• Anonym (Natacha)

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Ni som varit otrogna , vad var er anledning ? Någon som vill berätta? Var det dåligt/tråkigt sexliv för mycket i hemmet etc ??

• Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Tappat känslor och gnista) skrev 2018-07-28 15:48:54 följande:

Förmodligen av samma anledning som de flesta. Allt annat är bea i förhållandet, kanske finns barn med i bilden, gemensamma vänner, huslån osv. Att lämna kräver mycket mer än att stanna kvar och ha andra vid sidan av.

Okej! Jag förstår såklart att det kräver så mkt större ansträngning att bryta upp. Men funderar ni inte ens på om ni ska bryta upp när ni känner att ni måste ha andra att vara otrogna med för att stå ut med ert liv? Är det inte svårt att komma hem efter att ha varit otrogen och se er partner i ögonen? Eller blir ni avtrubbade och kanske intalar er att ni gör det för hela familjens bästa?
  • PH76
    Inga bekymmer skrev 2018-08-05 15:44:01 följande:

Intressant! Vad är det som gör att du hitintills lyckats vara din fru trogen när du förut varit notoriskt otrogen? Har du och din fru haft nån svacka i förhållandet än? Vet/visste din fru om hur du levt före hennes tid?

Givetvis så har vi haft svackor över alla år men det är ju ingen ursäkt till att vara otrogen. Jag vet inte vad det ör som gjort att jag inte har varit det förutom att jag hade väldigt mycket starkare känslor för min fru när vi blev tillsamman jämfört med vad jag haft tidigare.
  • Anonym (GGG)
    Anonym (lisa) skrev 2018-08-05 14:55:56 följande:

Jag är otrogen för att jag saknar sex i mitt förhållande, svårare än så är det inte 

Tar du initativ eller väntar du på att din partner ska göra det?
  • Anonym (Kompletterad)
    Anonym (.-.-) skrev 2018-07-14 09:27:07 följande:

Det gjorde jag med! Min sambo är rätt välutrustad medan min älskare är lite mindre. Men min sambo är herr vaniljsex, och allt sex med honom är ganska förutsägbart och tråkigt. Han vill inte ge oralsex, förspelet är kort och alltid samma, han vill egentligen inte ta i mig mer än nödvändigt.

Min älskare ger mig precis allt jag alltid fantiserat om! Han binder fast mig, använder leksaker, ger oralsex, varierar ställningarna, hämtar en isglass och leker med. Sexet med honom är alltid spännande, man vet inte vad han ska hitta på. Och det är helt magiskt!! Sådär superhett som man alltid sett i filmerna men tänkt att det aldrig blir i verkligheten, haha. Orgasmerna han ger mig är inte av denna värld. Så storleken har NOLL betydelse i mitt fall.

Och fortfarande så är det inte främst sexet som gjort att jag är otrogen och att jag fallit för min älskare.

Håller verkligen med. Min stadiga pojkvän är underbar på alla sätt. Men jag får sällan orgasm med honom. Det känns bara utspänt o okontrollerbart.Med min betyfligt mindre älskare kan jag slappna av o bara njuta och jag kan få glera orgqsmer i rad . Jag har inte sagt nåt men jag misstänker att pojkvännen vet om det.
  • Gabriella2440
    Inga bekymmer skrev 2018-08-05 15:51:58 följande:

Hur mycket har du kommunicerat med din partner när det kommer till sex och hans brist på sexlust? Har du frågat vad det beror på? Det finns ju hjälp att få för sånt. Är det inte väldigt jobbigt och ganska stressande att leva ett sådant dubbelliv som du gör?

Du jag tror inte utan att dom har diskuterat detta många gånger. Innan hen tog steget till otrohet
  • Anonym (J)
    Anonym (Kompletterad) skrev 2018-08-07 07:36:44 följande:

Håller verkligen med. Min stadiga pojkvän är underbar på alla sätt. Men jag får sällan orgasm med honom. Det känns bara utspänt o okontrollerbart.Med min betyfligt mindre älskare kan jag slappna av o bara njuta och jag kan få glera orgqsmer i rad . Jag har inte sagt nåt men jag misstänker att pojkvännen vet om det.

Så du menar att du inte kan komma om kuken är för grov? Är detta vanligt bland tjejer?
  • Inga bekymmer
    Gabriella2440 skrev 2018-08-07 08:23:38 följande:

Du jag tror inte utan att dom har diskuterat detta många gånger. Innan hen tog steget till otrohet

Fast men många har ju svårt för att kommunicera på ett konstruktivt sätt. Så det tror inte jag att det är så i alla fall. Finns många som inte lärt sig ta tag i sina problem utan hellre flyr från dem och då ökar benägenheten att välja otrohet istället för att jobba på saken. Jag ser flera såna personer i min omgivning som tydligt deklarerat hur fel det är med otrohet och så faller de ändå själva dit. De av dem jag känner är såna som förnekar och inte tar tag i problem som personer!! Vissa här skriver ju att de har inget dåligt samvete alls att de sviker, ljuger och går bakom ryggen på sin partner. Då är man ju känslomässigt avtrubbad eller så har man en störning..tror inte steget till otrohet är så långt då. Finns också de som har ett sexmissbruk och använder sex i olika former för att lindra tomhet och ångest.
  • Inga bekymmer
    PH76 skrev 2018-08-05 17:34:24 följande:

Givetvis så har vi haft svackor över alla år men det är ju ingen ursäkt till att vara otrogen. Jag vet inte vad det ör som gjort att jag inte har varit det förutom att jag hade väldigt mycket starkare känslor för min fru när vi blev tillsamman jämfört med vad jag haft tidigare.

Nu vet ju inte jag hur länge ni varit tillsammans men det låter som det är länge då. Jag anser givetvis också att en svacka eller att man inte är nöjd i förhållandet inte är en ursäkt till otrohet!! Otrohet är fel oavsett! Men tror inte det är så vanligt att man gör en så radikal förändring i sitt beteende och som person i vuxen ålder som du verkar har gjort och blev därför nyfiken på hur du gjort för att gå från notoriskt otrogen till trogen.
  • CarolineEriksson

Jag har en sambo som har en väldigt liten kuk, och utöver det så är han inte så intresserad av att tillfredsställa mig. Han försöker väl lite under sexet, men enbart genom penetrerande sex. Och tyvärr så känner jag knappt honom där nere.. 
    Och när han har kommit så rullar han av mig och är "klar", då är sexet klart.

Och jag har länge haft fantasier om grovt hett sex, och hittade sen några månader tillbaka en älskare som älskar att tillfredsställa med tunga, hand och kuk. 
    Och ser till att jag kommer många många gånger. 

Min sambo och jag har ett bra förhållande i övrigt, självklart har vi våra problem som andra, men ändå bra på många sätt. 

Och det som jag saknar i sätt eller personlighet hos sambon finns hos älskaren. 
    Så de kompletterar varandra bra.

Och det konstiga är att jag har inte ens dåligt samvete.

• Inga bekymmer
    CarolineEriksson skrev 2018-08-07 21:56:34 följande:

Jag har en sambo som har en väldigt liten kuk, och utöver det så är han inte så intresserad av att tillfredsställa mig. Han försöker väl lite under sexet, men enbart genom penetrerande sex. Och tyvärr så känner jag knappt honom där nere.. 

Och när han har kommit så rullar han av mig och är "klar", då är sexet klart.

Och jag har länge haft fantasier om grovt hett sex, och hittade sen några månader tillbaka en älskare som älskar att tillfredsställa med tunga, hand och kuk. 

Och ser till att jag kommer många många gånger. 

Min sambo och jag har ett bra förhållande i övrigt, självklart har vi våra problem som andra, men ändå bra på många sätt. 

Och det som jag saknar i sätt eller personlighet hos sambon finns hos älskaren. 

Så de kompletterar varandra bra.

Och det konstiga är att jag har inte ens dåligt samvete.

Din sambo verkar inte särskilt omtänksam som skiter i dig och att du också får njuta. Det kanske är därför ditt samvete inte fungerar. Jag har väldigt svårt att förstå att du kan tycka att ert förhållande är bra utifrån det du just beskrev..
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?