BIM Augusti <3
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hej!
Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.
Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/
Bättre lycka i augusti säger jag bara :D
Hejsan!
Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?
Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g.
Så roligt! Jag har bim 18 augusti! Så du och jag har väldigt nära varandra. När har du tänkt testa? :) jag känner vissa stunder på dagen "shit måste vara gravid, för allt känns så annerlunda" men andra stunder känna allt precis som vanligt. Har ni försökt länge ?
Någon som använder natural cycles och vill kolla på min temperaturkurva?

Hej. Jag behöver erat råd. Hade ägglossning den 31/7. Har haft motvärk sedan dess som kommer och går. Igår 8/8 så gick jag på toaletten en stund efter sex och hade en litenblodblandad flytning. Tänkte att det säkert var en tidig mens eftersom min är ganska oregelbunden. Men kan det ha varit en nidblödning? Och i sånnafall när kan man tidigast testa?
Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.
Bim -7 och min ÄL-tester har blivit lite starkare... Fler sim har sånna starka streck utan att ha ÄL?
Jag brukar också ha oregelbunden cykel, ungefär så som du beskriver, jag gick och kollade upp det och det visade sig att jag hade PCO. Har nu fått medicin för att få regelbundna cykler. Vet inte om du brukar ha oregelbundna cykler eller om det är ett undantag nu, eller så kan du ha kollat upp det du också. Men kan tipsa om att gå till en gynekolog om det brukar vara långt emellan ägglossningarna, för det kan vara PCO och då finns hjälp att få. Är så frustrerande att behöva vänta så länge på att ens få försöka bli gravid, jag vet hur det är... Alla de andra symptomen som står att läsa när man googlar PCO stämmer inte in på alla, jag är normalviktig och har inga andra symptom än oregelbundna cykler. Lycka till med allt!
BIM + 3 idag. Den lilla brunaktiga flytningen från i måndags är borta och mensen lyser med sin frånvaro. Mår dock i princip helt som vanlig, lite molvärk till och från i nedre delen av magen (brukar inte ha mensvärk alls).
Om mensen inte kommit imorgon eftermiddag efter jobbet blir det gravtest!
Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.
Hur starkt måste strecken vara på ett ägglossningstest för att man ska kunna tänka sig att det kan vara positivt? Jag blir inte klok på anvisningarna på testen..