Flytta vid hot om lvu?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Om det finns hot om lvu om man inte går med på att placera frivilligt, vad skulle hända om man tar familjen och flyttar utomlands? Kommer de jaga familjen på nåt sätt?
Men frågan är hur ts ekonomiskt ska överleva utomlands med barn?
Men frågan är hur ts ekonomiskt ska överleva utomlands med barn?
Jag är en fantastisk förälder, men det är inte min familj tråden handlar om, utan en kompis.
Det är inte föräldrarna som är problemet i soc ögon, utan barnet.
Ska man fly, så får man väl se till att ha Dollares.. eller Euros eller var man nu ska dra.
Eller så gör du de förändringar som krävs för att det inte skall bli LVU, om det inte går att göra så bör du kanske inse att du inte är kapabel att vara förälder just nu så om du älskar dina barn är det bättre att de får bli omhändertagna än att du skadar dem (vilket skrämmande många föräldrar som får barnen omhändertagna inte inser... att de SKADAR barnen... att de inte är bra för barnen... att de är det värsta stället för barnen att vara på just då...) Att vara ego och fly landet är ett solklart tecken på att du inte är lämplig förälder!
Hur vet du det? De har dubbla pass tydligen, så de har nog släktingar utomlands som kan hjälpa dom med både det ena och det andra.
Hur vet du det? De har dubbla pass tydligen, så de har nog släktingar utomlands som kan hjälpa dom med både det ena och det andra.
Du är fruktansvärt okunnig hör jag.