• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • oanonym
    Bröstlängtan skrev 2018-06-30 22:41:28 följande:

Räddningen? För vem? Den prostituerade?

Du har verkligen ingen aning! Vet du vad ordet empati betyder?

Läser du ens vad jag skriver???

Folk påstår att enda utvägen är prostutition, annars är det döden.

Det är inte jag som påstår att prostutition är enda valet.

Ta ditt snack om empati med någon annan, tack.
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 23:34:08 följande:

Läser du ens vad jag skriver???

Folk påstår att enda utvägen är prostutition, annars är det döden.

Det är inte jag som påstår att prostutition är enda valet.

Ta ditt snack om empati med någon annan, tack.

Ok! Tar det med någon som förstår och inte är här för att provocera! Folk som påstår prostitution eller död har rätt, fast prostitution är också ett sätt att dö.
  • oanonym
    Bröstlängtan skrev 2018-07-01 00:14:39 följande:

Ok! Tar det med någon som förstår och inte är här för att provocera! Folk som påstår prostitution eller död har rätt, fast prostitution är också ett sätt att dö.

Vad är provocerande? Att folk påstår att kvinnor måste välja prostitution för att inte dö?

Jag ser prostutition som en dålig lösning på ett annat problem. Problemet är egentligen inte prostutitionen, utan problemet är omständigheterna som ?tvingar? in kvinnor i prostutition, i så fall. Fick man bort det riktiga problemet (eller problemen) så skulle inte kvinnor tvingas välja prostiutition, och då skulle den lilla klick som vill jobba med detta kunna få göra det.

Traffickingen skulle nog också minska om man kom åt de riktiga problemen. Då skulle inte kvinnor kunna luras in lika lätt.
  • Anonym (Nej)

Instagram @simonhaggstrom

Läs och fundera, väldigt intressant och utbildande konto.

• oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 00:39:26 följande:

Instagram @simonhaggstrom

Läs och fundera, väldigt intressant och utbildande konto.

Det stod väldigt mycket där, var det något speciellt du tänkte på?

( instagram är inte riktigt min grej)
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 00:57:16 följande:

Det stod väldigt mycket där, var det något speciellt du tänkte på?

( instagram är inte riktigt min grej)

Blev det för jobbigt med genomtänkt och faktabaserad text? Ta du och läs alltsammans, allt du skrivit i tråden kommer nog behandlas. Orkar du läsa allt skräp som skrivs i de här trådarna på FL (och dessutom skriva en massa själv) kan du gott ge detta lika mycket tid.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 01:03:59 följande:

Blev det för jobbigt med genomtänkt och faktabaserad text? Ta du och läs alltsammans, allt du skrivit i tråden kommer nog behandlas. Orkar du läsa allt skräp som skrivs i de här trådarna på FL (och dessutom skriva en massa själv) kan du gott ge detta lika mycket tid.

Varför skulle det vara jobbigt med fakta?

Och jag tycker inte du bara skriver skräp. Jag anser inte att jag skriver skräp själv heller.

Däremot så tror jag du sitter och tuggar fradga och inte riktigt läser vad jag skriver.

Det låter på dig som du tror att jag är för prostutition? Eller att jag försvarar tvång?

Då killen på instagram arbetat mot sexhandel och andra sexbrott så tvivlar jag att han tar upp så mycket om det jag skrvit i tråden. Dessa saker är jag självklart emot och inget jag försvarar. Jag har inte heller skrivit så mycket om detta.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 01:20:13 följande:
    Varför skulle det vara jobbigt med fakta?

Och jag tycker inte du bara skriver skräp. Jag anser inte att jag skriver skräp själv heller.

Däremot så tror jag du sitter och tuggar fradga och inte riktigt läser vad jag skriver.

Det låter på dig som du tror att jag är för prostutition? Eller att jag försvarar tvång?

Då killen på instagram arbetat mot sexhandel och andra sexbrott så tvivlar jag att han tar upp så mycket om det jag skrvit i tråden. Dessa saker är jag självklart emot och inget jag försvarar. Jag har inte heller skrivit så mycket om detta.
    Jag tycker han tar upp mycket av det du skriver gällande val, tvång, vad som är vad. Vilka "val" de har osv. Just det du skriver som jag inte förstår varför du "försvarar".

Jag har inte skrivit att jag tror du är för prostitution bara att du lägger ner en massa tid på att inte vara helt emot det vilket du borde vara. Och nej, ingen fradga här, däremot blir jag som alltid trött när man presenterar fakta/berättelser från verkligheten/doktorsavhandlingar/forskning och folk "inte orkar läsa". 
  • Anonym (cc)
    Anonym (S18) skrev 2018-06-27 22:01:23 följande:

I min åsikt, och baserat på vad jag vet om lyxprostitution- Same shit different name. De männen som köper lyxprostituerade har lika sjuka fantasier, är lika våldsamma och har en lika störd syn på kvinnan. Kvinnorna kanske inte är lika utsatta, men det betyder inte att de inte far illa och är där av samma anledning- självskadebeteende/tvång

Får man som kvinna inte utsätta sig för faror och äckel? Behöver man som kvinna skyddas från det? Äger man som kvinna inte rätten att själv få bestämma över sitt liv och sin kropp?

Vad tycker du om män som utsätter sig för faror, exempelvis yrkeskriminella. Ska inte de också skyddas?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:11:58 följande:

Jag tycker han tar upp mycket av det du skriver gällande val, tvång, vad som är vad. Vilka "val" de har osv. Just det du skriver som jag inte förstår varför du "försvarar".

Jag har inte skrivit att jag tror du är för prostitution bara att du lägger ner en massa tid på att inte vara helt emot det vilket du borde vara. Och nej, ingen fradga här, däremot blir jag som alltid trött när man presenterar fakta/berättelser från verkligheten/doktorsavhandlingar/forskning och folk "inte orkar läsa". 

Det jag skriver om tvång är att jag är emot tvång.

Det jag skriver om val är att de flesta har ett val. Har man inte ett val, utan är tvungen att välja prostitution, ja då är det ju något annat som är problemet. Prostutitionen blir bara en dålig lösning på ett annat problem. Och enligt de som säger att det inte finns något annat val så har ju prostutition löst dessa kvinnors problem. Låter hårt, men det blir ju kontentan av det de säger. Utan prostutition hade dessa kvinnor dött. Eftersom prostutition finns, så väljer dessa kvinnor det.

Så återigen, problemet är egentligen inte prostutition, problemet är situationen dessa kvinnor befinner sig i.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!