Flytta vid hot om lvu?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Jag har aldrig blivit utredd.
Jag lägger inte någon skuld på barnet, men det är ett faktum att det är barnets beteende som satt dem där de är, inte föräldrarnas.
Drar du utomlands med barnet så räknas det som kidnappning/rymning om inte skl tar er så kmr dom ta er direkt på planet när ni landat. Hade en vän som skulle få lvu h*n åkte på semester till sitt hemland utan att veta konsekvenserna som skulle komma av det. så fort h*n kom tbx så stoppade polis och soc alla från att gå av planet dom gick in och hämtade h*n i handfängslar och h*n fick lvu 1år längre än vad som annars hade hänt och hamnade direkt på en SIS instution. Har själv haft lvu men blev av med det och flytta hem efter bara 9mån då jag gick frivilligt och skötte mej
Jag är 100% säker på att du fantiserar.
Det fungerar inte som du påstår.
Jag är 100% säker på att du fantiserar.
Det fungerar inte som du påstår.
Jag kände några som hade barn med utländska män. En del av dessa barn hamnade i fel krets av kompisar.
De barnen skickades till farföräldrar för att det inte skulle gå åt helvete för dem.
Det hände ingenting, socialen var väl nöjd att det blev ett problem mindre att ta hand om.
De flesta föräldrar gör ju allt för sina barn. Det är inte lätt när barnen börjar högstadiet.
Folk som har rara små barn, har ingen aning idag hur tonåringar kan bli. Helt säkert kommer några av dem få känna på maktlösheten och oron när barnen inte längre bryr sig om vad föräldrarna säger.
Barnet har alltså problem som föräldrarna inte reder ut. Hur skulle barnet må bättre av att flytta utomlands då? Vad är föräldrarnas plan på att få det att funka då, och varför funkar det inte här?
Enligt vem är du en fantastisk förälder? Varför har du blivit utredd och bedömd som förälder om det inte finns något fel i föräldraskapet? Jag vill påstå att inga föräldrar är felfria och fantastiska. Dock är de allra flesta tillräckligt bra föräldrar för sina barn. Varför är socialtjänsten involverade i din kompis liv? Om barnet är en tonåring som har hamnat snett så kan det vara en bra idé att få hjälp av socialtjänsten. Du lägger "skulden" på barnet. Jag känner att en ung människa inte ska behöva ta ansvar för saker som den inte är mogen nog att hantera.
Oj såg nu har råkat skriva studenten menade alltså gå ur 9an har för mkt student på min hjärna just nu med allt studentfirande som precis varit
barnet har ju fått LVU pga eget beteende då har det ingenting med föräldrarna att göra.