• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Eh!)
    seoltang skrev 2018-09-12 16:01:18 följande:
    Torskar bryr sig inte om prostituerade säljer sig själva frivilligt eller inte. Det är därför trafficking och sexslaveri är en miljardindustri. Om frivilligt sexarbete var så vanligt som pro-prostitutionsaktivister hävdar så skulle inte trafficking existera.

Prostituerade säljer inte en tjänst de säljer sig själva.
    Det är därför en 13 årig oskuld kan säljas för ett högre pris än en 40 årig kvinna som arbetat som prostituerad i 20 år.
    Exakt!

Många hävdar, exempelvis här på FL, att de bara går till prostituerade som själva valt det. Förbluffande många går till prostituerade som låter sina kroppar användas för att finansiera sina studier (en av de lögner som torskar uppenbarligen sväljer utan reflektion precis som "jag brukar inte tycka det är skönt men med dig är det ett undantag" eller "jag har bara gjort detta tre gånger innan"). Många hävdar också att de aldrig skulle gå till nån som kunde vara ett offer för trafficking.

Om detta verkligen var sant skulle det inte finnas någon trafficking precis som du säger. Det skulle inte finnas någon marknad. Men torskarna skiter fullständigt i om den prostituerade verkligen vill.

Av denna anledning sitter det ständigt män i bilar utanför behandlingshemmet för tonårstjejer som har självskadebeteende. Att sälja sex fast de inte vill är en del i detta och det är därför de får behandling. Torskarna VET detta, men skiter i det.
  • Anonym (Eh!)

Som sagt, det finns många män, väldigt många, som vill ha sex med kvinnor som inte vill ha sex med dem - allt från mannen som tycker att frun ska "ställa upp" fast hon inte är kåt (=inte har erektion - hur många män har sex med sin fru när de inte har erektion?) till mannen som tjatar och lockar och pockar och manipulerar tonårstjejerna i stallet han äger, till mannen som betalar en kvinna.

Kvinnor som mår bra, är trygga, självständiga och har ekonomisk säkerhet, de kommer inte att tacka ja när dessa män vill ha sex med dem. Därför är prostitution mycket mindre vanligt i jämställda och rika länder.

• Anonym (Nej)
    Bjoer skrev 2018-09-12 09:37:28 följande:
    Den här inställningen har jag svårt att förstå. Du antar att de måste ha en dålig människosyn för att de går till prostituerade när de istället kanske bara har en annan syn på prostitution.

Det är märkligt att det är så svårt att sätta sig in i andras synsätt och så lätt att bara gå på egna fördomar istället.
    Det är det som skiljer skribenterna i tråden åt. Vissa tycker det handlar om en i grunden dålig människosyn att utnyttja andra personer (eftersom du faktiskt aldrig kan veta om en prostituerad är prostituerad för att hen vill eller för att hen måste) medan andra tycker annorlunda. 

Jag är helt med på att du kan gilla rött mer än blått eller segla mer än motorbåt, pasta bättre än potatis eller landet bättre än stan men när det går till mer grundläggande saker som exempelvis människosyn blir det svårare, tycker du inte själv det? Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att bestämma över sin egen kropp helt enkelt och då rimmar det illa att gå till prostituerade.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (yes) skrev 2018-09-12 18:14:18 följande:
    Exakt, prostitution är en snabb genväg till pengar, varför envisas man då med att låtsas som att det inte alls skulle kunna vara ett encitament för frivillig sexhandel?
    Därför att det är inte en enkel genväg till snabba pengar. Det är en väldigt svår väg till snabba pengar. Att sälja sin ena njure är också en snabb väg till pengar, men lika svår.

Att ha sex med en man kvinnan inte är kåt på (OBS hon behöver inte vara kär, bara kåt!) är lika obehagligt som det är för en hetero man att ha sex med en annan man.

Du skulle kunna tjäna grova pengar på att sälja analsex till homosexuella män. Det skulle inte vara mer obehagligt för dig än för en kvinna att sälja sig till män hon inte vill ha.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-09-12 12:18:00 följande:
    Vad menar du med att den prostituerade blir utnyttjad ?

Är det bättre att vara ett svin och äckel som utnyttjar en kollega, i så fall ?
    Kollegor som hamnar i säng för att de båda vill är något helt annorlunda än att gå till en prostituerad, det måste du väl ändå hålla med om? Sex som båda är med på och har gett samtycke till och som ingen måste ha för en eller annan anledning. Det är ingen som utnyttjar någon i den situationen, du behöver kanske uppdatera dig i ordlistan gällande det ordet? Mycket annat är fel i situationen otrohet däremot.
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 07:56:32 följande:
    Det är det som skiljer skribenterna i tråden åt. Vissa tycker det handlar om en i grunden dålig människosyn att utnyttja andra personer (eftersom du faktiskt aldrig kan veta om en prostituerad är prostituerad för att hen vill eller för att hen måste) medan andra tycker annorlunda. 

Jag är helt med på att du kan gilla rött mer än blått eller segla mer än motorbåt, pasta bättre än potatis eller landet bättre än stan men när det går till mer grundläggande saker som exempelvis människosyn blir det svårare, tycker du inte själv det? Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att bestämma över sin egen kropp helt enkelt och då rimmar det illa att gå till prostituerade.
    Fast skillnaden är inte som du säger. Det är mer som att båda gillar rött men du antar att jag gillar blått för att min bil är lila.

Min poäng är alltså att, precis som jag skrev, att båda mycket väl kan ha samma människosyn men helt olika syn på prostitution.

Nu vill jag tillägga här att jag inte är för prostitution, men jag är för en avkriminalisering eftersom det verkar vara det effektivaste sättet att förbättra de prostituerades situation.
  • Anonym (Nej)
    Bjoer skrev 2018-09-13 09:12:01 följande:
    Fast skillnaden är inte som du säger. Det är mer som att båda gillar rött men du antar att jag gillar blått för att min bil är lila.

Min poäng är alltså att, precis som jag skrev, att båda mycket väl kan ha samma människosyn men helt olika syn på prostitution.

Nu vill jag tillägga här att jag inte är för prostitution, men jag är för en avkriminalisering eftersom det verkar vara det effektivaste sättet att förbättra de prostituerades situation.
    Nej, jag antar ingenting egentligen.

Men om min påhittade partner skulle gå till en prostituerad så har hen enligt mig en taskig människosyn. Debatten kring legalisering osv har absolut inget med det att göra utan bara själva grejen att partnern de facto kan tänka sig att bete sig så mot en annan människa. Detsamma gäller om min påhittade partner skulle tycka att det var ok att använda aga i barnuppfostran, det är liksom inte ok i min värld (det är olagligt i Sverige men säg att den påhittade relationen existerade i ett land där det enligt lag var ok).

Debatten legalisering kring prostitution är något helt annat anser jag. Jag vet inte vilken väg som är rätt att gå, jag har inga universallösningar heller. Tyvärr. Men på individnivå anser jag att prostitution i de absolut flesta fallen är något hemskt och dåligt, den prostituerade har troligen hamnat där pga drogproblem, sexuellt utnyttjande, tvång osv.

I de få fall där det faktiskt är ett fritt val som inte grundar sig i någon slags psykiska problem, droger, övergrepp osv eller där personen tror sig ha valt det själv men senare i livet mår skit pga tidigare val så är det ju upp till var och en vad de väljer att jobba med. Men de personerna är inte många, det tror jag vi kan komma överens om? Och hur ska den som besöker prostituerade veta om det är av nöd eller egen vilja? Det finns inget säkert sätt att veta.

Det är ett jättestort problem och det finns inga enkla lösningar men som sagt, för mig är det förkastligt att ha den människosynen att man är ok med att utnyttja en annan människa så. För återigen, hur ska man veta att den prostituerade gör det av vilja eller av nöd?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 09:52:07 följande:
    Och hur ska den som besöker prostituerade veta om det är av nöd eller egen vilja? Det finns inget säkert sätt att veta.
    Nej, torsken kan ALDRIG veta detta. ALDRIG. Om man inte vill öka lidandet för en människa låter man helt enkelt bli.
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 09:52:07 följande:
    Nej, jag antar ingenting egentligen.

Men om min påhittade partner skulle gå till en prostituerad så har hen enligt mig en taskig människosyn. Debatten kring legalisering osv har absolut inget med det att göra utan bara själva grejen att partnern de facto kan tänka sig att bete sig så mot en annan människa. Detsamma gäller om min påhittade partner skulle tycka att det var ok att använda aga i barnuppfostran, det är liksom inte ok i min värld (det är olagligt i Sverige men säg att den påhittade relationen existerade i ett land där det enligt lag var ok).

Debatten legalisering kring prostitution är något helt annat anser jag. Jag vet inte vilken väg som är rätt att gå, jag har inga universallösningar heller. Tyvärr. Men på individnivå anser jag att prostitution i de absolut flesta fallen är något hemskt och dåligt, den prostituerade har troligen hamnat där pga drogproblem, sexuellt utnyttjande, tvång osv.

I de få fall där det faktiskt är ett fritt val som inte grundar sig i någon slags psykiska problem, droger, övergrepp osv eller där personen tror sig ha valt det själv men senare i livet mår skit pga tidigare val så är det ju upp till var och en vad de väljer att jobba med. Men de personerna är inte många, det tror jag vi kan komma överens om? Och hur ska den som besöker prostituerade veta om det är av nöd eller egen vilja? Det finns inget säkert sätt att veta.

Det är ett jättestort problem och det finns inga enkla lösningar men som sagt, för mig är det förkastligt att ha den människosynen att man är ok med att utnyttja en annan människa så. För återigen, hur ska man veta att den prostituerade gör det av vilja eller av nöd?
    Det är precis den här typen av antaganden jag menar du gör. Att den andra utnyttjar en annan människa. Den personen kanske inte ser det så. Den ser en överenskommelse mellan två personer, precis som om du går till en massör, kiropraktor eller ber nån städa ditt hus.

Hur många som gör det frivilligt har jag inga siffror på och tänker inte anta något. Vad som räknas som frivilligt varierar dessutom mellan olika undersökningar och personer. Många anser att det inte är frivilligt om personen är t.ex. ekonomiskt utsatt eller hemlös, men isf. skulle allt arbete räknas som ofrivilligt, för hur många arbetar inte för att de vill slippa dålig ekonomi eller bo på gatan. Den här typen av begreppsinflation är något jag vill undvika.

Prostituerade som är det av ekonomiska orsaker är dessutom beroende av en viss kundtäthet. Uppenbarligen tycker de att det är bättre att vara prostituerad än att vara fattig eller hemlös och försvinner kunderna kommer de tvingas tillbaka till den situation de ville undvika eller tvingas vara mindre nogräknade med vilka kunder de tar.

Jag tycker alltså inte alls det är svart-vitt att de som går till prostituerade har dålig människosyn.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-13 07:52:39 följande:

Som sagt, det finns många män, väldigt många, som vill ha sex med kvinnor som inte vill ha sex med dem - allt från mannen som tycker att frun ska "ställa upp" fast hon inte är kåt (=inte har erektion - hur många män har sex med sin fru när de inte har erektion?) till mannen som tjatar och lockar och pockar och manipulerar tonårstjejerna i stallet han äger, till mannen som betalar en kvinna.

Kvinnor som mår bra, är trygga, självständiga och har ekonomisk säkerhet, de kommer inte att tacka ja när dessa män vill ha sex med dem. Därför är prostitution mycket mindre vanligt i jämställda och rika länder.

Ja, det är inte prostutition som är det egentliga problemet. Problemet är vissa mäns kvinnosyn och syn på sex.

Så där håller jag med dig.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!