• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 13:43:27 följande:
    Var och en begriper att kunder inte är intresserade av att likt inom sjukvård registreras med personnummer och namn när de går till kommunens bordell, det är ju inte bara till skydd mot smitta utan även för att likt andra företagare kunna plocka fram uppgifter vid revision och för att skatteverket ska kunna göra stickprov om de misstänker fusk

Men igen, vad är det för offentliga kundregister?
    Undrar då det verkade vara så viktigt och ha detta, men sen när man frågar frågor till er så svarar ni aldrig
    Vet inte varför skatteverket ska vara mer intresserade av prostituerade än av någon annan yrkesgrupp.
    Och det du pratar om har vi redan regler och lagar för, så inget nytt.
    Undran varför det inte räcker här.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-24 16:24:30 följande:

Men igen, vad är det för offentliga kundregister?
    Undrar då det verkade vara så viktigt och ha detta, men sen när man frågar frågor till er så svarar ni aldrig
    Vet inte varför skatteverket ska vara mer intresserade av prostituerade än av någon annan yrkesgrupp.
    Och det du pratar om har vi redan regler och lagar för, så inget nytt.
    Undran varför det inte räcker här.

Alla näringsidkare måste kunna redovisa vem de sålt sina tjänster till. jurister måste på anmodan kunna styrka hur måna timmar viss klient debiterats, privatläkare måste kunna visa vilka patienter de haft, rörmokaren måste kunna vissa uppgifter på kunder och debiterade timmar..
    I din utopiska värld på  de kooperativa bordellerna i lokaler som staten lånar ut så måste det föras tydliga register och tydlig bokföring över kunder osv., man undgår ju inte sociala avgifter, skatter och försäkringar i kooperativ. Försäkringar är ju oerhört viktigt i yrken där man sysslar med kroppskontakt eftersom det är risk för skador och smittor
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 16:53:31 följande:
    Alla näringsidkare måste kunna redovisa vem de sålt sina tjänster till. jurister måste på anmodan kunna styrka hur måna timmar viss klient debiterats, privatläkare måste kunna visa vilka patienter de haft, rörmokaren måste kunna vissa uppgifter på kunder och debiterade timmar..
    I din utopiska värld på  de kooperativa bordellerna i lokaler som staten lånar ut så måste det föras tydliga register och tydlig bokföring över kunder osv., man undgår ju inte sociala avgifter, skatter och försäkringar i kooperativ. Försäkringar är ju oerhört viktigt i yrken där man sysslar med kroppskontakt eftersom det är risk för skador och smittor
    Hur många ggr måste jag fråga om vilka företag som har offentliga kundregister?
    hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-24 16:55:12 följande:
    Hur många ggr måste jag fråga om vilka företag som har offentliga kundregister?
    Jag har inte pratat om register som är offentliga för allmänheten eftersom det inte finns något kund eller klientregister inom någon verksamhet som är offentligt för alla. Jag talar om den typ av kundregister som hälsovården har för nog lär den där bordellverksamheten hamna under tillsyn av hälso -och sjukvårdsmyndigheter.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 13:19:35 följande:

Du menar att det är lätt att anta att prostituerade är emot prostution. Ja, eftersom de flesta inte gillar det är det knappast långsökt. Prostituerade är väl dessutom de som tycker allra sämst om män. Jag är dock inte prostituerad och om jag fick veta att min man köpt prostituerade hade jag dumpat direkt. Hellre singel än tillsammans med en mask.

Vissa feminister verkar inte heller gilla män. Hur prostituerade resonerar i frågan vet jag ej.

Jag kan tänka mig att de som valt prostutition inte har något emot män, medans de som blivit tvingad (troligtvis av män) är mer emot män.

Hade jag fått veta att min kvinna hade sålt sig så hade jag inte dumpat direkt. Där ligger nog skillnaden mellan oss.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-24 19:49:30 följande:

Vissa feminister verkar inte heller gilla män. Hur prostituerade resonerar i frågan vet jag ej.

Jag kan tänka mig att de som valt prostutition inte har något emot män, medans de som blivit tvingad (troligtvis av män) är mer emot män.

Hade jag fått veta att min kvinna hade sålt sig så hade jag inte dumpat direkt. Där ligger nog skillnaden mellan oss.

Jag känner många feminister. Ingen hatar män. Jag brukar inte kalla mig feminist och jag hatar inte heller män. Dock hatar jag våldtäktsmän och torskar.

Varför skulle du inte vilja vara med någon som tyckt sig vara tvungen att prostituera sig? Inte konstigt alls tycker jag. Dock lär sexlivet bli väldigt trevande i början. Däremot vill de flesta kvinnor inte ta i en torsk ens med tång eftersom de visat att de inte har nåt problem med att utnyttja kvinnor. Jag har fått veta dels av fd prostituerade och dels av människor som jobbar med prostituerade, att de hyser ett starkt förakt mot män. Många män föraktar ju (till skillnad från kvinnor) också prostituerade så det är väl till viss del ömsesidigt.

Om din flickvän/fru velat prostituera sig hade det varit OK? Hon kommer hem från jobbet och pratar om vilka kunder hon haft, hur arbetsdagen varit?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 17:34:48 följande:
    Jag har inte pratat om register som är offentliga för allmänheten eftersom det inte finns något kund eller klientregister inom någon verksamhet som är offentligt för alla. Jag talar om den typ av kundregister som hälsovården har för nog lär den där bordellverksamheten hamna under tillsyn av hälso -och sjukvårdsmyndigheter.

Dock har du svarat på det och upprepade ggr också, så där har du ett eget ansvar att ta hand om.

Allt du pratar om där är enkla saker att lösa, finner ingen nytta i diskutera nått så simpelt när man inte ens kan inse att kriminellanätverk skiter fullständigt i kvinnorna.
    Och det är för kvinnorna vi ska göra det bättre, man kan undra hur många ggr man ska upprepa den.
    Och enda sättet att adressera problemet är att göra det laglgit, och denna delen är den enkla delen.

Men insett ni vill inte ändra på nått, och då far kvinnorna illa.
    Och det är nått ni får leva med, men bara antar ni skiter i dessa kvinnor ändå.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-24 22:15:04 följande:

Dock har du svarat på det och upprepade ggr också, så där har du ett eget ansvar att ta hand om.

Allt du pratar om där är enkla saker att lösa, finner ingen nytta i diskutera nått så simpelt när man inte ens kan inse att kriminellanätverk skiter fullständigt i kvinnorna.
    Och det är för kvinnorna vi ska göra det bättre, man kan undra hur många ggr man ska upprepa den.
    Och enda sättet att adressera problemet är att göra det laglgit, och denna delen är den enkla delen.

Men insett ni vill inte ändra på nått, och då far kvinnorna illa.
    Och det är nått ni får leva med, men bara antar ni skiter i dessa kvinnor ändå.

Det kommer aldrig att bli några bordellkooperativ i av staten tilldelade lokaler där fattiga kvinnor ska sälja sex. 
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 22:27:13 följande:
    Det kommer aldrig att bli några bordellkooperativ i av staten tilldelade lokaler där fattiga kvinnor ska sälja sex. 

Då vill du aldrig göra det bättre för kvinnorna heller då.
    Samtidigt är det bara förslag, några förslag på lösa detta har du aldrig kommit med.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-24 22:31:14 följande:

Då vill du aldrig göra det bättre för kvinnorna heller då.
    Samtidigt är det bara förslag, några förslag på lösa detta har du aldrig kommit med.

Vi här i landet är inte intresserade av låta tiggarna bilda kooperativ i statliga lokaler där de kan hyras för att utföra diverse röjningsarbeten, vi är heller inte intresserade av ta hit lite gatsopare eller skoputsare så varför ska vi göra undantag för sexsäljande ekonomiska migranter när det finns mängder av andra tjänster som är intressant, billiga barnvakter billiga sömmerskor
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!