• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-12 06:39:41 följande:
    En sak är extremt uppenbar, det finns en marknad för detta och som ALLTID så kommer någon och erhåller tjänsten och köpa.
    och den marknaden har troligen minskat i Sverige (enligt utredningar och forskning och även enligt kriminella nätverk själva som Europol kartlagt).
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-12 08:17:07 följande:
    För mig hade det absolut blivit värre om min partner visade sig vara ett svin och äckel som utnyttjade prostituerade än om han hoppat i säng med en kollega. Båda scenariona är förstås vidriga men i fallet med den prostituerade handlar det om en inställning och människosyn som för mig är helt förkastlig. Det är helt oförlåtligt. 
    Den här inställningen har jag svårt att förstå. Du antar att de måste ha en dålig människosyn för att de går till prostituerade när de istället kanske bara har en annan syn på prostitution.

Det är märkligt att det är så svårt att sätta sig in i andras synsätt och så lätt att bara gå på egna fördomar istället.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 08:17:21 följande:

Alltså, män kommer fortfarande att vilja ha sex med kvinnor som inte vill ha sex med dem, och kommer att försöka locka och övertala (eftersom män uppenbarligen är oempatiska svin), men kvinnor som mår bra, har egen ekonomi och är självständiga kommer inte att vara intresserade.

Menar du alla män ?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-12 08:17:07 följande:

För mig hade det absolut blivit värre om min partner visade sig vara ett svin och äckel som utnyttjade prostituerade än om han hoppat i säng med en kollega. Båda scenariona är förstås vidriga men i fallet med den prostituerade handlar det om en inställning och människosyn som för mig är helt förkastlig. Det är helt oförlåtligt. 

Vad menar du med att den prostituerade blir utnyttjad ?

Är det bättre att vara ett svin och äckel som utnyttjar en kollega, i så fall ?
  • MANStRoLL

Hej!
    Det känns som du tänker väääldigt enkelspårigt och har svårt för att se saker från olika perspektiv. 

En fråga som du borde ställa dig själv är:
    När skulle det vara "okej" med prostitution?
    Låt oss säga att det finns ett regelverk, fackförening, kollektivavtal...

Om personen som säljer sig tex:
    Gör det på eget bevåg
    Väljer sina kunder själv
    Gör det i en säker (övervakad) miljö
    Får förskottsbetalt
    Med mera...

Vidare känns det som du blandar ihop en tjänst med en person.
    Jag tycker självklart det är förkastligt när folk blir utnyttjade.e

• Anonym (...)
    Voyager skrev 2018-09-12 05:37:01 följande:

Det skrev jag aldrig (men du läser kanske varken vad personer skriver i tråden eller i vetenskapliga tidskrifter).

Då återstår frågan varför du svarar mig med en helt irrelevant studie när jag ber om en källa till ett påstående. Förstod du inte själv att studien berörde ett helt annat ämne?

För övrigt humor på hög nivå att antyda att jag inte skulle läsa när det är precis vad du själv verkar ha svårigheter med.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-09-12 12:18:00 följande:
    Vad menar du med att den prostituerade blir utnyttjad ?

Är det bättre att vara ett svin och äckel som utnyttjar en kollega, i så fall ?
    Om han är otrogen med en kollega lär den kollegan vara med på noterna, vara lika kåt och få lika mycket ut av det. Du kanske tror att de prostituerade gillar att torskarna har sex med deras kroppar?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 13:29:30 följande:

Om han är otrogen med en kollega lär den kollegan vara med på noterna, vara lika kåt och få lika mycket ut av det. Du kanske tror att de prostituerade gillar att torskarna har sex med deras kroppar?

Jag tror ingenting. Särskilt inte om påhittade situationer.

Självklart kan du leda din påhittade historia dit du vill.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-12 08:04:27 följande:
    klyban skrev 2018-09-12 06:39:41 följande:
    ...
    OMG, på allvar Klyban? Kanske dags för en avvänjning? Det här ser ju seriöst rätt illa ut, tycker du inte? 

Vad har det med det som diskuteras att göra?
    Eller är det ett löjligt försök att försöka kringgå sakfrågan genom att fokusera på person istället för sak i brist på argument?

Det verkar vara mycket kringsnack men få konkreta svar på raka frågor.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 13:29:30 följande:
    Sex med varandras kroppar har väl alla oavsett om det sker mot betalning eller ej? Du verkar gilla det där med att försöka vinkla det till att alla prostituerade bara är en lam kropp utan vilja. Förklarar varför du verkar tycka att deras åsikter är ointressant.... de är ju bara kroppar enligt dig.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!