pricka in men har nån av oss noll lust så skippar vi.

Ville också ha plus innan sgi sjönk, kommer inte kunna jobba så mycket igen som jag gjorde fram till förra året men det har hunnit passerat nu. Lite lättad också så sätt, det låg pch stressade mig i bakhuvudet hela tiden.
  • Thorax
    Månflicka skrev 2018-06-28 10:07:01 följande:

Ja på ett sätt vill jag bara att tiden ska springa förbi vare dig det blir eller inte det är ju utom min kontroll.... kommer nog släppa mycket stress och press i höst varesig jag blir gravid eller inte.

Nästa försök blir vid semestern, hoppas det känns bättre då, Det är 1000 bollar i luften nu... men hade inte väntat mig det här, tanken på att försöka få till en liten kändes så mysigt..., istället är man mest stressad och frustrerad.

Känner mig sjukt hormonell, tror alla tankar på bebis sätter igång kroppen... har pms innan mens i vanliga fall men nu har jag det även vid ägglossning.... å då ska man vara älskvärd, haha, inte pms kärring haha XD

Det är svårt helt klart. Viljan och kroppen går sällan hand i hand haha.

Visst är tanken mysig, den lockar nästan mer än själva plusset Hahaha. Men tror de måste lägga till i beskrivningen om all stress och besvikelse också för den fanns inte när jag kikade.

Hahaha svårt att älska när man helst bara vill slå ihjäl människan :D
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-28 16:45:24 följande:

Mensen kom kl 14 idag så ingen bebis i mars ..

det jag stör mig mest på var att jag ville ha en bebis i feb el mars inte i april, maj eller på sommaren.

Så jag måste försöka o ladda om.

Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa nya ägglossningstest o ha stenkoll, eller om jag ska försöka o ?slappna av? lite o försöka intala mig själv att det händer när det händer.. svårt!

Med våra andra 2 barn så blev dom till på första försöket och jag hade inte ens i närheten sån koll som jag har nu på mim cykel..

Nu äl 9/7

Nej vad trist :(

April är ju bästa månaden :D inte för varmt och inte för kallt.

Jag är väl den som inte riktigt tror på de där med slappna av. Det blir ju svårare och svårare också att få barn för varje år. Så att de andra gick lätt är sällan garanti att nästa gör tyvärr.
  • Thorax
    Anonym (Lilladu) skrev 2018-06-28 19:06:14 följande:

Hej! Jag tog ett clear blue predict early-test imorse på bim -3. Det är med allra största sannolikhet negativt men jag tyckte mig ana ett jättesvagt streck som satte griller i huvudet...Förmodligen är det min hjärna som framkallar synvillor bara för att jag så himla gärna vill detta! Är det nån annan som ser något eller varit med om liknande resultat?

Spökstreck är väl mer grå än rosa och det där ser rätt rosa ut tycker jag :)

Då jag tagit early när de inte vart nåt så har de inte visat nåt streck alls öht.
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-28 23:22:10 följande:

April är bästa månaden på så vis att jag själv fyller år 9/4 och min lillebror 3/4 o sen har vi 2 till nära släkt som oxå fyller år i april, min dotter som är 4 fyller år i början av maj. Jag tyckte det var jobbigt med en så pass nyfödd bebis när det var enormt varmt i maj o juni.

Jag är 30 år så jag tänker att åldern för min del inte ska sätta några väldiga käppar i hjulet än.

Men det är bara på det igen o så ska jag snart ha semester o försöka slappna av lite mer

Hur går det för dig?

Vad kul, samma här, jag och tre syskon fyller år i april, sen 3 syskonbarn. Fattigmånaden brukar jag kalla den :D

Ja men det är sant, och numera verkar ju maj vara den varmaste månaden om man kollad bakåt 2-3 år.

Man börjar ju trappa ner sin fertilitet redan runt 20 år. Men nej 30 borde ju inte vara problem så sätt. Men alla graviditeter är olika, vissa får man kämpa för lite mer :(

Räknar ner til ÄL här än. Men tar de som de kommer också. Vi har bara helger på oss och de finns risk denna ÄL kommer mitt i veckan så kanske blir majbebis istället.
  • Thorax
    Esofe skrev 2018-06-29 09:20:15 följande:

Hmm nu har jag fått sådana äggviteflytningar (såna som sträcker sig mellan fingrarna)men dock är de inte genomskinliga utan lite vita . Enligt flo appen har jag ÄL på måndag...

Kroppen har ju i 100% av fallen mer rätt när äl sker än tekniken i en telefon så lyssna på den :)

Då borde äl ske rätt snart om de Inte är idag redan.
Svar på tråden BIM juli 2018