• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • oanonym
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 17:22:40 följande:

De som kan spara in en resa till Gambia eller de som kan sluta utnyttja de unga nyanlända männen på HVB-hemmet. Inget av detta är hälsosamt.

Om en resa till Gambia är hälsosam har jag ingen aning om. Att utnyttja sin ställning på ett hem för att ha sex är fel. Ännu mer fel om det är minderåriga inblandade.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 17:03:38 följande:
    Liksom precis lika som männen tänker alltså? Tillåt mig tvivla. Jag tror att MINST 98,9% av alla kvinnor vill ha närhet, engagemang och ngt som är på riktigt. Kanske kan vissa låta sig luras när de köper en ung Gambian på semestern. En LITEN grupp gamla kärringar med noll koll. Trist att de får så stort fokus.
    Ungefär som medelålders män, när det gäller de där 60+ som är ensamma så är det samma som för 60+ män som åker till Thailand de intalar sig att dessa unga män och kvinnor verkligen bryr sig dessutom får de en billig personlig assist/ hushållshjälp/servicepersonal som de kan ha sex med 
  • Anonym (anneli)
    oanonym skrev 2018-06-29 17:35:56 följande:
    Om en resa till Gambia är hälsosam har jag ingen aning om. Att utnyttja sin ställning på ett hem för att ha sex är fel. Ännu mer fel om det är minderåriga inblandade.
    Ja men när det gäller kvinnors utnyttjande av män/pojkar så är det ju liksom inte riktigt lika illa som när det är männen som tar för sig? TÄNK om det var unga ensamkommande kvinnor från andra länder på hemmen för nyanlända och manlig personal tog för sig hejvilt. SNACKA om rabalder i våra kvällstidningar och tevesoffor. Men kvinnor ......ja de är ju som de är. SNACKA om ojämlikhet.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-29 16:43:14 följande:
    En på miljonen, var får du det ifrån?

Varför vi tycker det är intressant att diskutera om dem.... nu kör du med dina manipulationsknep igen.... är det öht fastställt att det förhåller sig som du påstår?
    Om det inte är det varför utgår du ifrån att alla här ska diskutera utifrån att verkligheten ser ut som DU påstår att den gör?

Som svar på din fråga, folk väljer att diskutera "dem". För att de helt enkelt inte håller med om din svartvita världsbild och dina påståenden.
    Om du tittar noga så har jag skrivit "en på miljonen". Det betyder alltså inte att det är exakt en person på miljonen utan att det är väldigt sällsynt. Det diskuteras gällande detta tidigare i tråden men det kanske du inte hade sett? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-29 16:56:25 följande:
    Har du inte? Ta en titt på nedanstående inlägg från DIG. Det stärker inte direkt din egen sak att du har svårt att stå för vad du skriver och sen kallar andra för lögnare när de ifrågasätter dina påståenden
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 11:05:25 följande:
    Hur många procent av världens prostituerade tror du gör det frivilligt? Seriös fråga, hur många uppskattar du gör det helt frivilligt och inte för att överleva, bekosta ett drogberoende eller för att de på annat sätt är tvingade. Psykiskt friska utan behov av att döva ångest eller liknande. 
    Jag tycker snarare det första belyser rätt tydligt att det inte gäller alla? 

Det andra var ett direkt svar till en person jag diskuterade en hittepå-situation gällande om personen föredrog misshandel framför att någon i familjen dog (tror jag det var). Jag har kunnat skriva "oftast" har ett val så hade det blivit tydligare för dig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 14:52:38 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men man kallar prostitution för "världens äldsta yrke". Liksom vi kan förfasa oss hur vi vill här på FL men kvinnor säljer sig över hela världen och kommer fortsätta göra det så länge vi homo sapiens travar omkring här. Det är illa när fattiga kvinnor säljer sig MEN samtidigt.........är väl inte bättre om de har en gubbe som tycker han har rätt till hennes kropp. Det finns många nyanser av saker och ting. TÄNK så många kvinnor genom historien som skapat sig framgång, lyx och pengar för att de "sitter" på en guldgruva.
    Så länge manliga homo sapiens travar runt, ja. 

Brasklapp: inte alla män.
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 17:52:43 följande:
    Så länge manliga homo sapiens travar runt, ja. 

Brasklapp: inte alla män.

Du har ett problem, men gör inget för förbättra för dessa kvinnor och anledningen till du vägrar är för du tror beskylla män skulle ändra nått.
    Vill man ha kvar nuvarande förbud, så är man för att göra det sämre för dessa kvinnor och det säger mig att man anser det är helt okey och offra dessa kvinnor.
    Och då uppstår frågan varför man ens vill göra nått från början, man skapar sin egen paradox som man aldrig klarar sig att ta sig ur.

Varför vill man inte göra det bättre för dessa kvinnor, för jobbet är stort och kräver mycket arbete?
    Eller för ens morals tycker det är okey?
    Inbilla sig prostitution ska försvinna, så är man väldigt naiv.
    Så hur ska ni ha det, är det för kvinnorna eller inte?
    Skulle heller respektera att man säger man vill dessa kvinnor illa, då det åtminstone sammanfaller med det man infört.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-06-29 18:06:05 följande:

Du har ett problem, men gör inget för förbättra för dessa kvinnor och anledningen till du vägrar är för du tror beskylla män skulle ändra nått.
    Vill man ha kvar nuvarande förbud, så är man för att göra det sämre för dessa kvinnor och det säger mig att man anser det är helt okey och offra dessa kvinnor.
    Och då uppstår frågan varför man ens vill göra nått från början, man skapar sin egen paradox som man aldrig klarar sig att ta sig ur.

Varför vill man inte göra det bättre för dessa kvinnor, för jobbet är stort och kräver mycket arbete?
    Skulle heller respektera att man säger man vill dessa kvinnor illa, då det åtminstone sammanfaller med det man infört.

De få procent av män som någon gång under sin livstid köper sex de där knappt 10% får väl tillsammans med de kvinnor som köper sex och de män och kvinnor som säljer sex för att det gillar detta borde ju anstränga sig för att påverka så att det börjar säljas sex i statlig eller landstingets regi av statligt kontrollerade sexsäljare med licenser. Kan ju minska arbetslösheten bland ungdomar och vara ett bra jobb för föräldrar som inte vill ha barn på förskolan eftersom det fungerar att jobba kväll och natt även bra för de som vill ha flexibel arbetstid och väljer att jobba sina pass när barnen är i skolan
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-29 18:14:50 följande:
    De få procent av män som någon gång under sin livstid köper sex de där knappt 10% får väl tillsammans med de kvinnor som köper sex och de män och kvinnor som säljer sex för att det gillar detta borde ju anstränga sig för att påverka så att det börjar säljas sex i statlig eller landstingets regi av statligt kontrollerade sexsäljare med licenser. Kan ju minska arbetslösheten bland ungdomar och vara ett bra jobb för föräldrar som inte vill ha barn på förskolan eftersom det fungerar att jobba kväll och natt även bra för de som vill ha flexibel arbetstid och väljer att jobba sina pass när barnen är i skolan

Ingen aning vad du tror du svamlar om.

Uppenbart nuvarande system inte hjälper kvinnor, inte göra nått innebär man inte vill göra nått bättre för dessa kvinnor.

hur många meter var det?
  • Anonym (Nej)
    klyban skrev 2018-06-29 18:06:05 följande:

Det är såhär; jag tror inte det är speciellt gott om kvinnor som skulle må bra på de statliga bordeller det pratas om i tråden heller. Jag kan inte för mitt liv se att andra än ett fåtal kvinnor (och män) gillar att hora i längden. Det är mitt problem. Det är ok att kalla mig naiv, jag vill gärna tro på en framtid där alla blir mer jämlika, att gapet mellan män och kvinnor, fattiga och rika minskar. Under tiden vore det ju toppen att folk slutar köpa sex för så länge det finns efterfrågan kommer det finnas trafficking, inte sant?

Sedan vad jag gör åt det eller inte, det vet ju faktiskt inte du något om? Kanske driver jag hem för ex-horor i Indien, kanske heter jag Bjarne och åker och köper sex av småflickor i Thailand 4 ggr/år.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!