• Anonym (Johanna)

100% trogen

Är en icke materiell kvinna som i stort sett skiter i prylar, pengar, lyx och överflöd. Vet givetvis vad jag gillar i livet och Inte, men behovet av nöje och överflöd är ändå minimalt. Gillar att ta hand om andra och det täcker mina behov gott och väl.

Är ingen 10 poängare, men helt klart inte ful. Smal, vältränad och sköter om mig själv. Upplever en plikt att sköta om min hälsa och ta hand om det jag blivit tilldelad i livet trots att skönhet är rätt tråkigt. Tycker även om att tvätta, diska och städa. Skulle gärna ägna hela min vakna tid åt att vara den perfekta kvinnan åt en man. Att underlätta en annan människas liv är livets belöning.

Problemet är att jag aldrig mött en trogen man. Haft många olika arbetsplatserna och finns inte ett enda undantag. Alla stöter på mig, oavsett partner eller familj. Även i tonåren så fick jag uppleva sexuellt ofredande och övergrepp. Varit kompis med kvinnor som fått höra "jag älskar dig" av sin man samma dag som han stött på mig och bett om sex. Där försvann min tillit till kärleksförklaringar i förhållande helt.

Utseende är nästan helt oväsentligt för mig. Kroppen, stilen och klassen är oviktigt. Hyfsat fina ansiktsdrag kan vara kul (för framtida barn) men tänder inte på utseende. Men även de fulare männen har varit otrogna, antagligen pgr av att de sällan fått möjligheten förr.

Varje gång man för denna diskussionen med någon så säger folk att kvinnor är likadana. Då kan jag bara säga en sak: jag är kvinna och jag är trogen i sinne, själ och kropp. Kan inte tala för alla kvinnor, men känner väldigt få som varit otrogna eller övervägt. Jämfört med männen jag mött.

I och med slutsatsen att det inte går att lita på människor - speciellt män, så är mitt liv mer eller mindre onödigt och sorgligt. Inte pgr av dåligt självförtroende utan pgr av att mitt syfte i livet är att ta hand om människor och en familj. Tillhör den skaran som tror att kvinnan ska ha en viss roll. Den kommer jag aldrig få uppleva. Deprimerande.

• Svar på tråden 100% trogen
  • Anonym (A)
    Anonym (Sad) skrev 2018-06-11 00:00:04 följande:
    Kanske du ska söka dej till religiösa människor, antar att dom är mer trogna och framförallt är uppriktiga om dom känner attraktion för någon o vill göta slut.
    Håller med
  • AndreaBD
    Anonym (A) skrev 2018-06-11 13:29:49 följande:
    Håller med
    Jag håller inte med. Sedan jag blev lurad av en präst som jag dejtade. Vanlig präst i svenska kyrkan alltså. Han hade sån jäkla bekräftelsebehov att han dejtade fler kvinnor, inte vågade säga att han inte ville ha en relation, men lät det rulla på, osv.
  • Anonym (Johanna)

Tycker inte direkt att jag är trångsynt, snarare realistisk och vill finna sann glädje inte en genväg ;)

Vet inte vilken typ av män jag dras till, mina förhållande har varit ganska olika. Har helt klart en förkärlek för människor i allmänhet som är introverta. Gillar att prata med mina kära, men det räcker gott och väl!

Lugna och sansade män som också har en förkärlek för naturen och djur.

• Anonym (Johanna)

Har aldrig tänkt en sexuell tanke om en annan man under tiden jag har en relation. Knappt utan relation. Känns fel inom mig och ej lockande. Stor oddsen att få vad man söker är större om man själv eftersträvar äkthet inom sig. Men i en relation har jag onekligen stort intresse för sex, då jag attraheras rejält av tillit :)

• Anonym (Johanna)
    Anonym (A) skrev 2018-06-11 13:29:49 följande:

Håller med

Att tro på Gud och Jesus innebär inte att man är syndfri, utan söker nåd och hjälp. En otrogen människa kan säkerligen gå till kyrkan i full tro, så det är nog ingen garanti ;)

Vissa säger att all synd är likvärdig, en svordom är likvärdig med otrohet eller lögn. Jag kan inte hålla med, för en svordom drabbar bara en själv, medans lögnen och sveket går ut över minst en annan person! Men kan förstå att de begår svek med den filosofin.

Är själv troende och har sett genom fasaden på många i kyrkan ;)
  • Anonym (Krille)

Kanske du ska söka dej till religiösa människor, antar att dom är mer trogna och framförallt är uppriktiga om dom känner attraktion för någon o vill göta slut.

Eller tvärtom....
    Min erfarenhet är att religiösa människor ibland är mer inriktade på att hålla en snygg bild utåt och dölja sånt som kan smutsa ner..

• KimLinnefeldt

Det låter som om du brister i tillit, att du betraktar omvärlden (männen) som onda. Som att du förväntar dig att bli sviken och lämnad.

Tyvärr händer det att man blir det i livet, det är ofrånkomligt. Jag har själv blivit sviken några gånger, men väljer att ändå satsa på att lita på den jag lever med. Om hon skulle ta ett snedsteg så vill jag inte veta. Om hon tar flera snedsteg så är det säkert något som brister i vår relation, då är den ändå på upphällningen.

Jag tycker att du ska välja glädjen och tilliten. Om du skulle bli sviken så gör det ont, men det dödar dig inte.

• AndreaBD
    Anonym (Johanna) skrev 2018-06-19 13:07:31 följande:

Har aldrig tänkt en sexuell tanke om en annan man under tiden jag har en relation. Knappt utan relation. Känns fel inom mig och ej lockande. Stor oddsen att få vad man söker är större om man själv eftersträvar äkthet inom sig. Men i en relation har jag onekligen stort intresse för sex, då jag attraheras rejält av tillit :)

Men det är också ovanligt. Jag tror det är vanligare att man har sexuella tankar. Även om andra. Men det är ett stort steg därifrån till att vara otrogen. Kanske attraherar du raka motsatsen av dig själv?
  • Anonym (eller hur)

Ja, sådär som i knutby Oskyldig
  • Anonym (eller hur)

Låter som att du umgås med / attraheras av drägg. Av de män jag känner är det få som varit otrogna vilket är mer än vad man kan säga om deras exfruar.

• Anonym (Trohet)

Har liknande erfarenheter som ts. Får ofta inviter ifrån gifta eller upptagna. Har bara haft otrogna och illojala killar både i längre och kortare relationer. Litar på ingen.

Är totalt ointresserad av upptagna. Skulle aldrig ligga med någon gift pellejjöns. Totalt avtändande

• Tobbilini

ja du verkar ej haft tur med män än så länge iaf. 
    men ja fula o snygga killar är ju struts samma vissa har bara röten personlighet dessvärre.
    jag kan säga har aldrig varit otrogen aldrig förstått varför man skulle vara det. 
    jag är ju ej en perfekt person vem är det :P.
    Men du kanske ska försöka söka dig runt män med andra personligheter som det verkar som du har oturen att hamna runt. 
    är som dig  tränar o har trevligt då man kan. Men inte haft så tur det senaste. eller träffat personer som kan föra samtal  eller  sådant lika bra som en blöt sten.
    för mig är ett bra samtalande med bollande fram och tillbaka  riktigt trevligt. och någon som är glad go glansen i ögonen. personlighet är viktigast.  för snyggaste kvinnan man kanske träffar är som att prata med en sten. eller guldfisk. och sen den som folk av någon anledning folk ser som ej lika fin. har världens goaste personlighet och man trivs bäst med.  i min syn så blir man mycket vackrare om man är social, glad glansen  runt sig och har hjärnkapaciteten att föra ett trevligt och intressant samtal. personlighet   tycker jag iaf gör en vackrare.
    hoppas du lyckas ha mer tur i framtiden och kanske träffar trevligare män.
    så som jag hoppas man har turen att träffa en trevlig mogen kvinna med något mellan öronen :)

• Anonym (AnnaK)

Vilket tråkigt liv du måtte ha . Grunnar för djupt på sånt här. Lev livet medan du kan.

Bara spännande att dejta en redan upptagen man anser jag som Själv är upptagen

Svar på tråden 100% trogen