• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-30 17:27:03 följande:
    Ok, har aldrig testat det.

Vi har nog olika syn på onani, helt enkelt.
    Jag tror att du egentligen förstår mycket väl vad personen syftar på. Det är svårt att verka smart sedan när man spelat dum
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-06-30 17:27:03 följande:
    Ok, har aldrig testat det.
    Vi har nog olika syn på onani, helt enkelt.
    Somliga män tror ju att de har ömsesidigt sex med sexdockor precis som de tror att det är ömsesidigt sex med prostituerade när det i båda fallen rör sig om ensidig onani
  • Anonym (forskning)
    EnAnonumius skrev 2018-06-27 22:12:39 följande:
    Tack för ett välunderbyggt inlägg. {#emotions_dlg.flower}

Neutralt och bra. Ett inlägg som kan vara av värde för båda sidor d.v.s för/emot prostitutionen, kan ta till sig och ha behållning av.

Nya Zeeland visar prov på att förbud (mot prostitution) är inte alltid den rätta vägen att gå.

Jag har läst någonstans att Tyskland och Nederländerna har tittat på den New Zeeländska modellen för att just stärka för den prostituerade, och kanske på sikt även få bort trafficking och människohandel.
    Tack.Detta är som jag säger i texten det jag kommit fram till hittills och jag kommer fortsätta granska så mycket material jag hinner med för att få en ännu bättre överblick.

Intressant gällande Nederländerna och Tyskland, du får gärna skicka länk till mig om du hittar igen något. De senaste jag läst ifrån dessa två länder verkar dock inte tyda på att någon sådan modell är påväg att implementeras där. Tyskland har som jag förstår det infört någon ny form av "registeringslag" där sexarbetare måste registrera att de jobbar just inom denna bransch. Detta verkar inte ha tagits emot med öppna armar då inte alla som är aktiva inom branschen vill vara öppna med det. Mycket på grund av stigmat som fortfarande existerar. Vet inte riktigt vad målet med denna lag är eftersom man normalt inte måste registrera själv till staten vad man jobbar med.

I Nederländerna verkar det vara på gång nån form av lag som liknar den svenska kopplerilagen vilket i princip innebär att sexarbetare som arbetar på andra platser än där man får arbeta med licens. Inte heller särskilt väl mottaget då det kommer innebära att dessa sexarbetare inte längre har möjlighet att jobba tillsammans med andra (säkerhetsvakter, andra sexarbetare, bokföringsansvariga etc) vilket högst sannolikt kommer leda till att de iallafall mest marginaliserade sexarbetarna kommer behöva söka sig till kriminell verksamhet. Lagen är som jag vet utformad av ChristenUnie som framstår som ett väldigt religiöst parti. Så denna lag känns mer som moralism utan några tankar på vilka skador den skulle kunna leda till.

Vad som är viktigt att poängtera i denna debatt är att oavsett vilket yrke man talar om så finns det alltid människor som är villiga att tjäna pengar på andras bekostnad. Företag flyttar sin verksamhet utomlands för att arbetskraften är billigare och villiga att jobba längre pass, folk arbetar under nästan slavliknande förhållanden runt om i världen både i textilbranschen, byggbranschen och även i sexindustrin. Vi i Sverige kan naturligtvis inte lösa alla dessa problem själva utan alla inom EU och FN kommer behöva gå ihop för att utforma lagar och regler som förhindra detta. Normalt sätt så brukar man inom en verksamhet tillämpa diverse regler och riktlinjer för att gynna både arbetsgivaren och den som arbetar så som kollektivavtal, fackförbund, arbetsmiljökontroller, rätt till gratis hälsokontroller osv. 
    Om Sveriges mål verkligen hade varit att skydda sexarbetare så hade man fokuserat på dessa punkter och sexköpslagen hade inte skapats från första början. Vill minnas att FN kritiserat Sverige för detta som ett brott mot mänskliga rättigheter. Något som även kan appliceras på vår narkotikapolitik då missbrukare straffas istället för att få vård. 
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-30 19:05:10 följande:

Somliga män tror ju att de har ömsesidigt sex med sexdockor precis som de tror att det är ömsesidigt sex med prostituerade när det i båda fallen rör sig om ensidig onani

Det får de inblandade avgöra. (dockorna lömnar jag utanför)

Folks sexliv lägger jag mig inte i, så länge alla inblandade parter är överens och inget tvång förekommer.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-06-30 20:05:16 följande:
    Det får de inblandade avgöra. (dockorna lömnar jag utanför)
    Folks sexliv lägger jag mig inte i, så länge alla inblandade parter är överens och inget tvång förekommer.
    Att sälja sex ingår inte i de prostituerades sexliv de flesta av de utländska prostituerade har aldrig sex eftersom de faktiskt behöver sova, gå på toaletten, äta och tvätta sig lite mer än att bara torka av glidmedel mellan kunderna.Har man 10´kunder per dag så blir det ingen tid över till möten med älskare
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-30 20:24:43 följande:

Att sälja sex ingår inte i de prostituerades sexliv de flesta av de utländska prostituerade har aldrig sex eftersom de faktiskt behöver sova, gå på toaletten, äta och tvätta sig lite mer än att bara torka av glidmedel mellan kunderna.Har man 10´kunder per dag så blir det ingen tid över till möten med älskare

Om du pratar om folk som är tvingad till prostutition så har de inget med mitt påstående att göra. Ta den kommenatren med de som förespråkar tvång.
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 20:55:35 följande:

Om du pratar om folk som är tvingad till prostutition så har de inget med mitt påstående att göra. Ta den kommenatren med de som förespråkar tvång.

Är det svårt för dig att förstå att nästan alla prostituerade är tvingade? Man kan försöka argumentera mot detta genom att säga att alla har ett val...verkligheten ser inte ut så!!!
  • oanonym
    Bröstlängtan skrev 2018-06-30 21:09:31 följande:

Är det svårt för dig att förstå att nästan alla prostituerade är tvingade? Man kan försöka argumentera mot detta genom att säga att alla har ett val...verkligheten ser inte ut så!!!

Jag är emot tvång från anda individer. Tror jag sagt detta 100 ggr nu... Blir man tvingad av omständigheterna, som vissa påstår, så är ju prostitution räddningen från en säker död.(Enligt se som påstår detta). Då måste man försöka lösa det riktiga problemet, vilket ofta är svält, fattigdom, m.m.
  • oanonym
    Bröstlängtan skrev 2018-06-30 21:09:31 följande:

Jag pratar inte om de som är tvingad. Är det svårt att förstå?

Vissa säger att prostitution är det ENDA valet, vilket jag inte köper (för det mesta).

För i så fall påstår dessa att prostitution är räddningen.
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 22:36:32 följande:

Jag pratar inte om de som är tvingad. Är det svårt att förstå?

Vissa säger att prostitution är det ENDA valet, vilket jag inte köper (för det mesta).

För i så fall påstår dessa att prostitution är räddningen.

Räddningen? För vem? Den prostituerade?

Du har verkligen ingen aning! Vet du vad ordet empati betyder?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!