• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-06-28 16:33:47 följande:

Dock så sköter kriminella nätverk denna handel, vad är det som är så svårt och förstå?
    Att ha det förbjudit så är man chanslös mot dessa kriminella nätverk.
    Men har man prostitution lagligt, så kan man reglera bort kriminella nätverk ifrån denna verksamhet.
    Det är inte lätt, men man måste klara av att hitta ett sätt, just för lagen gör inget för kvinnorna.
    Inte ett jävla skit.

De har inte lyckats reglera bort några kriminella nätverk i de länder där bordeller är lagliga det finns heller inga större ambitioner för detta eftersom de jättestora bordellerna genererar goda inkomster till städerna där de ligger dels direkt och dels indirekt från andra företag där kunderna spenderar pengar för mat och husrum och annat
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-28 17:24:12 följande:
    Ja, folk kan ju inte få ur sig vad de menar. De bara påstår saker som leder till fler frågor.

Många verkar leta efter argument, så att det inte ska lysa igenom att det är känslor och moral som styr. Det blir halvdant liksom.
    Varför frågar du inte om du inte förstår? Som jag förklarat för dig i minst två trådar tidigare så:

1) Så du menar... - är att lägga ord i mun/pådyvla folk åsikter 

Medan:

2) Menar du att... - är att fråga.

Sedan undrar jag apropå det sista, vad är det för fel med att använda sina känslor när man resonerar? Det går utmärkt att göra avvägda val ändå, ibland får man resonera mot sina egna känslor och ibland med dom, att kalla sådant för "känsloargument" och kicka bort det som nonsens är ett uselt sätt att diskutera.
  • EnAnonumius
    Crash Man skrev 2018-06-28 13:40:21 följande:
    Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.

" target="_blank">

Gillar den tjejen.
    Hon är intelligent och hon verkligen analysera saken på ett nyanserat sätt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 17:26:57 följande:
    De har inte lyckats reglera bort några kriminella nätverk i de länder där bordeller är lagliga det finns heller inga större ambitioner för detta eftersom de jättestora bordellerna genererar goda inkomster till städerna där de ligger dels direkt och dels indirekt från andra företag där kunderna spenderar pengar för mat och husrum och annat

Och det är detta man får arbeta för, och jag säger det är svårt men man kan inte ha huvudet i sanden bara.
    Eller ska man bara ge upp?

Dessa pengar finns ju kvar i en vit ekonomi, och kanske tom större än nu.

hur många meter var det?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-28 17:30:41 följande:

Varför frågar du inte om du inte förstår? Som jag förklarat för dig i minst två trådar tidigare så:

1) Så du menar... - är att lägga ord i mun/pådyvla folk åsikter 

Medan:

2) Menar du att... - är att fråga.

Sedan undrar jag apropå det sista, vad är det för fel med att använda sina känslor när man resonerar? Det går utmärkt att göra avvägda val ändå, ibland får man resonera mot sina egna känslor och ibland med dom, att kalla sådant för "känsloargument" och kicka bort det som nonsens är ett uselt sätt att diskutera.

Jag frågar ju? Mest hela tiden, faktsikt.

Så du menar?är också en fråga. Att du inte gillar frågeställningen är en annan sak. Jag kan försöka tänka på detta.

Folk får gärna ha känsloargument. Problemet uppstår när dessa görs allmängiltiga.
  • EnAnonumius
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 16:45:17 följande:
    Det var kanske inte världens bästa inlägg i debatten. Här är ett bättre:

" target="_blank">

Det beror ju på.. De feministen som Crash Man länkade till var ju en kvinna och feminist, och inte en sexarbetare.
    Hon gav ändå en bra inflikning på debatten i sig.

Den videon du länkade till är ju också verkligen bra jag såg den själv förra året (också)..
    De som avskyr prostitutionen borde lyssna och reflektera på vad Tilly Lawless verkligen säger. Det är på tiden att sexarbetarna ses som människor.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (en kille)

En sak som jag verkligen inte förstår är hur man, även om man är emot prostitution, inte kan vara med och kämpa för bätre arbetsvillkor och situation för de som ändå är där.

Jag får ibland frågan om jag skulle vilja att min dotter sålde sex. Det är en fråga som enligt mig inte är intressant. Det finns massor av yrken som jag skulle vilja eller inte vilja att min dotter ska ha, precis som jag gissar, de flesta föräldrar. 

• Anonym (en kille)
    EnAnonumius skrev 2018-06-28 18:01:58 följande:
    Det beror ju på.. De feministen som Crash Man länkade till var ju en kvinna och feminist, och inte en sexarbetare.
    Hon gav ändå en bra inflikning på debatten i sig.

Den videon du länkade till är ju också verkligen bra jag såg den själv förra året (också)..
    De som avskyr prostitutionen borde lyssna och reflektera på vad Tilly Lawless verkligen säger. Det är på tiden att sexarbetarna ses som människor.
    Jag märkte det. Jag såg först bara att videon låg där och tänkte att jag sett den förut, men jag förväxlade den med en annan. Så jag tar tillbaka det.
  • Anonym (dumheterärdumheter)
    klyban skrev 2018-06-28 16:30:55 följande:

Det finns för mycket forskning som har en agenda och som då är att förbjuda prostitution.
    Dock är en sak säger, kvinnor far illa av ett system ni vill ha.
    Och då ställer man sig frågan "Vill ni kvinnorna som prostituera sig så illa", menar detta med förbud har man testat i snart 20 år och vad har vi presterat egentligen?
    Svaret är ingenting, utan bara en lång rad av kvinnor som far illa då man gett handeln till kriminella nätverk.

Min slutsats på området och sedan länge, och det är att kvinnorna bryr man sig inte ett jävla skit om, inte ett jävla skit.

Vilket är tragiskt faktiskt, men så är det med moral, då drar man sig inte för att kliva över par lik för upprätthålla den.

Jag är av samma uppfattning. Allt för många har den inställningen att det är viktigare att skuldbelägga än att hjälpa.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 18:03:41 följande:
    En sak som jag verkligen inte förstår är hur man, även om man är emot prostitution, inte kan vara med och kämpa för bätre arbetsvillkor och situation för de som ändå är där.

Jag får ibland frågan om jag skulle vilja att min dotter sålde sex. Det är en fråga som enligt mig inte är intressant. Det finns massor av yrken som jag skulle vilja eller inte vilja att min dotter ska ha, precis som jag gissar, de flesta föräldrar. 
    De som jobbar på de stora bordellerna i Tyskland kommer framför allt från Rumänien, är kring 20 år och har allt mellan 10-30 kunder per dag en normal dag får de ihop 100-150 Euro vet inte riktigt om det är bra arbetsvillkor trots att det är lagligt. Om det är bra arbetsvillkor skulle självfallet de som jobbar komma från Tyskland och inte från Rumänien eftersom de kan ha sitt vanliga liv på fritiden med vänner, familj och hobbies eller deltidsstudier
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!