• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:15:48 följande:
    Jag tror inte dessa män går till kvinnorna för att ge pengar. De går dit för att ha sex.

Om kvinnor gör MYCKET mer för att hjälpa, så kanske du kan ge källa på det?
    Tja, till att börja med är det MÄN som utgör 99 % av kunderna, redan där gör kvinnorna sin sak. Sedan är det i de allra flesta fall MÄN som köper och säljer kvinnor (trafficking), utnyttjar kvinnor och barn osv. 

Och innan någon börjar gnälla: inte alla män.
  • Anonym (Nej)
    BossHoss skrev 2018-06-29 09:38:11 följande:
    Samma fråga som ovan. Är då prostitution dåligt? 
    För du beskriver det som att det faktiskt räddar många barns liv.
    Det vanliga scenariot är att kvinnan blivit "skyldig" pengar. Dvs hon luras till stan för jobb och ska sedan betala av resa, pass, bostad osv genom att ha sex med 8-10 män per dag. Hade hon inte blivit lurad och såld hade hon troligen levt fattigt men sluppit sälja sex. Hon hade sluppit föda barn som sedan tvingas in i sexhandeln.

Ja prostitution är dåligt. 
  • Anonym (Nej)
    BossHoss skrev 2018-06-29 09:37:03 följande:
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:33:51 följande:
    Ja så är det. Hade du missat den lilla detaljen? 
    Är då prostitution dåligt? jag menar, om det nu räddar liv?

Ja. Det vanliga scenariot är att kvinnan blivit "skyldig" pengar. Dvs hon luras till stan för jobb och ska sedan betala av resa, pass, bostad osv genom att ha sex med 8-10 män per dag. Hade hon inte blivit lurad och såld hade hon troligen levt fattigt men sluppit sälja sex. Hon hade sluppit föda barn som sedan tvingas in i sexhandeln.

• oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:33:51 följande:

Ja så är det. Hade du missat den lilla detaljen? 

Nej, tvärtom. Jag har flera ggr skrivit att fattigdom är problemt, och prostitution används som lösning.

Enligt ditt resonemang så räddar prostutition många liv.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:44:05 följande:

Ja. Det vanliga scenariot är att kvinnan blivit "skyldig" pengar. Dvs hon luras till stan för jobb och ska sedan betala av resa, pass, bostad osv genom att ha sex med 8-10 män per dag. Hade hon inte blivit lurad och såld hade hon troligen levt fattigt men sluppit sälja sex. Hon hade sluppit föda barn som sedan tvingas in i sexhandeln.

Detta låter som trafficking?
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:44:37 följande:
    Nej, tvärtom. Jag har flera ggr skrivit att fattigdom är problemt, och prostitution används som lösning.

Enligt ditt resonemang så räddar prostutition många liv.
    Nej enligt mitt resonemang tvingas kvinnorna sälja sig för att de ska slippa svälta eller se sina barn dö av svält. Det är inget val de har och det är inte något gott.

Jag förstår inte ditt driv att vända på precis alla argument så prostitution ska ses som något bra eller nödvändigt? 
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:48:31 följande:

Nej enligt mitt resonemang tvingas kvinnorna sälja sig för att de ska slippa svälta eller se sina barn dö av svält. Det är inget val de har och det är inte något gott.

Jag förstår inte ditt driv att vända på precis alla argument så prostitution ska ses som något bra eller nödvändigt? 

Jag anser inte att prostutition absolut ska ses som något bra eller nödvändigt. Sluta ljug.

Däremot så räddar det ju liv, enligt dina argument. Om du får din vilja igenom så kommer många kvinnor och barn att dö, eftersom inga andra alternativ finns.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:46:37 följande:
    Kalla det vad du vill. Om det får dig att ta kvinnornas utsatta situation på allvar så.

Jag är fullt medveten om att det finns andra vägar in i prostitution men de allra flesta av dessa vägar är nästan lika jävliga som trafficking (droger, sexuell utsatthet, övergrepp, tvång osv). Det är ytterst få friska människor som själva väljer att hora, det ligger tyvärr ofta något bakom.

Och igen. Inte alla.  
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:56:35 följande:
    Jag anser inte att prostutition absolut ska ses som något bra eller nödvändigt. Sluta ljug.

Däremot så räddar det ju liv, enligt dina argument. Om du får din vilja igenom så kommer många kvinnor och barn att dö, eftersom inga andra alternativ finns.
    Varför sitter du då i tråd efter tråd och försvarar prostitution? För att det är roligt? 

Om jag fick min vilja igenom skulle dessa kvinnor (och män) aldrig hamna i prostitution i huvud taget. Det räddar absolut inga liv.

Problemet är dock enormt mycket större än den enskilda kvinnan. Detta är inget man löser på en kvart. Att under tiden hävda att det är som vilket jobb som helst eller att kvinnorna (och männen) har något slags val är dock bara försvarsmekanismer från alla som sitter och har det gott.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:46:37 följande:
    Majoriteten av de som säljer sex gör det för  att de tvingats majoriteten av alla vet detta även köpare men struntar i detta . Ingen lär inte fatta att Rumänska 20-åriga romska analfabeter från liten by på landet har förmåga att på egenhand ta sig till Tyskland för att sälja sex på bordell.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!