• Thorax

BIM juli 2018

mjj skrev 2018-07-02 18:36:18 följande:

Idag eller imorgon!! Tog precis ett test, negativt ????... Har inte fått min med än dock, men kan komma imorgon! Undrar om det är vanligt att det dröjer innan man får positivt test.

Förra gången jag. Var gravid var det inte lika planerat som denna gång, så jag vet ju liksom inte riktigt hur det var med stickorna då, med tanke på att jag bara tog ett test som visade positivt.... Och då visade den 1-2 veckor.

Nu använde jag rfsls röda paket, vet inte om de inte känner av på samma sätt som clearblue... Hm. Det lär ju visa sig *suck*

Vissa plussar inte förs flera dagar efter BIM så det är inte ovanligt :)
  • Thorax
    Esofe skrev 2018-07-02 20:38:04 följande:

Hahah, resan var rätt romantisk och slutade med en förlovning i lördags... Så blev rätt mycket mys! Idag, på den förväntade ÄL dagen (tveksam) blir det nog inget dock, trötta efter 10h hemresa. Hoppas det har satt sig...

Stort grattis!
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 09:04:34 följande:

Hade ägglossning den 29/6 och BIM 20/7....det är en evighet vill jag lova ;)

När ska du testa?

Vi har ju samma bim. Osäker om jag klarar mig till den 20e haha
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 10:00:06 följande:

Ja jag såg det på listan :)

Haha det kommer krypa i fingrarna sista veckan. Men målet är att vänta och se om det kommer någon blödning den 20:e. Jag blir så himla ledsen av att se ?inte gravid?.

Jag tror att jag hade kunnat testa ihjäl mig om jag hade tillåtit mig själv att köpa de billiga testen.

Så därför köper jag bara ett digitalt på BIM den här månaden.

Jag kommer ju hänga i den här tråden varje dag och leta alla tecken som finns, det är nog beroendeframkallande :D

Vad har du för strategi? ;)

Samma här, det skär i hjärtat varje gång.

Haha vet vad du menar. Jag var två CB early kvar sen förra månaden. Har förbjudit mig att köpa fler så max en ifall de inte tar sig så har jag en nästa månad också.

Jag satsat på absolut tidigast äl+14 beroende på när den blir. Men allra helst 20e för att vara säker och spara pengar
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 14:41:43 följande:

Du har inte haft äl än eller?

Jag har redan haft min och är på äl +4 idag.

Tror inte det, glömde testa med stickorna några dagar haha
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 15:40:18 följande:

Blir mer spännande så haha

Håller tummarna för oss båda :)

Vi får väl jämföra om vi får några symptom, skengravid blir man ju bara man tänker tanken haha

Hahaha sant sant det :D

Verkligen, minsta lilla kan ju faktiskt vara ett tecken på att man är gravid tyvärr haha
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 17:49:19 följande:

Jag har fått mensvärk idag och det känns som att jag har en urinvägsinfektion på antågande för det liksom pirrar därnere. Så det är bara att hoppas att den inte bryter ut. Försöker dricka mycket vatten :)

Åh, jag hoppas att det är ett tecken istället det pirrandet :) mensvärk nu är ju riktigt bra tecken

Jag har vart småöm i magen hela dagen, brukar inte vara det annars. De gör likso. Obehagligt att ens röra magen med minsta lilla tryck.
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-03 18:49:01 följande:

Så kul, jag kollade genom mitt Dropboxkonto och hittade den här, från den gången jag var gravid 2013. Detta testet är från ÄL +13/14, BIM-1.

Snacka om tydligt haha. Tog seriöst typ tio sekunder så var det ett pluss, gick liksom inte att missta. Åh, jag vill ha den känslan inom mig igen <3

Men nej vad mysigt ju. Så tydligt vill jag också ha direkt :)
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 21:30:15 följande:

[quote=78853010][quote-nick]Thorax skrev 2018-07-03 21:15:52 följande:[/quote-nick]Åh, jag hoppas att det är ett tecken istället det pirrandet :) mensvärk nu är ju riktigt bra tecken

Jag har vart småöm i magen hela dagen, brukar inte vara det annars. De gör likso. Obehagligt att ens röra magen med minsta lilla tryck.[/

Haha ja hoppas kan man ju :) Pirrandet avtog efter en promenad och nu verkar det lugnt igen. Molvärken kommer och går. Men inte någon speciell sida utan bara i mitten. Så jag tror det sitter i huvudet :D

Men man hoppas ju alltid :)

Småöm tycker jag låter intressant. Det kanske händer något och så signalerar kroppen att den vill vara ifred :)

Alltså huvudets makt över kroppen är skrämmande :D men samtidig lite skönt också så det går att leva på hoppet tills annat är motbevisat :)

Ja men vad smart, det tänkte jag inte alls på i de banorna.

Nervöst detta ju :D
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-03 23:19:27 följande:

Haha ja huvudets makt är galet stor inser man i såna här lägen :D

Klart man lever på hoppet, är ju alltid kul att spekulera och hoppas på att det tar sig den här gången :)

Nä men du ser :) Blir spännande att se vad din mage säger imorgon eller om något annat dyker upp :)

Tar du äl tester nu varje dag? :)

Verkligen, det är helt otroligt ju egentligen :D

Haha ja, vi lär hinna få väldigt många på dessa veckor fram till Bim har jag en känsla av.

Nej sen jag missade så tänkte jag att de kvittar. Det får gå som de går :)
Svar på tråden BIM juli 2018