• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-12 13:29:30 följande:
    Om han är otrogen med en kollega lär den kollegan vara med på noterna, vara lika kåt och få lika mycket ut av det. Du kanske tror att de prostituerade gillar att torskarna har sex med deras kroppar?
    Sex med varandras kroppar har väl alla oavsett om det sker mot betalning eller ej? Du verkar gilla det där med att försöka vinkla det till att alla prostituerade bara är en lam kropp utan vilja. Förklarar varför du verkar tycka att deras åsikter är ointressant.... de är ju bara kroppar enligt dig.
  • seoltang
    MANStRoLL skrev 2018-09-12 13:12:33 följande:

Hej!
    Det känns som du tänker väääldigt enkelspårigt och har svårt för att se saker från olika perspektiv. 

En fråga som du borde ställa dig själv är:
    När skulle det vara "okej" med prostitution?
    Låt oss säga att det finns ett regelverk, fackförening, kollektivavtal...

Om personen som säljer sig tex:
    Gör det på eget bevåg
    Väljer sina kunder själv
    Gör det i en säker (övervakad) miljö
    Får förskottsbetalt
    Med mera...

Vidare känns det som du blandar ihop en tjänst med en person.
    Jag tycker självklart det är förkastligt när folk blir utnyttjade.e

Torskar bryr sig inte om prostituerade säljer sig själva frivilligt eller inte. Det är därför trafficking och sexslaveri är en miljardindustri. Om frivilligt sexarbete var så vanligt som pro-prostitutionsaktivister hävdar så skulle inte trafficking existera.

Prostituerade säljer inte en tjänst de säljer sig själva.
    Det är därför en 13 årig oskuld kan säljas för ett högre pris än en 40 årig kvinna som arbetat som prostituerad i 20 år.
  • Anonym (yes)
    seoltang skrev 2018-09-12 16:01:18 följande:
    Torskar bryr sig inte om prostituerade säljer sig själva frivilligt eller inte. Det är därför trafficking och sexslaveri är en miljardindustri. Om frivilligt sexarbete var så vanligt som pro-prostitutionsaktivister hävdar så skulle inte trafficking existera.

Det är därför en 13 årig oskuld kan säljas för ett högre pris än en 40 årig kvinna som arbetat som prostituerad i 20 år.
    kanske vissa men inte alla, finns sjuka jävlar till allt, men många vet kanske inte vad som försigår bakom kulisserna när de köper sex.  Vet du precis allt om allt du köper? Vet du om dina kläder blivit sydda av barnhänder? Vet du något om deras arbetsförhållanden? Bryr du dig om snickaren sabbar sin rygg? Eller om det var underbetalda polacker som renoverade ditt hus?
    Om du inte gör det, varför förväntar du dig att andra ska göra det?

Prostituerade säljer sex, de UTFÖR sitt arbete med sin kropp, precis som alla andra yrken som kräver fysiskt arbete, det betyder inte att köparen får göra precis som hen vill, det finns oftast tydliga regler på vad man får och inte får göra som BÅDA är överens om. De enda fall där sexarbetarna inte styr över vad man får göra är när de tvingas till det, vid tex traffiking som är dagens slavhandel och är precis det ALLA här argumenterar för att få bort.

En ung fräsh kvinna kan ta mer betalt för sex än en avdankad 40 åring eller en snygg 40 åring kan ta mer betalt än en ful 20 åring eftersom det hon säljer är mer attraktivt. Precis som att du får betala mer för en ny bil än en gammal rosthög eller får betala mer för snygga kläder än fula. Alla torskar är inte pedofiler så alla skulle inte vilja ligga med en 13 åring oavsett pris.
  • Voyager
    Anonym (...) skrev 2018-09-12 13:26:35 följande:

Då återstår frågan varför du svarar mig med en helt irrelevant studie när jag ber om en källa till ett påstående. Förstod du inte själv att studien berörde ett helt annat ämne?

För övrigt humor på hög nivå att antyda att jag inte skulle läsa när det är precis vad du själv verkar ha svårigheter med.

Läs studien först kan vi diskutera sedan.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-12 06:48:01 följande:

Att innehåller blir enahanda, är för din oförmåga och förklara varför du har en tanke/åsikt som är personlig och inbillar sig denna ska gälla alla.
    Finns ingen annan och skylla på än dig och att du aldrig ger detta svar till varför du sa så.

Men skoj du lägger så mycket tid på dessa icke svar, det säger allt.....

Minns du vad jag skrev tidigare? "Jag har tillgång till AI-verktyg du inte har en aning om och ska ta upp det i en annan tråd senare och ge tips till andra användare där hur de kan göra."

Jag tar hur lätt som helst fram en loggfil för en viss signatur - och detta var inte ens med AI! Det roliga blir sedan när man låter datorn göra en lite mer avancerad jämförelse av olika signaturer t.ex. "klyban" och "..." Hehe...
  • Voyager
    Anonym (yes) skrev 2018-09-12 14:05:45 följande:
    Vad har det med det som diskuteras att göra?
    Eller är det ett löjligt försök att försöka kringgå sakfrågan genom att fokusera på person istället för sak i brist på argument?

Det verkar vara mycket kringsnack men få konkreta svar på raka frågor.
    Du sätter fingret på den ömma punkten: Klyban har t.ex. i nästan 300 inlägg redogjort för sina åsikter men aldrig för någon empirisk evidens för att konsekvenserna av dem skulle vara särskilt önskvärda eller hur det går ihop fronesis och de 17 globala målen för hållbar utveckling.

Därför saknar de vetenskaplig trovärdighet och ingenting man egentligen behöver ta någon notis om, annat än som ett yttryck för yttrandefrihet. ("Klart grabben ska få säga vad han tycker men all yttrandefrihet leder inte till frihet.")
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-12 06:39:41 följande:
    En sak är extremt uppenbar, det finns en marknad för detta och som ALLTID så kommer någon och erhåller tjänsten och köpa.
    ...och?
  • MANStRoLL
    seoltang skrev 2018-09-12 16:01:18 följande:

All form av trafficking och slaveri är så äckligt förkastligt att man vill kräkas...men inte med det sagt att det inte finns undantag och andra former av prostitution.

Säger du det...
    Nyligen öppnades en bordell FÖR kvinnor i Danmark -
    Är dessa "Torskar" inräknade i din modell? 

Du drar verkligen paralleller ur luften.
    "om ett är två är jag tre"  ehm, jaha..?
    Trafficking skulle visst existera oavsett hur stor marknaden för frivillig prostitution hade varit. Det tror jag även du förstår.

Det är nästan för enkelt att sparka in dessa öppna dörrar.
    Inget du säger går egentligen ihop...men jag vill inte plocka isär dina argument allt för mycket - för det kan låta som att jag tycker att "det är okej" - vilket jag verkligen inte tycker. 

Jag tänkte nästan inte skriva att......Nej jag skippar det.

Tänk om, Tänk rätt ;) 
  • seoltang
    Anonym (yes) skrev 2018-09-12 16:50:47 följande:
    kanske vissa men inte alla, finns sjuka jävlar till allt, men många vet kanske inte vad som försigår bakom kulisserna när de köper sex.  Vet du precis allt om allt du köper? Vet du om dina kläder blivit sydda av barnhänder? Vet du något om deras arbetsförhållanden? Bryr du dig om snickaren sabbar sin rygg? Eller om det var underbetalda polacker som renoverade ditt hus?
    Om du inte gör det, varför förväntar du dig att andra ska göra det?

Prostituerade säljer sex, de UTFÖR sitt arbete med sin kropp, precis som alla andra yrken som kräver fysiskt arbete, det betyder inte att köparen får göra precis som hen vill, det finns oftast tydliga regler på vad man får och inte får göra som BÅDA är överens om. De enda fall där sexarbetarna inte styr över vad man får göra är när de tvingas till det, vid tex traffiking som är dagens slavhandel och är precis det ALLA här argumenterar för att få bort.

En ung fräsh kvinna kan ta mer betalt för sex än en avdankad 40 åring eller en snygg 40 åring kan ta mer betalt än en ful 20 åring eftersom det hon säljer är mer attraktivt. Precis som att du får betala mer för en ny bil än en gammal rosthög eller får betala mer för snygga kläder än fula. Alla torskar är inte pedofiler så alla skulle inte vilja ligga med en 13 åring oavsett pris.
    Jo alla torskar.
    www.independent.co.uk/voices/sex-work-punters-what-do-they-think-prostitution-exploitation-rape-danger-a7889511.html
    " I was part of the team that interviewed 103 sex buyers in London. Over 50 per cent of the men, who were interviewed at length and face-to-face, admitted that they knew the women they bought were trafficked, pimped, or otherwise coerced. Not one man chose not to have sex with the women upon realising this."
    Det finns ingen etisk konsumption under kapitalism, korrekt.

Om torsken inte kan få det han ber om så kommer han inte gå hem, han kommer shoppa runt. Och det är där människohandlarna kommer in i bilden så att torsken kan få det han ber om. Efterfrågan och utbud.
    Om du vill bli av med trafficking så måste du se till att män slutar tro att de kan köpa sig in i kvinnors kroppar.

Torskar är medvetna om att prostituerade inte vill ha sex. Ibland blir de sura på recensionssidor där de skriver att hon inte var tillräcklig entusiastisk. De vet att hon inte vill ha sex men torskarna vill att hon ska låtsas njuta när hon har sex mot sin vilja.
    Ibland tycket torskar det är upphetsande när prostituerade inte vill, för det är bevis på att avtalet fullföljs och att hon aldrig skulle gått med på det utan pengar.
    www.instagram.com/p/BTk_k3EhxOQ/
    "Satsen över deras ansikte ger sen ett euforiskt kvitto på att vår transaktion är optimal.. Hon skulle aldrig ha tillåtit det om hon inte sålt sig och sina hämningar för rätt pris och jag skulle aldrig ha fått tillfället om jag inte köpt hennes förnedring för rätt pris."

Prostitution är det enda yrket där någon med 0 erfarenhet kan få högsta lönen. I ett vanligt arbete med kroppsarbete så gör mer erfarenhet dig mer attraktiv och efterfrågan.
  • Anonym (yes)
    seoltang skrev 2018-09-12 17:47:49 följande:
    Jo alla torskar.
    www.independent.co.uk/voices/sex-work-punters-what-do-they-think-prostitution-exploitation-rape-danger-a7889511.html
    " I was part of the team that interviewed 103 sex buyers in London. Over 50 per cent of the men, who were interviewed at length and face-to-face, admitted that they knew the women they bought were trafficked, pimped, or otherwise coerced. Not one man chose not to have sex with the women upon realising this."
    Det finns ingen etisk konsumption under kapitalism, korrekt.

Om torsken inte kan få det han ber om så kommer han inte gå hem, han kommer shoppa runt. Och det är där människohandlarna kommer in i bilden så att torsken kan få det han ber om. Efterfrågan och utbud.
    Om du vill bli av med trafficking så måste du se till att män slutar tro att de kan köpa sig in i kvinnors kroppar.

Torskar är medvetna om att prostituerade inte vill ha sex. Ibland blir de sura på recensionssidor där de skriver att hon inte var tillräcklig entusiastisk. De vet att hon inte vill ha sex men torskarna vill att hon ska låtsas njuta när hon har sex mot sin vilja.
    Ibland tycket torskar det är upphetsande när prostituerade inte vill, för det är bevis på att avtalet fullföljs och att hon aldrig skulle gått med på det utan pengar.
    www.instagram.com/p/BTk_k3EhxOQ/
    "Satsen över deras ansikte ger sen ett euforiskt kvitto på att vår transaktion är optimal.. Hon skulle aldrig ha tillåtit det om hon inte sålt sig och sina hämningar för rätt pris och jag skulle aldrig ha fått tillfället om jag inte köpt hennes förnedring för rätt pris."

Prostitution är det enda yrket där någon med 0 erfarenhet kan få högsta lönen. I ett vanligt arbete med kroppsarbete så gör mer erfarenhet dig mer attraktiv och efterfrågan.
    Ja precis, ingen etisk konsumption under kapitalism, och folk går och shoppar runt, det gör folk på alla slags tjänster och varor, varför skulle det vara annorlunda med sex?

Om folk köper kläder tillverkade av barn i sweatshops i asien , förbjuder vi kläder? Nej det gör vi inte, vi försöker se till att det vi köper tillverkas på bättre villkor. Kommer förbud mot att jobba på sweatshop i fattiga länder ändra något? Nej, för källan till problemet är inte varken jobba på sweatshops eller köp av deras produkter utan grundproblemet är fattigdom.

Kommer vi få stopp på prostitution genom att låtsas som ingen gör det frivilligt och skita i att lyssna på vad de säger? Nej, det enda vi gör då är att vi istället överlåter hela markanden till ligor. För marknaden kommer alltid finnas kvar så länge människor som av någon anledning vill betala för sex och så länge det finns människor som är beredda att ha sex för pengar. Det är inte en fråga om det försvinner eller inte, det är en fråga om vem som gör det och hur det ska gå till.

Ja det finns säker massor med historier om hur folk har sex med prostituerade, det finns många som kör förnedringssex utan betalning. Satsen i munnen eller inte så är det FORTFARANDE så att det är något BÅDA var överens om OM det inte handlar om trafficking och ren tvång. Varför envisas med att låtsas som att frivillig sexhandel inte existerar? Och varför envisas med att låtsas som att sexet då inte var en ömsesidig överenskommelse?

Exakt, prostitution är en snabb genväg till pengar, varför envisas man då med att låtsas som att det inte alls skulle kunna vara ett encitament för frivillig sexhandel?
    Vad är det som är så svårt med att förstå med att en ung och obildad tjej som kan tjäna 10 ggr mer på att sälja sex än att jobba på mcdonalds då kanske hellre väljer sex?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!