• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (torsk) skrev 2018-11-06 01:40:09 följande:
    Vem har sagt att Nederländerna skulle vara ett föredöme? Deras sexarbetare har inga vidare villkor, och står till och med i skyltfönster som vilken vara som helst. De har även drive-in-bordeller och mycket gatuprostitution. De har bara legaliserat utan att reglera handeln på ett vettigt sätt. 

Titta istället på Australien om du vill ha en bättre modell. 
    Men dom pratar om denna lagliga prostitution, och sen är det bara kriminella nätverk som sköter den.
    hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-11-06 07:25:13 följande:
    Vem diskuterar du med???
    Och borde de i så fall inte själva få komma med åsikter, så slipper du sitta och gissa?

Voyager lider av konfirmeringsbias verkar det som, som är helt styrt av hans ovanliga syn på sex som vi aldrig får förklarat för oss.
    Eller varför den ska FORCERAS på alla andra, för nu blir det väldigt väldigt väldigt jobbigt för alternativa sexualiteter.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-17 13:57:31 följande:
    Här har ni väl en passande nyhet för denna tråd:

Finländare köade till landets första bordell med sexdockor

www.svt.se/nyheter/utrikes/finlandare-koade-t...

Det är ungefär lika mycket ömsesidig sex som att gå till en prostituerad, som jag ser det, efter att ha tagit del av prostituerades egna erfarenheter (och även deras "skämt" till varandra om vilka myter och missuppfattningar deras kunder bär på).

Vilket paradis för torskälskare som klyban, oanonym, torsken själv m.fl.

Jag kan förstå om det finns (lättlurade lågutbildade) män som har ett önsketänkande om att jämställda, fria kvinnor utan tidigare historia av sexuella övergrepp, drogmissbruk, ekonomisk utsatthet, självskadebeteende frivilligt skulle utföra sexuella tjänster åt dem mot en liten ersättning men hittills har jag inte här sett ett enda autentiskt exempel på det som går att faktagranska. (Den vetenskapliga litteraturen är dock fylld med motsatsen.) Är det sådant som kallas "bekräftelsebias" vems i så fall?

Intressant att du komemr dumpar l'änkar, och sen drar.

Det ENDA jag undrar med dig, det är varför du tror din sexualitet trumfar alla andras.
    Nått som du vägrar förklara för oss.
    Och det du upprepar är oftast ingen ens säger emot, vilket gör det till en extremt udda konversation.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-11-17 18:04:37 följande:
    Vem är det som inte vill ha sex i länken, dockan eller torsken?
    Och varför påstår du saker om mig som du inte har en aning om? Jag har väldigt sällan sagt något om torskar öht. Jag har koncentrerat mig på de prostituerade i denna tråd.
    Kom gärna med exempel på när jag är torskälskare, tack!

Jag också, tror nog nästan det är 100% tom, men jag har säkert någon gång nämnt om torskar.
    För mig är frågan helt och hållet för de prostituerade, och göra det bättre för dom.

Och jag anser vi redan bevisat att förbudet inte fungerar, men försök berätta för den som är bara här för den moraliska åsikten.
    För den personen har ett väldigt litet intresse och utveckla sig vet vi.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-17 20:38:00 följande:
    Det måste vara ett önsketänkande att jag skulle lida av konfirmeringsbias eftersom jag lagt fram några av trådens mest vederhäftiga empiriska underlag, t.o.m. från studier som utgått från liknande hypoteser som en del förespråkare för prostitution hävdat, men fått revidera dem i ljuset av omfattande data. Flera av dessa publikationer kräver dock att man kan läsa akademisk engelska vilket mitt tidigare experiment visar att INTE EN ENDA i tråden då klarade av att kommunicera på. (Den som verkligen vill lära sig något om vilka empiriska belägg som finns för olika ståndpunkter kan ju kontakta de forskare som står bakom studierna om man bara kan språket.)

En del av svaren tillbaka (knappt på svenska) avslöjade en närmast total okunnighet om begrepp som epistemologi, ontologi, reliabilitet, validitet, fronesis, etc. och det verkade inte ens hjälpa att skriva dem på svenska. Efter ett råd från en forskare, ungefär: "Nej, du kan ju inte skriva så där i ett sånt forum", lämnade jag helt enkelt "de icke läskunniga skribenterna" åt sitt öde på senare tid, förutom några enstaka inlägg. (De kan ju gärna fortsätta om de vill men har inte tillfört något väsentligt i sak trots flera hundra inlägg från vissa vilket i sig gör att man undrar om det är någon som inte har ett jobb att sköta av skäl som också kan förklara kommunikationsmönstret.)

Däremot kan det ju vara ett råd till dig som tillkommit på snare tid att inte behöva ta någon notis om något som inte grundar sig på publicerade faktaunderlag du kan kontrollera själv och diskutera i ett öppet forum där de som företräder olika synpunkter redovisar var de har fått sin information ifrån. (Ett relativt vanligt standardsvar du lätt känner igen här är att man på ganska amatörmässig grund försöker låta som att man vet något genom att ifrågasätta "urval" eller "metod" eller hänvisa till "mörkertal" utan presentera några referenser själv eller hur en bättre urvalsmetod skulle se ut och kunna publiceras, och om inte det hjälper, bara säger att det inte är relevant och "något man inte diskuterar i denna tråd".)

För mig är därför London School of Economics and Politica Science, German Institute for Economic Research-DIW, Berlin, Heidelbergs universitet, Goettingens universitet etc. mer pålitliga källor än enskilda torskliknande varelser med stereotypa uppfattningar a priori.

En av dina utgångspunkter är att bara din sexualitet är det som får gälla.
    Och utifrån detta, så har allt varit konfirmationsbias av dig, då det varit en enkelriktad ström av dig.
    Och där inget som faller utanför det du tror på accepteras ens någonsin.

Så svar JA , du har konfirmationsbias

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-25 16:08:45 följande:
    Anser ni att Orgasmic Meditation (OM, så som OneTaste arrangerar den, med skyhöga avgifter) är (en eventuellt förtäckt form av) prostitution?

När kommer du berätta varför du berätta för oss att bara en sexualitet får existera?
    Verkar som du vill äga andra människors sexualitet, och vem ger dig den rätten?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-25 16:30:24 följande:
    Hahaha, lustigkurre där! och vilken EMPIRISK EVIDENS baserar DU detta på???????????????????????????????????????????????? ????????????

Det är dina texter, så det kan bara du svara på.
    Dock så har du med ALL extrem tydlighet visat att du har en 100% konfirmationsbias.

Du klarar ju inte ens av att svara på varför du anser att det bara får finnas en slags sexualitet och att det skulle vara bara din.
    Det är en fråga du konstant undviker, vilket jag förstår, men komemr fortsätta kräva svar tills du berättat detta.
    Då du uppenbart såg det som viktigt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-11-29 20:20:33 följande:
    - Jag jobbar i kassan på McDonalds. Det är alltid nån' som ska komma: "Hur mycket kostar du då?

Tycker ni som är för prostitution att det som beskrivs i reportaget är ok?

www.svt.se/nyheter/inrikes/gymnasielever-om-m...

Är det mitt motstånd mot dessa former av kränkningar vissa tycker är en ensidig syn på sex?

Så ytterligare ett inlägg utan svar varför det är bara din sexualitet som gäller.
    Tror du någonsin kan fly ifrån ett sådant uttalande utan grundliga förklaringar???

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (en kille) skrev 2018-11-29 20:40:41 följande:
    Är du lite bekräftelsekåt?

Han har en fråga på sig, som han vägrar svara på.
    Och för ge skenet allt är bra, så återkommer han med saker som ingen ens ifrågasätter.

Det är en märklig monolog vi får av denna person.
    Han berättade för oss innan att det är bara hans sätt i och se på sex som gäller.
    Men när följdfrågorna trillade in för förklaring, så stängde han bara ned och vägrar svara.

En gång påstod han att han hade svarat, och peka till ett inlägg.
    Väl där, så fanns inget av det lovade.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-12-03 22:41:17 följande:
    Fattar ni vad dagens dom betyder?

- Öh... jag trodde det var frivilligt...
    Hur är det ett svar på varför bara din sexualitet gäller för?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (en kille) skrev 2018-12-04 15:29:15 följande:
    Vilken dom?

Och igen, bekräftelsekåt? Så fort tråden har varit död ngra dagar så poppar du in och slänger ur dig något som sällan har något med diskussionen att göra, förmodligen för att folk ska ge dig just bekräftelse. Vi bprde egentligen inte svara dig alls.

Personen gjorde en hel del påståenden som vi ifrågasatte, då ändrade han taktik och vägrar svara på nått som är jobbigt.

Ett av dessas påståenden var att han menade på att sex med prostituerade, så är det nått fel på en.
    Och sen berättade för oss hur bara hans sätt och se sex på, att detta skulle vara enda sättet.
    Sen antar jag att han insåg att det var nått som han aldrig kan förklara.(En gång påstod han att han hade, men vid anvisad plats fanns inget alls)

Då ändrade han taktik till mestadels berätta saker som alla vet om, och ingen ifrågasätter, alternativt en typ av konfirmationsbias.

En sak du kan räkna med, om par dagar/veckor, så är han tillbaka igen och skriver nått som troligtvis han inte ens själv förstår sig på varför han skrev.
    Utan bara för visa närvaro, dock så grova feltramp som fastställa det bara finns en sexualitet, det klarar han inte av utan att pudla.
    Men nu har det vi kört så många varv på detta, så inte ens pudla kommer ändra nått.

Och den slutsats vi endast kan göra, det är att han står inte för det han skriver.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-12-03 22:41:17 följande:
    Fattar ni vad dagens dom betyder?

- Öh... jag trodde det var frivilligt...

Så snart är det sön-månd igen, då kommer ett nytt inlägg där inga svar kommer, och sen nya länka om saker få ifrågasätter.

Är det inte dax att du nu berättar varför du sa till oss att det är bara ditt sätt och se på sex som gäller.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2019-01-09 02:03:35 följande:
    Här har ni (ut)lösningen för er 16 procent män som kan tänka er köpa sex (enligt Novus senaste undersökning) - men dock utan att skada någon annan människa än er själva (och de indirekta konsekvenser för andra människor som sådana vanor kan ha).

The sex robots are here

Sex robots are so hot right now. Robot brothels are popping up around the world, and the sex robot Harmony even has her own Tinder profile. (She reportedly matched with dozens of men within hours.) In Turned On, computer scientist Kate Devlin tackles the transition of sex-tech from novelty to just another feature of our technologically enabled environment.
    Turned On: Science, Sex and Robots Kate Devlin Bloomsbury, 2018. 288 pp.
    science.sciencemag.org/content/362/6421/1365

Så du tog en längre vila för jag nämnde du återkom med jämna intervaller.

Dock kvarstår frågan fört dig, och den är varför du inbillar dig att det är bara din slags sexualitet som får gälla.

Vad får en människa och säga en så tokig sak undrar jag, och än mer hur man inte vågar stå för den.

Sexrobotar är idag för oavancerade för folk skulle vilja verkligen börja använda dom.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Gatan) skrev 2019-01-09 17:12:35 följande:
    Sen då, när man tränat upp sig på att våldföra sig på en docka. Är man inte då mer sugen att praktisera det på en levande människa?

Varför inte ta tag i sitt liv, leva i glädje med någon man älskar och respekterar?

Ja, om det är ens fetisch ja, s¨å kan det säkert stämma.

Men vad är det du inbillar dig att säga?
    Att sexrobotar gör dig till våldtäktsman?
    En sak för dig vore att förstå andras sexualitet, istället för projicera din egen på alla.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2019-04-20 06:14:05 följande:
    Om du själv är för mångfald måste du erkänna andras rätt att hävda sin egen sexualitet och rätten att pådyvla andra den (vilket jag aldrig påstått).

Så du är tillbaka igen och så denna gången ska du berätta varför bara ditt sätt och se på sex är det enda som får gälla.
    Och ja, det är pådyvla samma sekund då anser att detta är bara den sex som man får ha.
    Detta är en fråga du vägrar svara på, är den för svår eller inser du hur korkad det var det du sa.
    För det du sa innebär att ingen homosexualitet är okey med det du sa där lååååångt tillbaka och att bara din syn på sexualitet får existera.

Det finns  bara tre sätt för dig att komma ur denna, pudla, återkom med en rätt beskrivning som inte exkluderar massor av sexuella varianter, eller var helt tyst och inte bli påmind om och om och om och om igen om hur fel du har om den att bara ett slags sex är rätt.

Vad får en människa och säga en så tokig sak undrar jag, och än mer hur man inte vågar stå för den.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!