• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (yes) skrev 2018-09-19 14:57:57 följande:
    Naje, jag tror faktisk Eh! menar väl, hen är förmodligen helt övertygad om att hen agerar i andras bästa så hen tänker nog inte bara på sig själv utan tror att hen gör gott för andra.  Problemet ligger mer i vad man anser vara "bra för alla". Alla i denna tråd vill sexarbetarna väl men vi har olika åsikter om vad som är bäst för dem. 

Är inte lika säker som dig, pratat med en hel del människor som är fast i sin åsikt och som inte går ändra åsikt på ens med de mest tydliga och klara argumenten.
    Moral är galna saker och bygga lagar på.

hur många meter var det?
  • klyban
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-20 11:00:07 följande:
    Kakan Hermansson illustrerade det tänket rätt bra när hon var med i moraltestet på P3. Hennes argument mot prostitution (även när det var 100% frivilligt ifrån den säljande) var att "jag VILL inte att män ska kunna köpa sexuella tjänster av kvinnor)...

Givetvis gav hon sig själv 5 i betyg efteråt... Domaren som utvärderade argumentationen höll inte riktigt med... Haha

Där tog Bengt Brülde upp en sak vi pratar om här, och hur slogans används som argument.

Men hon fick ingen bra kritik på att inte berätta varför, det är ju vad hela moraltestet går ut på, där man ska förklara varför man har sin moral.
    Inte om moralen är bra eller dålig.

Även tog upp att när man köper massage, så köper man en tjänst.
    Men när man pratar om prostitution så köper man en kropp.
    Och säger det är en felaktig beskrivning, och han ville veta mer om varför.
    Och att han förstod en sådan retorik var viktig för henne, men inte för den skull rätt.

Trea fick hon ändå, det är ju rätt okey, men på frivillig prostitution och äta vegetariskt ansåg han hon fallera och förklara varför.
    Och hur kan man vara lat med vegetariskt menade han på, då detta finns i alla affärer och/eller som alternativ när man äter dagens.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-25 19:11:55 följande:
    Inte behöver du känna på att måste svara om du har mycket annat att göra och saknar sakkunskap i ämnet.

Dock har jag bara efterfrågat en enda sak av dig och svarar på.
    Men kommer vi får reda på varför det är bara din sexualitet som får finnas kanske?

En sak jag kan undra här, det är varför man säger nått man inte kan stå för.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Märta) skrev 2018-09-25 20:23:44 följande:
    De som försvarar prostitution är väl samma människor som tror att den prostituerade njuter av att ligga med kunder och får orgasm med dem

Jag försvarar den prostituerade och vill de ska ha det bättre.

Men arbetar man ur en utopisk dröm som aldrig kommer ske, så vill man inte dessa kvinnor väl.
    För alla har insett att lagen inte fungerat och skadar mesta dels kvinnor.

Gillar du att dessa kvinnor skadas?
    Eller är det din Utopiska dröm som ska forceras på alla(men aldrig sker).

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-25 21:26:11 följande:
    Ja, det verkar vara en inte helt ovanlig myt.

För mig påminner prostitution om när man lurar skadeinsekter med feromoner. De är helt övertygade om att de är fantastiska och att en partner vill ha dem men flyger rakt i fällan. Så lättlurad är inte jag, även om jag är man, för jag känner äkta attraktion och åtrå alltför väl.
    Jo, där fick du berätta detta en gång till, men VARFÖR inbillar du dig resten av världen ser p å sex som du gör?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-26 04:11:25 följande:
    Du är grundlurad!
    Nja, det låter mer som du fick argument som du inte kan bemöta IGEN.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-26 07:04:01 följande:
    Jag har passerat Pigalle, Soho, Red Light District, Reperbahn, Malmskillnadsgatan, Rosenlund etc. och blivit "uppraggad" men när jag frågade: "How much do you pay me?" blev de förnärmade och drog. När jag fått inviter på olika forum och frågat vad de själva njuter av har kontakten upphört abrupt och varit ett effektivt sätt att få slut på fler förslag. Så mycket för "frivilligheten" och "viljan" att ha sex med mig (som ändå delat ut mer än 2000 orgasmer vilket tydligen retar en del mer i denna tråd än de klittor jag behandlat utan en tråd).

Därför är mina erfarenheter av prostitution bara ett patetiskt, tillgjort lurendrejeri medan jag kan ägna mig åt det äkta hur mycket som helst.

Nu ser jag denna börja återkomma i text, varför inbillar du dig ditt sätt och se på sex är det enda?
    Och borde du inte vara intelligent nog och förstår vad prostitution är?
    Jag kan undra detta när du skriver detta och sicka omfattande erfarenheter du har.

Men vad är det luras, jag tror alla som uppsöker en prostituerad vet att den köper en tjänst och inte ett liv.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Märta) skrev 2018-09-26 14:21:05 följande:
    Jag bryr mig inte om prostitution. Helt ointressant.
    Mitt inlägg handlade inte om jag tycker det är bra eller dåligt.

Jag skulle dock inte vilja ha en seriös relation med någon som köper sex regelbundet. Finns tydligen ett antal som tilläggsköper. Och det har inte med köpesex att göra utan att de borde tycka jag duger i sängen. Har liksom mycket att erbjuda och erfarenhet.

Att ha testat någon hora i sin ungdom är en sak. Inget jag hänger upp mig på.

Jag vet inte anledningarna till varför man köper sex.
    Enda vi vet att detta sker, och att dessa kvinnor lider i händerna på kriminella nätverken och på flera plan.
    Vi vet även att lagen inte fungerar.

Det finns bara en fråga som vi ska ställa oss, varför är inte dessa kvinnor(och män) värda samma rättigheter i samhället som alla andra arbetande?
    Varför ska vi sparka ned på dessa kvinnor för, vad har dom gjort dig?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-26 16:22:09 följande:
    Nej du vill inte att de ska få det bättre - såvida du inte ger stöd åt organisationer som försöker hjälpa kvinnor att komma ut prostitutionen.

På vilket sätt skadas de prostituerade av lagen? Den största skadan är att de har sex med män de inte vill ha sex med. Kvinnokroppen är inte gjord för detta.

Nej det är ingen utopi. Extremt få kvinnor som lever i ett jämställt samhälle, har egen ekonomi och som mår bra (dvs inte har ångest/självskadeproblematik eller sysslar med droger) skulle nånsin sälja sig. Det är därför man måste fylla på med fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Skulle du kunna tänka dig att ge stöd åt organisationer som vill hjälpa kvinnor ur prostitutionen eller vill du gärna ha dem där så att du kan använda dem?

Ska du nu låtsas om att du inte läst ett enda inlägg av mig.
    Mycket roande av dig.

Jo, en Utopisk dröm som aldrig kommer ske.
    Vi skulle sitta här om 1000 år och INGET har ändrats på det området.
    Du är osedvanligt naiv, jag har bara en slutsats med dig nu och det är att du vill dessa kvinnor illa och medvetet också.

Ger inte stöd till någon, och tänker inte göra det närmaste året heller.
    Och lagändringar är andra saker, och det ena utesluter inte det andra, nått som det känns som du försöker med nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-26 16:32:35 följande:
    Ursäkta, men har du noll koll på ekonomi? VARFÖR skulle kriminella nätverk sluta kontrollera könshandeln bara för att den är laglig? Den kommer ju fortfarande vara ytterst lönsam eftersom män gärna betalar svindyra summer för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv. En legalisering skulle öka antalet kunder. Men du menar att en ökning av efterfrågan skulle minska priset och därför göra kriminella nätverk mindre intresserade? Kriminella nätverk är för tusan inblandat i allt som går att få ut pengar på. Bland annat fusk med olivolja och honung och dessa livsmedel är inte direkt olagliga.

Dessutom: det kommer alltid att finnas män som vill ha sex med kvinnor som är för unga, inte vill, våldssex och massa andra sjuka grejor. Den marknaden kommer inte att upphöra med legalisering.

Det bästa sättet att få stopp på prostitution är att skapa jämställda samhällen där kvinnor inte är beroende av män för sin försörjning och inte blir stämplade som dåliga kvinnor om de har (frivillig) sex med många män för att de njuter av det, inte stämplas som dåliga kvinnor för att de har sex utanför äktenskapet eller blir gravida utanför äktenskapet, och att stötta unga flickor och kvinnor samt barn, som blir utsatta för sexuella övergrepp så att de inte utvecklar självskadebeteende.

Jag chattade senast igår med en tjej som utsattes för våldtäkt som barn. Ingen lyssnade på henne eller gav henne stöd. Hon hamnade på grund av detta i en dålig spiral och prostituerade sig under en period. Det slutade med att hon anmälde några kunder, när hon fick styrka att ta sig ur eländet. Hon är inte den ende prostituerade som anmält kunder. Bra att det är olagligt!

Jag har svarat på detta så många ggr nu, så det blir bara konstigt höra dig igen och fråga samma sak som redan avhandlats massor av ggr.
    Kan det vara så enkelt att du inte ens läser nått jag skriver?
    För det skulle förklara denna demens som kommer.

Vet inte varför du har sån tilltro till kriminella nätverk.
    Och du är medveten om att ni står på samma sida?
    Bara en sådan sak skulle få mig och bli rädd för att ens åsikt troligtvis är rätt havererad.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!