Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?
Ni som varit otrogna , vad var er anledning ? Någon som vill berätta? Var det dåligt/tråkigt sexliv för mycket i hemmet etc ??
Ni som varit otrogna , vad var er anledning ? Någon som vill berätta? Var det dåligt/tråkigt sexliv för mycket i hemmet etc ??
Jag försökte göra slut med mitt ex flera gånger, främst pga. att vi inte riktigt såg samma framtid men även för att han gjorde 0% hemma (Han lovade innan vi flyttade ihop att dammsuga ofta då han hade katt och jag är allergisk, men icke.) Sen hade han även den charmiga egenskapen att vända allt jag anmärkte på till mitt eget fel. Jag tröttnade på att jobba heltid, göra allt hemma, ta hand om hans ångestgrejer (Han kunde t.ex inte få en heltidstjänst och hade ibland panik över pengar, men vägrade ändå söka andra jobb) och sen bli surad på för att jag inte orkade ha utdraget tråksex men varje gång jag försökte lämna lovade han bot och bättring, som jag inte såg röken av senare ändå.
Givetvis rättfärdigar det inte det sveket, men jag tröttnade så och till slut brydde jag mig inte ens.
Ja precis, kanske inte framgick men det är så jag klarat av att vara trogen hittills. Tio år.
Kul att det är så svårt för tjejer att inte få ligga att det här faktiskt är imponarande från en tjej som henne.
Bra jobbat!:)
Jag skriver ju här för att prata om det. Så självklart vill jag svara.
Och jag förstår att många förfasas över detta val, och som sagt, jag är förvånad över att jag själv verkar leva i någon förnekelse, där allt detta kommer sluta bra.
Men för att svara, nej, han försörjer inte mig, han betalar däremot en större del, för han tjänar mer.
Men hans försvar när jag säger att jag behöver beröring och närhet är att han "är inte sån". Jag menar att då får han jobba på det, så som jag jobbar på mina brister.
Jag har tagit fram min vibrator under samlag, för att jag också vill komma, men då klagar han på att den låter för mycket och osexigt.
Jag kan inte komma av bara fingrar, och hans kuk känns knappt i mig, så behöver något mer.
Jag har berättat om några fantasier, under sex, och då tyckte han det var hett att höra. Men sen är det inget som har hänt. Och om jag ska vara ärlig så känns det inte som att han är dominant nog att leva ut dem.
Älskaren däremot uppfyller alla fantasier och mer därtill.
Men min sambo har så många fina kvalitéer och jag vill inte lämna honom för älskaren. Utan kunna umgås med båda. Låter som ett bortskämt barn. Jag vet :D
Men jag tror att man kan skapa sin egen verklighet.
Jag har tagit upp öppna förhållanden, inte specifikt för oss, utan mer att vi diskuterat det. Men han tror att man blir svartsjuk om man väljer "den andra" partner för varandra. Vilket jag hävdade att jag inte skulle bli, och att man självklart gör upp regler för sånt.
Men vet inte om han var så övertygad att sånt funkar.
Jag tror absolut att man kan få ut olika saker från olika människor, precis som jag har olika kompisar för olika "situationer" så har man människor i sitt liv som ger en olika saker.
Men jag har alltid haft väldigt avslappnad inställning till sex och kunnat skilja på det och kärlek. Så jag tror absolut på det.
Har väl någon fantasi att detta kan bli ett öppet förhållande.
Jo jag var otrogen mot henne jag var gift med. Inget sex men jag gick ändå över gränsen för vad som är ok! Jag var förjäkla självisk och egoistisk..det var därför. (Det är som med all otrohet..man är det för man är egoistisk.)
Vi hade barn och så men jag var tvungen att säga till vad jag gjort och vi skildes.
Nu kommer jag aldrig att vara otrogen igen oavsett hur dåligt mitt förhållande är. Finns inget som rättfärdigar det. Och har slutat vara en egoist.
Jag är otrogen i tanken 24/7 pga asexuell sambo. Jag fantiserar om hennes väninnor och det är väl det man får nöja sig med tills det blir bättre för det måste det bli.
Jo jag var otrogen mot henne jag var gift med. Inget sex men jag gick ändå över gränsen för vad som är ok! Jag var förjäkla självisk och egoistisk..det var därför. (Det är som med all otrohet..man är det för man är egoistisk.)
Vi hade barn och så men jag var tvungen att säga till vad jag gjort och vi skildes.
Nu kommer jag aldrig att vara otrogen igen oavsett hur dåligt mitt förhållande är. Finns inget som rättfärdigar det. Och har slutat vara en egoist.