• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • belletristik
    Pillolillo skrev 2018-08-09 15:23:26 följande:

Hejsan!

Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?

Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g. 

jag testadr negativt på bim+3 när jag var gravid. plussade på nästa test (+8).

så håller tummarna för dig! kan ju ha varit ägglossningen som kom sent
  • 1819z
    Bakabulle90 skrev 2018-08-09 20:32:00 följande:

Så roligt! Jag har bim 18 augusti! Så du och jag har väldigt nära varandra. När har du tänkt testa? :) jag känner vissa stunder på dagen "shit måste vara gravid, för allt känns så annerlunda" men andra stunder känna allt precis som vanligt. Har ni försökt länge ?

Kul Då kan vi följas åt.

Jag tänkte ta ett ?testa tidigt? i helgen. Brukar kunna testa tidigt då jag är rätt känslig för hormoner. Jag känner inte nåt hela tiden heller. Så självklart blir man tveksam. Kroppen har lurat en förut. Men nu hade vi oskyddat sex precis innan, vid och efter ägglossning.

De här var inte planerat. Mer att vi inte tänkt oss för riktigt. Skyller allt på semestern o att man blir tankspridd Skulle jag va gravid så blir det vårt första gemensamma barn, om vi bestämmer oss för att behålla det. Hur ligger allt till för dig?

Vad har du haft för känningar hittills?
  • mysius

Någon som använder natural cycles och vill kolla på min temperaturkurva?

• Silije

Hej. Jag behöver erat råd. Hade ägglossning den 31/7. Har haft motvärk sedan dess som kommer och går. Igår 8/8 så gick jag på toaletten en stund efter sex och hade en litenblodblandad flytning. Tänkte att det säkert var en tidig mens eftersom min är ganska oregelbunden. Men kan det ha varit en nidblödning? Och i sånnafall när kan man tidigast testa?

• orolig92

Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.

• Blomma871
    mammatill2boys skrev 2018-08-09 20:20:46 följande:

Bim -7 och min ÄL-tester har blivit lite starkare... Fler sim har sånna starka streck utan att ha ÄL?

Intressant :) Förutom testet som jag gjorde igår som var jättestark, så syns mina streck knappt efter och innan äl, på CB iaf. Har läst att vissa får neg på äl trots pos gravtest och vissa får pos på båda :)
  • EmmalinneaS
    Vicki89 skrev 2018-08-09 20:45:10 följande:

Jag brukar också ha oregelbunden cykel, ungefär så som du beskriver, jag gick och kollade upp det och det visade sig att jag hade PCO. Har nu fått medicin för att få regelbundna cykler. Vet inte om du brukar ha oregelbundna cykler eller om det är ett undantag nu, eller så kan du ha kollat upp det du också. Men kan tipsa om att gå till en gynekolog om det brukar vara långt emellan ägglossningarna, för det kan vara PCO och då finns hjälp att få. Är så frustrerande att behöva vänta så länge på att ens få försöka bli gravid, jag vet hur det är... Alla de andra symptomen som står att läsa när man googlar PCO stämmer inte in på alla, jag är normalviktig och har inga andra symptom än oregelbundna cykler. Lycka till med allt!

Jag vill tro att det är pga pillerstopp, vill minnas att jag hade regelbunden innan piller. Det är dock 9 år sen, så mins inte riktigt. Fortsätter det såhär så ska jag nog absolut undersöka om det är något fel. Har ingen riktig koll på POC. Ska inte googla heller, då kommer jag bara överanalysera allt.

Tack, och lycka till du med <3
  • Solgul

BIM + 3 idag. Den lilla brunaktiga flytningen från i måndags är borta och mensen lyser med sin frånvaro. Mår dock i princip helt som vanlig, lite molvärk till och från i nedre delen av magen (brukar inte ha mensvärk alls). 

Om mensen inte kommit imorgon eftermiddag efter jobbet blir det gravtest!

• Blomma871
    orolig92 skrev 2018-08-09 21:15:25 följande:

Så man kan få utslag på ägglossningstestet om man är gravid? För jag tog ett ägglossningstest nu och ser ett svagt streck. Kan detta innebära att jag är gravid? Har mått illa från och till hela dagen och nu under kvällen har jag känt av hugg och stickningar i min högra äggstock. Haft en äcklig och torr känsla i munnen idag också.

Äl test kan visa pos vid graviditet, men inte för alla. Om det är pos så ska teststrecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket. Så bara för att ältest visar neg så betyder det inte att man inte är gravid :)
  • orolig92

Hur starkt måste strecken vara på ett ägglossningstest för att man ska kunna tänka sig att det kan vara positivt? Jag blir inte klok på anvisningarna på testen..

Svar på tråden BIM Augusti <3