Flytta vid hot om lvu?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Krävs att man har ordentligt med pengar för bosätta sig utanför Eu eftersom man får betala den verkliga kostnaden för sjukvård
SKL polisen följer efter! Det kan ju bli tal om kidnappning. Många länder har utlämnande mot Sverige och övriga EU. Då kan jag lova dig att du inte får tillbaka dom.. Ger du bort dom frivilligt finns ju alltid en större chans än vid tvångslag. Den är svår att häva, tro mig. Kraven blir plötsligt jättehöga och oftast kvarstår LVU till barnet blir myndiga. Så tänk dig för
Varför kommer du med en massa struntprat och osanningar? Det är aldrig aktuellt med polishämtning, utlämning till Sverige och eller att man skulle riskera åtal för kidnappning.
Jag flyttade och räddade mitt barns liv! Blev häktad 4 ggr och hemskickad till Sverige. Jag riskerade 4 års fängelse men alla i rätten såg intervjun med barnet och förstod vår situation. Blev helt friad och började jobba på soc efter detta.
Jo faktiskt, läs högre upp.. Inte bara jag som säger
Då är det väl bara att flytta dock så finns det ju barnavårdsmyndigheter i andra länder också, barnhem och snabb adoption efter omhändertagandet
Det är falskt. Sen spelar det ingen roll om det är en majoritet som skulle påstå det ni påstår. Det är lika fel oavsett hur många ni är som påstår det.