• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Hmm...//)
    klyban skrev 2018-07-23 18:27:30 följande:

Du misstar frivilligt med att man älskar yrket, jag pratar om att det är ett eget val och inte ett påtvingat val av någon annan.
    Och att kriminellanätverk ska bort, då de skiter i dessa kvinnor och då mer än att de gör det de är tvingade till.
    Vill du göra ett nytt försök, eller ska vi snurra runt på samma frågor om och om igen och utan svar?

hur många meter var det?
    Du verkar tro att de enda kvinnor som är tvingade är trafficking offer och kriminella nätverk?

Detta är ju bara en liten liten del av alla kvinnor som skadas av prostitution! Förstår du verkligen inte ens det?

Om det skulle kunna säkerställas att ingen kvinna som inte vill prostituera sig, alltså enbart kvinnor som själva valt det så skulle prostitutionen minska med troligen minst 99%. Men detta förstår alla normalbegåvade människor att är helt omöjligt!

En förbudslag gör att en del män tänker till och väljer att inte bli torskar och utnyttja dessa kvinnor och därav skyddar lagen många kvinnor mot flertal nya torskar samt nya prostituerade.
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 06:44:07 följande:
    Du verkar tro att de enda kvinnor som är tvingade är trafficking offer och kriminella nätverk? Detta är ju bara en liten liten del av alla kvinnor som skadas av prostitution! Förstår du verkligen inte ens det? Om det skulle kunna säkerställas att ingen kvinna som inte vill prostituera sig, alltså enbart kvinnor som själva valt det så skulle prostitutionen minska med troligen minst 99%. Men detta förstår alla normalbegåvade människor att är helt omöjligt! En förbudslag gör att en del män tänker till och väljer att inte bli torskar och utnyttja dessa kvinnor och därav skyddar lagen många kvinnor mot flertal nya torskar samt nya prostituerade.

Nej, det är du som tror, eftersom det är du som skriver det.
    Men är vi i ett område där svart och vitt bara får existera?
    Eller ska diskussion tillåtas, bara undrar.

Hela systemet är uppbyggt på att kriminellanätverk sköter handeln, jag förespråkar ett system där vi plockar bort dessa ifrån frågan.
    Just för det nu visat sig ett tag att det inte fungerar ha det olagligt, lagen är verkningslös.

Men allt ni vill ha kvar är statuis que där de far illa ut och de struntar i det mesta, men än forcera kvinnor till prostitution.
    Och detta system håller man kvar med näbbar och klor, varför?
    Eller är det den där Utopiska drömmen man drömmer igen, som aldrig kommer ske...

hur många meter var det?
  • Anonym (Hmm...//)
    klyban skrev 2018-07-24 07:03:07 följande:

Hela systemet är uppbyggt på att kriminellanätverk sköter handeln, jag förespråkar ett system där vi plockar bort dessa ifrån frågan.
    Just för det nu visat sig ett tag att det inte fungerar ha det olagligt, lagen är verkningslös.

Men allt ni vill ha kvar är statuis que där de far illa ut och de struntar i det mesta, men än forcera kvinnor till prostitution.
    Eller är det den där Utopiska drömmen man drömmer igen, som aldrig kommer ske...

hur många meter var det?
    Det är vad jag vet!

Men du som torsk (antar jag?!) vägrar att se detta utan fortsätter att hävda något som bara är rena fantasier.

Varför är du så kvinnofientlig? Varför vill du inte att även kvinnor ska få må bra i sitt liv? Ska kvinnor offras för att männen anser sig ha en mänsklig rättighet att skada dem?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:08:45 följande:
    Det är vad jag vet! Men du som torsk (antar jag?!) vägrar att se detta utan fortsätter att hävda något som bara är rena fantasier. Varför är du så kvinnofientlig? Varför vill du inte att även kvinnor ska få må bra i sitt liv? Ska kvinnor offras för att männen anser sig ha en mänsklig rättighet att skada dem?

En ad hominem kör du och du tror detta fungerar som argumentation?
    Du måste förstå att man kan bry sig om dessa kvinnor utan sätta på dom
    Kvinnofientlig, hahahaha, nej, tvärtom och nått jag vidhållit i precis hela tråden och på andra ställen också för den delen.
    Så lycka till med lägga den i munnen på mig,

Men inser det är en Utopisk dröm du är ute efter och som det vore en lottorad som aldrig ger vinst.
    Även så hittar du på mer som är en lögn, som att män ska få rättighet och skada dessa kvinnor.
    Vilket är extremt lustigt då jag hela tiden hävdat tvärtom och att vi ska säkerställa deras säkerhet än ha detta överlämnat till kriminellanätverk.

Och om du måste använda "lägga orden i mun på mig" och ad hominem", bör inte det vara en indikation för dig att du inte har nått och komma med i argument?

Eller ska du klara av och svara på detta inlägg utan dessa?

hur många meter var det?
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:08:45 följande:

Det är vad jag vet!

Men du som torsk (antar jag?!) vägrar att se detta utan fortsätter att hävda något som bara är rena fantasier.

Varför är du så kvinnofientlig? Varför vill du inte att även kvinnor ska få må bra i sitt liv? Ska kvinnor offras för att männen anser sig ha en mänsklig rättighet att skada dem?

Varför antog du att personen ifråga var torsk?
  • Anonym (Hmm...//)

Något att tänka på:

Att kvinnor regelbundet mördas i de länder som har reglerad prostitution är något som det sällan pratas om men som tyvärr är mycket vanligt. Bara i Tyskland, där sexköp är lagligt, har mellan år 2000-2017 totalt 86 stycken kvinnor i prostitution fått sätta livet till i dessa miljöer. Under motsvarande tid i Sverige, där sexköp är olagligt, är siffran 0. Trots detta fortsätter många att hävda att en legalisering av sexköp skulle göra det säkrare för de som säljer sex. Ett sådant påstående är ett hån mot alla de hundratals kvinnor och barn som genom åren mördats bara för att män ska ha rättigheten att köpa sex när lusten faller på.

• oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:33:23 följande:

Något att tänka på:

Att kvinnor regelbundet mördas i de länder som har reglerad prostitution är något som det sällan pratas om men som tyvärr är mycket vanligt. Bara i Tyskland, där sexköp är lagligt, har mellan år 2000-2017 totalt 86 stycken kvinnor i prostitution fått sätta livet till i dessa miljöer. Under motsvarande tid i Sverige, där sexköp är olagligt, är siffran 0. Trots detta fortsätter många att hävda att en legalisering av sexköp skulle göra det säkrare för de som säljer sex. Ett sådant påstående är ett hån mot alla de hundratals kvinnor och barn som genom åren mördats bara för att män ska ha rättigheten att köpa sex när lusten faller på.

Prostutition, enligt mig, är inte för att män ska ha rätten att köpa sex.

Prostutition är för att kvinnor ska ha rätt att sälja sex. Men bara på en frivillig basis.

Dina siffror är bara väsentlig inom det egna landet, d.v.s. Tysklands siffror ska jämföras med hur det var innan det legaliserades i Tyskland.
  • Anonym (Hmm...//)
    oanonym skrev 2018-07-24 07:46:52 följande:
    Prostutition, enligt mig, är inte för att män ska ha rätten att köpa sex.

Prostutition är för att kvinnor ska ha rätt att sälja sex. Men bara på en frivillig basis.

Dina siffror är bara väsentlig inom det egna landet, d.v.s. Tysklands siffror ska jämföras med hur det var innan det legaliserades i Tyskland.
    Svårt med läsförståelsen ser jag så jag förtydligar.

Detta gäller i ALLA länder där prostitution är lagligt! Tror du Sverige skulle vara något undantag från detta?

Lagen är till för att SKYDDA kvinnor vilket den också gör!
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:52:57 följande:

Svårt med läsförståelsen ser jag så jag förtydligar.

Detta gäller i ALLA länder där prostitution är lagligt! Tror du Sverige skulle vara något undantag från detta?

Lagen är till för att SKYDDA kvinnor vilket den också gör!

Bestäm dig. Gällde dina siffror Tyskland, eller gällde de alla länder?

Och vad skulle Sverige vara ett undantag ifrån??

Läste du ens vad jag sktev? Komiskt att du tar upp min läsförståelse.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-24 07:03:07 följande:

Du måste väl begripa att det utan kriminella nätverk inte skulle finnas mer än mycket mycket liten tillgång på prostituerade. 
    Det går ju uppenbarligen inte att plocka bort nätverken eftersom inga länder med laglig sexhandel har lyckats med detta utan låter det fortgå eftersom verksamheten generar hög intäkter till städer som bordellturister
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!