• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 18:15:08 följande:
    De som jobbar på de stora bordellerna i Tyskland kommer framför allt från Rumänien, är kring 20 år och har allt mellan 10-30 kunder per dag en normal dag får de ihop 100-150 Euro vet inte riktigt om det är bra arbetsvillkor trots att det är lagligt. Om det är bra arbetsvillkor skulle självfallet de som jobbar komma från Tyskland och inte från Rumänien eftersom de kan ha sitt vanliga liv på fritiden med vänner, familj och hobbies eller deltidsstudier
    Varför är du så fixerad på dem? Resten av oss då? Vi som inte är rumäner som jobbar på tyska bordeller?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (dumheterärdumheter) skrev 2018-06-28 18:10:09 följande:
    Jag är av samma uppfattning. Allt för många har den inställningen att det är viktigare att skuldbelägga än att hjälpa.
    Instämmer
  • Anonym (dumheterärdumheter)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 18:15:08 följande:
    De som jobbar på de stora bordellerna i Tyskland kommer framför allt från Rumänien, är kring 20 år och har allt mellan 10-30 kunder per dag en normal dag får de ihop 100-150 Euro vet inte riktigt om det är bra arbetsvillkor trots att det är lagligt. Om det är bra arbetsvillkor skulle självfallet de som jobbar komma från Tyskland och inte från Rumänien eftersom de kan ha sitt vanliga liv på fritiden med vänner, familj och hobbies eller deltidsstudier.
    Om arbetsvillkoren är för dålig skall de förbättras på samma sätt som för alla andra branscher. Att sprida moraliska floskler hjälper inte till att förändra arbetsvillkoren varken för städare eller prostituerade.
  • Konservativ

Prostitution är moraliskt förkastligt. Det skadar familjer om t.ex. mamman utnyttjar prostituerade och det skadar givetvis den prostituerade.

Men. Det betyder inte att det måste förbjudas i lag. Det betyder inte heller att ett förbud är effektivt. Jämför hur alkohol förbjöds i USA. Det dracks inte mindre och maffior blev mäktiga.

Likadant med marijuana och andra droger även om det inte är precis samma sak.

• Anonym (anonym)
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 18:23:33 följande:
    Varför är du så fixerad på dem? Resten av oss då? Vi som inte är rumäner som jobbar på tyska bordeller?
    För att man tittar på hur majoriteten har det eftersom det ger en bild över hur det ligger till. De som vill legalisera bör ju veta att majoriteten på de stora lagliga bordellerna har 10-30 kunder är mycket unga och kommer från de fattigaste områdena i de fattigaste länderna och inte de som ibland säljer sex till några utvalda kunder för att de gillar att ha sex mot betalning.
    De som vill ha legalitet verkar inte fatta att om det var legalt skulle det precis som i andra länder i princip bara arbeta den typen av utsatta som i andra länder, fattiga i princip analfabeter som inte kan välja att sluta och söka annat arbete och under tiden de söker jobb få ekonomiskt stöd till husrum, mat och övrigt.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 19:12:22 följande:
    För att man tittar på hur majoriteten har det eftersom det ger en bild över hur det ligger till. De som vill legalisera bör ju veta att majoriteten på de stora lagliga bordellerna har 10-30 kunder är mycket unga och kommer från de fattigaste områdena i de fattigaste länderna och inte de som ibland säljer sex till några utvalda kunder för att de gillar att ha sex mot betalning.
    De som vill ha legalitet verkar inte fatta att om det var legalt skulle det precis som i andra länder i princip bara arbeta den typen av utsatta som i andra länder, fattiga i princip analfabeter som inte kan välja att sluta och söka annat arbete och under tiden de söker jobb få ekonomiskt stöd till husrum, mat och övrigt.
    Fast det är inte så majoritetn har det. Det är kanske så majoriteten har det i Tyskland och ev Holland, men Tyskland och Holland är inte hela världen.

Jag vill inte ha en kontroll-legalisering a la Tyskland, jag vill ha en avkriminalisering enligt Nya Zeeländska mått. Det är den enda versionen som faktiskt har fungerat och allt fler länder tittar åt det hållet, landet där det faktiskt finns ett fungerande samarbete mellan polisen och de prostituerade för att få bukt med saker som trafficking och en chans att fånga upp ungdomar på glid. 

Jag vill se en förbättring för sexarbetare. Jag vill se att stigmat släpper och att vi kan få trygghet även i vårt yrke. jag är inte ensam om det varken bland sexarbetare eller bland de som förstår hur komplex den här diskusionen är. Tysklands modell är ett steg utan riktning och inte något slags föredömme för oss. Det är inte det vi vill ha.
  • EnAnonumius
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 19:24:13 följande:
    Fast det är inte så majoritetn har det. Det är kanske så majoriteten har det i Tyskland och ev Holland, men Tyskland och Holland är inte hela världen.

Jag vill inte ha en kontroll-legalisering a la Tyskland, jag vill ha en avkriminalisering enligt Nya Zeeländska mått. Det är den enda versionen som faktiskt har fungerat och allt fler länder tittar åt det hållet, landet där det faktiskt finns ett fungerande samarbete mellan polisen och de prostituerade för att få bukt med saker som trafficking och en chans att fånga upp ungdomar på glid. 

Jag vill se en förbättring för sexarbetare. Jag vill se att stigmat släpper och att vi kan få trygghet även i vårt yrke. jag är inte ensam om det varken bland sexarbetare eller bland de som förstår hur komplex den här diskusionen är. Tysklands modell är ett steg utan riktning och inte något slags föredömme för oss. Det är inte det vi vill ha.
    Jag läste någonstans (minns ej var tyvärr) att både Tyskland och Holland tittar på den Nya Zeeländska modellen faktiskt, just för att göra villkoren bättre för sexsarbetarna.

Tyskland tittade på den svenska modellen men avfärdade den kvickt då de insåg att de skulle få mindre insyn i sexarbetarbranschen, med den lagen, och att det skulle bli svårare att fånga upp traffickingoffer om man anammade den svenska modellen. Då den svenska modellen har ju gjort att prostitutionsbranschen har mer eller mindre "gått under jorden".

Jag hoppas att Tyskland och Holland anammar den Nya Zeeländksa modellen.

Jag på en personlig notering skulle hylla Sverige om de tog efter Nya Zeeländska modellen. Då skulle vi ju få upp prostitutionen på ytan igen och sexarbetarna skulle ju kunna bli en tillgång för polisen, i jakten på traffickingoffer.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (dumheterärdumheter) skrev 2018-06-28 18:10:09 följande:
    Jag är av samma uppfattning. Allt för många har den inställningen att det är viktigare att skuldbelägga än att hjälpa.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2018-06-28 18:01:58 följande:
    Det beror ju på.. De feministen som Crash Man länkade till var ju en kvinna och feminist, och inte en sexarbetare.
    Hon gav ändå en bra inflikning på debatten i sig.

Den videon du länkade till är ju också verkligen bra jag såg den själv förra året (också)..
    De som avskyr prostitutionen borde lyssna och reflektera på vad Tilly Lawless verkligen säger. Det är på tiden att sexarbetarna ses som människor.

Det är rätt lustigt i att man har hatet till männen, men det är mestadels kvinnorna som råkar illa ut.
    Jag misstänker de tycker så illa om dessa kvinnor, att de tycker de kan ha all skit de får.
    Men sen samtidigt använder dom kvinnorna som argument de har rätt.

Jag tror enda är licensierade företag, och sen hitta nått sätt som får bort de kriminella nätverken ifrån branscehn, det är nog först då kvinnor kommer få det bättre.
    Men det saknas inte andra problem, om man trodde det skulle vara frid och fröjd då.

hur många meter var det?
  • klyban
    Konservativ skrev 2018-06-28 19:01:09 följande:
    Prostitution är moraliskt förkastligt. Det skadar familjer om t.ex. mamman utnyttjar prostituerade och det skadar givetvis den prostituerade.

Men. Det betyder inte att det måste förbjudas i lag. Det betyder inte heller att ett förbud är effektivt. Jämför hur alkohol förbjöds i USA. Det dracks inte mindre och maffior blev mäktiga.

Likadant med marijuana och andra droger även om det inte är precis samma sak.

Dock är ett faktum att nuvarande sätt inte fungerar, och väldigt uppenbart också.
    Och sen varför man ens engagerar sig över vad två personer är överens om, det är faktiskt galet makalöst.

Du tar upp prohobition, där gick alkoholkonsumtion ned kraftigt ett tag, för sen komma tillbaka med full kraft och det dracks än mer än innan och starkare drycker.
    Samma ser vi på cannabis, man har ett offerlöst brott som är utom kontroll på EXAKT samma sätt som skedde med Prohobition.
    Även ser man att en annan politik gör så att folkhälsan kring drogerna förbättras dramatiskt.
    Det enda man gör är att ge kriminella nätverk gigantiska summor med pengar i och med man lämnade över försäljningen till dom.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!